2009-11-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Det fattar ju vem som helst att zlatan bara är smart och spar på energi.

Minst de närmaste 6 månaderna handlar om för Hamren att utvärdera trupp, testa spelare och spelsystem och jag tror zlatan ser det som totalt meningslöst att vara med under den tiden. Sätta sig på ett plan och sparka lite boll när ändå inget konkret kommer hända på allvar förrens Hamrén fått ordning på allt med från assistenter till spelare och system och hela fadderuttan.

Han kommer tillbaka när det börjar likna ett strukturerat landslag och när allvaret kommer igång.

Det är väl fan bättre att han är med från början och skapar sig en bra relation med Hamrèn och spelar in sig i det nya landslaget. Jag tycker det är jävligt äckligt ifall han säger nej tack till alla träningsmatcher och sedan ja till kval och tar en automatisk platts bara för att han är Zlatan.

Varför är Zlatan så jävla "trött" för, han springer ju inte direkt ihäl sig på matcherna. Konstigt att alla andra spelare ute i Europa orkar spela träningslandskamper när det är CL/EL Liga/Inhemska cuper även för dem. Tänk alla sydamerikaner som får åka över halva jordklotet byta tidzone för att spela landskamp och sedan några dar efter spela i ligan. Messi kan man se hur sleten han kan vara efter landskamp i sydamerika.

Fotboll är ett lagspel och inget jävla individuellt spel, den tid dom får tillsammans i landslaget är väldigt liten i jämnförelse med klubblag. Då är det jävligt bra att Zlatan ställer upp på alla landskamper som bara går. Men divig som han verkar vara så ställer han bara upp på det som smakar gott.
Senast redigerad av Znorken 2009-11-09 kl. 19:28.
2009-11-09, 19:18
Medlem
Brakkans avatar
Jaha. Då kan man sikta in sig på 8 DN-sidor, 9 SVD-sidor, tio Expressen-sidor och 12 Aftonbladet-sidor på temat "Därför slutar Zlatan" och "Skicka din vädjan till Zlatan" och "Vem ska axla hans mantel?".

Och lagom till EM-kvalet 8 DN-sidor, 9 SVD-sidor, 10 Expressen-sidor och 12 Aftonbladet-sidor på temat "Därför gör Zlatan combecak" och "Skicka din tack-hälsning till Zlatan" och "Vilken forward ska Hamrén peta?".

Gäääääääääääsp.
2009-11-09, 19:25
Medlem
sunepilosners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Jaha. Då kan man sikta in sig på 8 DN-sidor, 9 SVD-sidor, tio Expressen-sidor och 12 Aftonbladet-sidor på temat "Därför slutar Zlatan" och "Skicka din vädjan till Zlatan" och "Vem ska axla hans mantel?".

Och lagom till EM-kvalet 8 DN-sidor, 9 SVD-sidor, 10 Expressen-sidor och 12 Aftonbladet-sidor på temat "Därför gör Zlatan combecak" och "Skicka din tack-hälsning till Zlatan" och "Vilken forward ska Hamrén peta?".

Gäääääääääääsp.

= "Varför ska man bry sig?" ...

På sätt och vis har Du förståss rätt. Det här är en skitsak i världen.

MEN:
Z är en galjonsfigur. En idol för många småkillar, och därigenom sätter han en standard för hur man ska uppföra sig.
2009-11-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan

Gäääääääääääsp.

Lägg på det dubbla.

Säkert 17-22 sidor som minst och alla krönikörer kommer givetvis hävda att de har sett detta komma för lääänge sen. Experterna.

"en epok är över.."
2009-11-09, 19:32
Medlem
Jag är oerhört besviken på Zlatan. Han verkar tycka att det är finare att sparka boll med lyxlirarna nere i Spanien än att ställa upp för sitt eget land. Zlatan är Sveriges bästa spelare just nu och en väldigt viktig spelare. Tycker att det är otrolig dålig stil om han skulle svika sitt landslag på det sättet. Nu tror jag dock att när det väl kommer ett mästerskap, då tror jag att han skulle ställa upp. Hade Sverige gått till VM så hade han självklart ställt upp. Jag trodde faktiskt att Zlatan hade mognat och inte längre var den bortskämda diva jag först trodde att han var, men jag har visst fel.

Brakkan: Skicka din vädjan till Zlatan finns redan på Expressens nätsida.
2009-11-09, 19:33
Medlem
Ballooos avatar
Att Zlatan vill inte vill spela i landslaget längre är föga förvånande killen har ju bara spelat för han har känt att han måste in med en kille som är stolt att spela för sverige inte en stor jättebebis som inte bryr sig nämvärt.
Tror att Sverige kommer att klara sig bättre utan denna stora diva spelar ingen roll om han är en bra spelare eller inte, man ska brinna för att spela för landslaget.
2009-11-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunepilosner
Är det kul för dom andra att han glider in på en räkmacka?
"Håll åt sidan boys... här kommer jag!"

