2009-10-27, 23:12
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Eller i en semifinal mot Inter. Bara att inse, Zlatan presterar inte som han ska i CL. Inte är han dålig, men något är det som spökar i de stora matcherna. Frågan är också om han får mer utrymme i Barca eller blir det mer övervakning?
Inter kommer inte gå till en semifinal i Champions League. Zlatan har inte varit så superdålig i de avgörande matcherna i Champions League, i bortamatchen mot United var han rätt bra men han spelade i ett väldigt dåligt lag om man jämför med Barcelona. Mer övervakning går det inte att få, i Inter var han det enda offensiva vapnet och allt spel gick genom honom, i Barcelona finns det minst 4-5 spelare att markera.
2009-10-28, 02:39
Medlem
Trillskes avatar
Asså, om folk är lite långsamma kan jag iaf hjälpa er på traven här, ni som säger att zlatan är "de små matchernas man":

Lägg ihop de stora matcherna zlatan har lirat. Dela sedan upp det i två högar, en med dåliga insatser och en med bra instatser. Mät vilken hög som är störst.

Är det så otroligt svårt?

Att han sedan inte krönt karriären med någon gudomlig hjälteroll i cl eller vm är en annan grej. Det har han dock mer eller mindre aldrig fått chansen att göra heller. Närmaste "otroligt avgörande" match i karriären är när Inter höll på att tappa ligatiteln med en halvlek kvar. Om ni inte vet vad som hände då är det dags att läsa på lite..
2009-10-28, 12:43
Medlem
BabyJesuss avatar
Zlatan är nog bra i viktiga matcher. Minns bla em 08 och solo målet mot Spanien. Inte direkt vem som helst som gör mål på det viset mot det motståndet. Nu hjälpte det inte Sverige då de förlorade mot Ryssland, men i alla fall. Zlatan mot Ungern, Zlatan mot Italien och det fortsätter ... alla fantastiskt viktiga mål.

Att han inte lyckats i CL är såklart ett faktum. Men det kommer det också, förmodligen detta år. Förstår verkligen inte eran negativet.
2009-10-28, 12:50
Medlem
Shuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyJesus
Zlatan är nog bra i viktiga matcher. Minns bla em 08 och solo målet mot Spanien. Inte direkt vem som helst som gör mål på det viset mot det motståndet. Nu hjälpte det inte Sverige då de förlorade mot Ryssland, men i alla fall. Zlatan mot Ungern, Zlatan mot Italien och det fortsätter ... alla fantastiskt viktiga mål.

Att han inte lyckats i CL är såklart ett faktum. Men det kommer det också, förmodligen detta år. Förstår verkligen inte eran negativet.
Målet mot spanien var väl inte mycket till solomål vad jag minns.
2009-10-28, 12:54
Medlem
BabyJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuz
Målet mot spanien var väl inte mycket till solomål vad jag minns.

http://www.youtube.com/watch?v=wDtZcqQ3MhE

Kylan och styrkan i det läget är få förunnat.

Målet mot Grekland och Malta var även dom viktiga. Båda matcher som Sverige skulle ha vunnit, men likväl viktiga mål i viktiga skeden. Zlatan kan med andra ord absolut vara de stora matchernas man.
2009-10-28, 13:58
Medlem
Shuzs avatar
Citat:

Målet mot Grekland och Malta var även dom viktiga. Båda matcher som Sverige skulle ha vunnit, men likväl viktiga mål i viktiga skeden. Zlatan kan med andra ord absolut vara de stora matchernas man.
Stor slår ett inlägg, Zlatan misslyckas nästan med sin nedtagning, men han är stark och håller undan Ramos, han vänder sig om, skjuter - Solomål?
2009-10-28, 14:02
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Stor slår ett inlägg, Zlatan misslyckas nästan med sin nedtagning, men han är stark och håller undan Ramos, han vänder sig om, skjuter - Solomål?
Inget solomål, men alla gånger ett klassmål.
2009-10-28, 14:07
Medlem
Shuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Inget solomål, men alla gånger ett klassmål.
Det kan jag hålla med om, men att han kallar det för solomål förstår jag inte riktigt..
2009-10-28, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Inter kommer inte gå till en semifinal i Champions League. Zlatan har inte varit så superdålig i de avgörande matcherna i Champions League, i bortamatchen mot United var han rätt bra men han spelade i ett väldigt dåligt lag om man jämför med Barcelona. Mer övervakning går det inte att få, i Inter var han det enda offensiva vapnet och allt spel gick genom honom, i Barcelona finns det minst 4-5 spelare att markera.

Skitsnack. Han spelade i ett mycket bra lag, man hade Julio som målvakt som är en av de bästa målvakterna än om han inte är bäst, sen har vi världens bästa högerback Maicon, en av världens bästa balansspelare i Cambiasso, en bra defensiv mittfältare i Zanetti som kan spela vart som helst på plan samt två väldigt bra framtida stjärnor i Balotelli och Santon. Även Crespo och Cruz var något att ha ibland trots att deras bäst före datum hade gått ut länge länge sen. Tillsammans med Zlatan så kunde man nog till och med slå även de bästa lagen. Sen förstår jag inte det här med att allt spel skulle gå genom Zlatan, visst var han bra men man kunde mycket väl få ut mer av Inter ifall man spelade ett kompakt lagspel med kanske någon offensiv värvning som Deco eller annan playmaker behind Z. Att Inter inte hade resurserna till att slå något lag är ren och skär skitsnack, visst var dom inget Barcelona men bättre kunde det ha gått.
2009-10-28, 14:50
Medlem
BabyJesuss avatar
Citat:
Det kan jag hålla med om, men att han kallar det för solomål förstår jag inte riktigt..

Ne visst. Erkänner. Ett klassmål ala solo. Förlåt.

Oavsett. Kan ni på riktigt påstå att Zlatan inte gör mål i viktiga matcher?
2009-10-28, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ne visst. Erkänner. Ett klassmål ala solo. Förlåt.

Oavsett. Kan ni på riktigt påstå att Zlatan inte gör mål i viktiga matcher?

Jag påstår bara att Zlatan har varit en flopp i CL. Matchen mot CSKA Moskva är ett undantag, men att misslyckas så fatalt som Inter har gjort år efter år är dåligt.
2009-10-28, 15:02
Bannlyst
Citat:

När man börjar dra in Malta i de stora sammanhangen så är något väldigt fel. Zlatan har inte presterat i de stora matcherna i CL, jag förstår inte vad som är så svårt att förstå. Nej, Dynamo Kiev (som han inte ens gjorde mål på) eller CSKA Moskva är inga speciellt bra lag. Kom tillbaka när han gjort ett avgörande mål på Anfield i en semifinal i CL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in