2009-08-31, 20:57
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja håller med fullständigt, Premier League ÄR ett steg upp från LaLiga. Det går inte att komma ifrån

CL bucklan är i Spanien.
2009-08-31, 21:01
Medlem
Carnavass avatar
Måste bara säga att jag verkligen inte vill att Zlatan ska floppa i Barcelona. Men jag har sett 3 matcher nu och jag vet inte det känns bara inte rätt på något sett. Känns som att jag hellre hoppas att han inte tappar bollen bara än att inte invänta något spektakulärt av han eller en bra passning. Känns även som att det går trögt när han själv har bollen.

Men men det är väl bara jag, det är ju också nu det egentligen börjar och jag hoppas fan han visar nu vad fan han går för.
2009-08-31, 21:05
Medlem
Upyoursbobbos avatar
Ber om ursäkt om det redan sagts men vilken kanal visas matchen ikväll?
2009-08-31, 21:06
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upyoursbobbo
Ber om ursäkt om det redan sagts men vilken kanal visas matchen ikväll?

www.tvmatchen.se

Bra länk att spara för såna tillfällen.
2009-08-31, 21:08
Medlem
Upyoursbobbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
www.tvmatchen.se

Bra länk att spara för såna tillfällen.

Tänk ju
2009-08-31, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carnavas
Måste bara säga att jag verkligen inte vill att Zlatan ska floppa i Barcelona. Men jag har sett 3 matcher nu och jag vet inte det känns bara inte rätt på något sett. Känns som att jag hellre hoppas att han inte tappar bollen bara än att inte invänta något spektakulärt av han eller en bra passning. Känns även som att det går trögt när han själv har bollen.

Men men det är väl bara jag, det är ju också nu det egentligen börjar och jag hoppas fan han visar nu vad fan han går för.

Har fått samma vibbar också, som om han inte är villig att försöka göra något alls. Hoppas bara det inte blir någon flopp, orkar inte med de brittiska analyserna.
2009-08-31, 21:15
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Har fått samma vibbar också, som om han inte är villig att försöka göra något alls. Hoppas bara det inte blir någon flopp, orkar inte med de brittiska analyserna.

Jag är lite orolig, antingen kommer han inte passa in alls eller så är han precis vad de behöver.
2009-08-31, 21:22
Medlem
Månsans avatar
Vi får hoppas att det blir lite bättre fart på Zlatan nu om en stund. Hittills har man mått lite halvdåligt under hans Barcamatcher. I spanska ligan duger det inte att gå och lalla lite slött för sig själv i en halvtimme som han kunnat göra i Inter.
2009-08-31, 21:23
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Intressant premiär ikväll där Zlatan får spela utan Messi och Henry..känns lite som att kraven på Zlatan ökar iom detta
2009-08-31, 21:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
CL bucklan är i Spanien.
Jo men i spanien är det bara 2 mycket bra lag, i england är det 4 mycket bra lag

spanien har ytteligare 2bra lag, england har 4 ytterligare bra lag... tottenham, man city etc tar villareal, valencia, atletico madrid alla dagar i veckan.

resten av lagen i ligorna har lika usel klass

sammanfattning: fler bra lag i england än LaLiga vilket också betyder att premier league är en bättre liga.
2009-08-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
+1

Premier League är på väg att bli fotbollens NBA.

haha! Om det fanns en annan liga än NBA dit den absolut största NBA-stjärnan gick denna sommaren så stämmer det.

Dags att komma över PL-runkeriet nu. Spanien har 2 topplag. England 3, kanske 4. Men jag vågar säga att Spanska ligans övremitt är bättre än Englands dito. Sen att spelet i Spanien är oerhört mycket mer underhållande än sparkospringbollen i England är ju bara ett plus.

Ikväll får vi hoppas att Zlatan gör mål. Trist att varken Messi eller Iniesta spelar. Om man ska döma ut Zlatan så får man i alla fall ge han en 10 matcher med förstaelvan (Messi, Iniesta, Xavi). Det är ju dom som ska leverera till honom.
2009-08-31, 21:40
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
tottenham, man city etc tar villareal, valencia, atletico madrid alla dagar i veckan.

Vad baserar du det på? Sevilla har ju ett par UEFA-cup vinster de senaste åren till exempel. Villareal har varit i semifinal i CL. Valencia har varit i CL-final 2 gånger i början av 2000-talet och vunnit UEFA-cupen.

England har fyra toppklubbar, Spanien har två, men där bakom verkar det ha gått bättre för de spanska klubbarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in