2009-11-08, 22:10
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Det är ju allmänt känt att du sitter på Zlatans kuk och försvarar honom i varenda läge utan att vara helt säker på din sak, utan för att det är just Zlatan det handlar om. Det är inte första gången Zlatan blir missnöjd för att en lagkamrat gjort mål istället för honom. Kommer ihåg förra säsongen när han blev skitsur för att Balotelli gjorde mål istället för honom.
Jag försvarar inte hur han agerade i slutet av hans tid i inter. Han betedde sig riktigt dåligt mot framförallt fansen. Däremot tycker jag det inte är fel att skoja med lagkamrater på planen efter ett mål.
2009-11-08, 22:12
Medlem
davveboys avatar
http://videos.sapo.pt/LuUsVQ2WoGwuOZsN3lt6

I den här videon ser man klart och tydligt hur upprörd han blir.

Först är han beredd att skjuta bollen, men ser att Henry slänger sig framför honom och nickar in den. Han vrider huvudet snabbt och kollar på Henry när han ligger ner. Han sträcker ut armarna. Han drar en spark mot honom. Vad mer finns det att diskutera?

Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Jag försvarar inte hur han agerade i slutet av hans tid i inter. Han betedde sig riktigt dåligt mot framförallt fansen. Däremot tycker jag det inte är fel att skoja med lagkamrater på planen efter ett mål.

Det där ser verkligen inte ut som ett skämt.
2009-11-08, 22:19
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
http://videos.sapo.pt/LuUsVQ2WoGwuOZsN3lt6

I den här videon ser man klart och tydligt hur upprörd han blir.

Först är han beredd att skjuta bollen, men ser att Henry slänger sig framför honom och nickar in den. Han vrider huvudet snabbt och kollar på Henry när han ligger ner. Han sträcker ut armarna. Han drar en spark mot honom. Vad mer finns det att diskutera?

Det där ser verkligen inte ut som ett skämt.

http://www.youtube.com/watch?v=DFqZqgnhV28 Titta på den sista reprisen, kring 4:40. Där ser man att han ler. Han ser mer glad ut än förbannad iallafall.
2009-11-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Tycker allt han gör är att gå runt och fjäska för olika personer, kolla hans överdrivna kramande av Pedro igår till exempel. Han verkar helt enkelt inte speciellt genuin i sitt agerande, spelar mycket inför kameran osv.

Amen nu får du ge dig, jag tror inte att jag sett en enda rad i den här tråden där du skriver något positivt om Zlatan. Du får ju förvisso skriva vad du vill men faktum är att Zlatan har integrerat sig med Barcelona oerhört bra.

Han är redan en av lagets viktigaste spelare och har vunnit de andra spelarnas respekt rekordsnabbt om man får tro de intervjuer som publicerats med hans lagkamrater.
2009-11-08, 23:33
Medlem
NirvanAs avatar
Är väl ingen mening heller att "få igång" Henry när han är färdig i barca ändå, tack o hej i januari, and you know it.
2009-11-09, 01:56
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Det är ju allmänt känt att du sitter på Zlatans kuk och försvarar honom i varenda läge utan att vara helt säker på din sak, utan för att det är just Zlatan det handlar om. Det är inte första gången Zlatan blir missnöjd för att en lagkamrat gjort mål istället för honom. Kommer ihåg förra säsongen när han blev skitsur för att Balotelli gjorde mål istället för honom.
Men givetvis är du personen att tolka och avgöra vad Zlatan menar med sitt kroppspråk
2009-11-09, 08:46
Medlem
AntonioMontanas avatar
Ni, I den här tråden e ju fan på gränsen till efterblivna. Hur många gånger har man inte sett Zlatan skojandes sparka någon I rumpan, eller att en lagkamrat gör det samma med honom? Kolla på Milanoderbyt 07/08 när Milan spelarna går ut på plan. Intespelarna applåderar dem för att de vann Club World Cup. Seedorf går förbi Ibra som applåderar och sen sparkar Seedorf i rumpan. En halvminut efter det ser man Seedorf och Zlatan skratta och krama om varandra. Zlatan har blivit sprakad ett antal gånger i rumpan när han har gjort mål för Inter genom åren.
2009-11-09, 12:36
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Amen nu får du ge dig, jag tror inte att jag sett en enda rad i den här tråden där du skriver något positivt om Zlatan. Du får ju förvisso skriva vad du vill men faktum är att Zlatan har integrerat sig med Barcelona oerhört bra.

Han är redan en av lagets viktigaste spelare och har vunnit de andra spelarnas respekt rekordsnabbt om man får tro de intervjuer som publicerats med hans lagkamrater.

För det första handlade citatet om Henry, för det andra var jag en av dom som ville ha Zlatan till Barcelona, även om jag ville att Eto'o skulle få ett värdigt avslut samtidigt.

Han har integrerat sig jättebra, men det har inget att göra med incidenten jag tog upp, som väl nu iofs inte verkar ha varit en incident. Jag är fortfarande lite tveksam, och jag förstår inte om man första gången man ser det antar att det är på skämt, för så ser det verkligen inte ut.
2009-11-09, 15:48
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioMontana
Ni, I den här tråden e ju fan på gränsen till efterblivna. Hur många gånger har man inte sett Zlatan skojandes sparka någon I rumpan, eller att en lagkamrat gör det samma med honom? Kolla på Milanoderbyt 07/08 när Milan spelarna går ut på plan. Intespelarna applåderar dem för att de vann Club World Cup. Seedorf går förbi Ibra som applåderar och sen sparkar Seedorf i rumpan. En halvminut efter det ser man Seedorf och Zlatan skratta och krama om varandra. Zlatan har blivit sprakad ett antal gånger i rumpan när han har gjort mål för Inter genom åren.

Hur många gånger har man inte sett Zlatan bli arg för att någon snodde hans mål är frågan? Det är inte första gången det händer, dessutom är han känd för den typen av attityd.
2009-11-09, 16:03
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Hur många gånger har man inte sett Zlatan bli arg för att någon snodde hans mål är frågan? Det är inte första gången det händer, dessutom är han känd för den typen av attityd.
Okej, men då kan du ju komma med några exempel när det har hänt, gärna med länk till rörliga bilder
2009-11-09, 16:51
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioMontana

Precis, för tex bara någon vecka sedan så sparkade Zlatan Bojan i röven på en träning. Även då var det en fjant på FB som trodde att Zlatan ville bråka.
2009-11-09, 18:51
Medlem
sunepilosners avatar
Åsikter om Zlatans "Nej tack!" till landslaget?

Försökte öppna en tråd med detta specifika ämne, vilket jag anser vara ytterst alarmerande, men fick av en mod tråden stängd, med hänvisning hit.

OK... jag faller in i ledet...

Men undrar ändå...

Vad är den omedelbara reaktionen bland Sveriges fotbollsälskare på ett sådant besked?

Finns något gammalt grudge mellan Z och Hamrén?
Ger det för lite kosing att spela i landslaget?
Håller Z på att trappa ner?
Är han en bortskämd gosse, som vill diktera sina egna regler?

Jag tror personligen på det senaste. Jag har själv upplevt hur han kaxigt överlägset hångarvade åt killarna i kvarteret när han drog dom på planen hemma på gården.
Han tjänade redan som batting rätt bra med kosing på att slå vad med folk om att dom skulle bli dragna av honom...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in