Jag må vara en förkrympt jävel... men jag skulle bli skitsne.
Tror detta är taskigt för känslan i gänget.

Om man ska vara rättvisa så finns det ju fler personer som har glidit in och ut ur landslaget, som tex Henke. Nu gillar jag ju både Henke och Zlatan, så jag tycker egentligen inte att det är fel, men jag förstår inte varför han hoppar av.
2009-11-09, 19:36
Medlem
Citat:
Är det kul för dom andra att han glider in på en räkmacka?
"Håll åt sidan boys... här kommer jag!"

Jag må vara en förkrympt jävel... men jag skulle bli skitsne.
Tror detta är taskigt för känslan i gänget.

Är man av denna kaliber så kan man väl göra så, hur illa det än ser ut. Han kan ju egentligen komma och gå hur han vill, precis som henke har gjort.

Själv skiter jag i om den här första tiden då ändå inget står på spel. Bara han finns med när det gäller. Utåt sett måste han säga nej till landslaget, för han kan liksom inte säga till pressen att:

"näe jag orkar inte med den här förnyelseperioden, låt mig slippa, jag kan komma tillbaka när vi kör på riktigt igen"

Han lär bli matchad stenhårt i barca och behöver väl ha alla krafter som möjligt och han väl fan i några skitmatcher med landslaget. de vet ju var de har honom ändå....
2009-11-09, 19:41
Medlem
sunepilosners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Är man av denna kaliber så kan man väl göra så, hur illa det än ser ut. Han kan ju egentligen komma och gå hur han vill, precis som henke har gjort.

Det känns fel att dra in Henke i det här sammanhanget.
Han har haft personliga problem, skador, familjetrassel, på ett helt annat sätt än Z.
Och Henke känns faktiskt som en oerhört mycket mera fin och ödmjuk kille.
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Det är väl fan bättre att han är med från början och skapar sig en bra relation med Hamrèn och spelar in sig i det nya landslaget. Jag tycker det är jävligt äckligt ifall han säger nej tack till alla träningsmatcher och sedan ja till kval och tar en automatisk platts bara för att han är Zlatan.

Varför är Zlatan så jävla "trött" för, han springer ju inte direkt ihäl sig på matcherna. Konstigt att alla andra spelare ute i Europa orkar spela träningslandskamper när det är CL/EL Liga/Inhemska cuper även för dem. Tänk alla sydamerikaner som får åka över halva jordklotet byta tidzone för att spela landskamp och sedan några dar efter spela i ligan. Messi kan man se hur sleten han kan vara efter landskamp i sydamerika.

Fotboll är ett lagspel och inget jävla individuellt spel, den tid dom får tillsammans i landslaget är väldigt liten i jämnförelse med klubblag. Då är det jävligt bra att Zlatan ställer upp på alla landskamper som bara går. Men divig som han verkar vara så ställer han bara upp på det som smakar gott.

Ljungberg spelade väl inte speciellt många träningsmatcher. För att inte tala om Henrik Larsson som hoppade på och av när det vankades mästerskap. Larssons agerande var speciellt tråkigt då han inte direkt var på toppen av sin karriär.

Man tycka vad man vill om spelare som står över laget, mig spelar det ingen större roll. Jag skiter i om Zlatan (eller Ljungberg) inte spelar träningsmatcher, det som spelar någon roll är kvalen och mästerskapen.
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
= "Varför ska man bry sig?" ...På sätt och vis har Du förståss rätt. Det här är en skitsak i världen.
MEN:
Z är en galjonsfigur. En idol för många småkillar, och därigenom sätter han en standard för hur man ska uppföra sig.
Om det verkligen vore så, att Zlatan för tid och evighet tackar nej till landslaget, så är det naturligtvis en stor grej, men han kommer inte att tacka nej för gott. Punkt och slut.

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Brakkan: Skicka din vädjan till Zlatan finns redan på Expressens nätsida.
Ha-ha-ha!!!!! Inte klokt! Jag ska bli kvällstidningsjournalist när jag blir stor.
2009-11-09, 19:44
Medlem
sunepilosners avatar
Man kan självklart inte förneka att Z gjort en massa mål.

Frågan är vem av killarna i landslaget som inte skulle ha gjort det, om man alltid får gå på topp, och vara den som alla bollar ska gå till... ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in