2009-10-26, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Ingen riktig Zlatantråd utan "han är överskattad"-argumentet. Jag försöker bara fylla tomrummet alla dumjävlar har lämnat efter sig.
Han kan flyga,
2009-10-26, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rene-Higuita
Haha så du menar att Etoo floppar om han inte gör mer än 25 mål? Det är inte precis så att de bytte spelare rakt av Det ligger en hel del pengar emellan.

Har ingen aning hur många mål Etoo har gjort, men har han gjort 5 mål på 8 matcher är det väl en rätt så bra start? På straff eller inte.

Det var ett ganska dåligt argument att Etoo bara gjort 5 mål på 8 matcher, vet inte riktigt vad din agenda är. Det är väl knappast flopp varning på honom, vet inte riktigt vad det är du försöker komma med.

Det jag försöker komma med är att Zlatan har fått en bättre start än Eto. Jag minns för några månader sen då alla här på FB ylade om vilken flopp Ibra skulle bli och hur Eto skulle äga runt alla lag i Serie A. Det blev inte riktigt som man tänkt sig, eller? Eto har gjort 5 mål på 8 matcher, därutav två är straffar. Känns inte liksom rent på något sätt. Men visst, Zlatan lever inte upp till sitt värde eftersom han är en flopp i CL. Där tar nog Eto fighten.
2009-10-26, 15:46
Medlem
Shuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Det jag försöker komma med är att Zlatan har fått en bättre start än Eto. Jag minns för några månader sen då alla här på FB ylade om vilken flopp Ibra skulle bli och hur Eto skulle äga runt alla lag i Serie A. Det blev inte riktigt som man tänkt sig, eller? Eto har gjort 5 mål på 8 matcher, därutav två är straffar. Känns inte liksom rent på något sätt. Men visst, Zlatan lever inte upp till sitt värde eftersom han är en flopp i CL. Där tar nog Eto fighten.
Att Zlatan har varit en flopp i CL är väl att ta i tycker jag. Visst, bara ett mål på 3 matcher än så länge. Men Eto'o inte har gjort ett enda, om vi ändå håller på att jämföra statistik..
2009-10-26, 16:29
Bannlyst
Ingen av dom har varit en flopp.
2009-10-26, 16:33
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rene-Higuita
Om Zlatan spelade hälften så bra i landslaget som i barcelona, förstår att han inte har lika bra lagkamrater. Men hans inställning är ju allt förutom bra när han spelar för Sverige.

En liga taggad Zlatan mot Danmark som när Barcelona möter Zaragoza, hade vi kanske varit i VM.

Inte för att det är Zlatans fel att vi inte kom till VM, för vi har tydligen inget att göra där.
Såg du ens den matchen? Det var hans bästa landskamp på länge rent spelmässigt och han såg allt annat än loj ut. Däremot kan jag hålla med om att han kan se omotiverad ut i vissa landskamper, exempelvis senast mot Albanien.
2009-10-26, 16:40
Medlem
Eto'o har gjort 4 mål på 12 matcher och har sett bedrövlig ut i mer än hälften av matcherna. Hoppas att Milito kommer tillbaka snart så det blir lite ordning i anfallet. Eto'o's oförmåga att ta emot en boll felvänd gör honom extremt ensidig.

Själv hoppas jag att Man City kommer med ett bud i Januari eller till sommaren och räddar Inter från Eto'o's kontrakt som ligger på €10 miljoner/år.

Milito är klasser bättre.
2009-10-26, 16:44
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Eto'o har gjort 4 mål på 12 matcher och har sett bedrövlig ut i mer än hälften av matcherna. Hoppas att Milito kommer tillbaka snart så det blir lite ordning i anfallet. Eto'o's oförmåga att ta emot en boll felvänd gör honom extremt ensidig.

Själv hoppas jag att Man City kommer med ett bud i Januari eller till sommaren och räddar Inter från Eto'o's kontrakt som ligger på €10 miljoner/år.

Milito är klasser bättre.

Milito är den som kan rädda Inter i CL annars blir det körigt.
Tror man ska ge Eto lite mer tid men jag tror inte han gör över 15 mål denna säsong. Tycker det är konstigt att han har sett så oerhört tam ut i början av säsong och han har missat en hel del väldigt bra lägen. Det är inte som i Barca att han får 5-6 BRA lägen utan han får max 2-3 BRA lägen i Inter.
Senast redigerad av Fotzen 2009-10-26 kl. 16:51.
2009-10-26, 21:35
Medlem
Trillskes avatar
Hur kan folk bli förvånade? I Barcelona gjorde eto sig kännd för två saker:
- Många mål
- Ännu fler missar

Det är svårt att hitta en spelare som missar mer än Eto. Till och med den yngre Zlatan, som hade svårt att göra "enkla" mål, skötte sig bättre på den fronten.

Eto är däremot sjukt bra på att löpa - och befinna sig - på rätt ställen, så han får (och förtjänar) också fler bra chanser än de flesta anfallare.

Sen vetefasen om Zlatan kan kallas flopp i cl hittils. Han var fantastisk mot Kiev tex.
2009-10-27, 18:50
Medlem
Flopp i CL?? han var riktigt bra mot Kiev hemma och han gjorde en helt okej match mot Rubin, det är Inter matchen som han var mindre bra i.
2009-10-27, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
Flopp i CL?? han var riktigt bra mot Kiev hemma och han gjorde en helt okej match mot Rubin, det är Inter matchen som han var mindre bra i.

Och Dynamo Kiev suger hårt. Folk ifrågasätter hans förmåga att göra mål i de viktiga matcherna, en viktig match är inte mot Dynamo Kiev hemma i ett gruppspel. En viktig match är Liverpool borta på Anfield i en åttondelsfinal.
2009-10-27, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viollet
Och Dynamo Kiev suger hårt. Folk ifrågasätter hans förmåga att göra mål i de viktiga matcherna, en viktig match är inte mot Dynamo Kiev hemma i ett gruppspel. En viktig match är Liverpool borta på Anfield i en åttondelsfinal.

Eller i en semifinal mot Inter. Bara att inse, Zlatan presterar inte som han ska i CL. Inte är han dålig, men något är det som spökar i de stora matcherna. Frågan är också om han får mer utrymme i Barca eller blir det mer övervakning?
2009-10-27, 22:57
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Eller i en semifinal mot Inter. Bara att inse, Zlatan presterar inte som han ska i CL. Inte är han dålig, men något är det som spökar i de stora matcherna. Frågan är också om han får mer utrymme i Barca eller blir det mer övervakning?

Är Messi med så ser jag inte hur något lag skulle kunna ha extrabevakning på Zlatan så som dom kunde ha när han lirade i Inter, så han kommer få mer utrymme

Bra match av Zlatan senast mot Zaragoza, nu börjar det ju likna något och spanjorerna börjar väl inse att han inte är överskattad. Nu är det bara Premier League kvar då för att tysta dom sista tvivlarna..och allsvenskan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in