2009-08-24, 00:57
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foulkes
han gör fler mål.
Möjligt, men han är knappast en bättre spelare.
2009-08-24, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L0lAj
Nej jag menade att Eto'o är bättre än zlatan

Barcelona gör med Zlatan 120 mål
Barcelona med Eto'o gör 90 mål

Eto'o gör 30 mål
Zlatan gör 20 mål

Det är i stort sett ända komponenten som byts ut, vilken spelare är då bäst?
Du är säkert killen som i spel måste döda allt och alla och vägrar spela en klass som ger DPSen stöd. Sedan tror du att du är bäst för att du kan göra en sak..

2009-08-24, 01:29
Medlem
torkelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foulkes
han gör fler mål.
Så han är bättre än messi också?
2009-08-24, 02:09
Medlem
Tre är svarets avatar
Underbart att se Zlatan i dagens match. Han spelade mycket bättre än vad jag hade förväntat mig av årets andra match med Barcelona!
2009-08-24, 09:08
Medlem
Månsans avatar
Jävligt kul att den svenska kvällspressen nu bytt
"Zlatan kommer göra succé, vinna skytteligan, bli Barcas centralgestalt etc"
till
"Zlatan visade tydligt att han platsar"
2009-08-24, 09:16
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
till

Vad är det som är det roliga i det hela?
2009-08-24, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
till

Vem påstod det övre?

Sett till gårdagen så är de inte långt borta. Visst inga mål men fan, han var framme och rusikgt bra assist..............i sin första match från start.
2009-08-24, 09:40
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0lAj
Nej jag menade att Eto'o är bättre än zlatan
Etoó är gud i Barcelona och många är väldigt besvikna över att han fick lämna laget.
2009-08-24, 12:30
Medlem
poven-xds avatar
Citat:
Mm bara å kolla på hur Henry såg ut första säsongen var ingen höjdare men andra året var han väldigt tongivande.

Det är en väldigt dålig jämförelse, när Henry värvades till Barcelona var laget väldigt oharmoniskt, säsongen 07/08 blev titellös men man kan inte lasta Henry för det. Visst han var riktigt ursel liksom resten av laget. Zlatan kommer få de lättare med tanke på att han kommer in i ett redan fungerande och harmoniskt lag.
2009-08-24, 12:37
Medlem
Snoppzors avatar
Det viktigaste måste fortfarande vara att Zlatan bidrar till att Barcelona spelar bra och vinner matcher. Inte att han gör 30 mål - även om det vore ett plus. Visst, han var svindyr och förväntas som skytteligavinnare i Italien att sätta ett snart. Men hade Barcelona (eller framför allt Pep) velat ha en kille som gör 30 mål och inget annat hade man behållt Eto'o. Jag tror att Guardiola var grymt nöjd med Ibras insats igår. Jag var iaf väldigt imponerad.
2009-08-24, 13:41
Medlem
GucciManes avatar
Vissa här verkar inte förstå tanken bakom Zlatan-köpet.
Guardiola har så tidigt som ett år sen velat ha en stark targetplayer som central anfallare. Men just då var Zlatan inte till salu, därför stannade Eto'o kvar en säsong till.
I Barcelonas 3-manna anfall har man Henry o Messi som har potential att göra 25+ mål men då behövs en targetplayer centralt som kan ta emot bollen och sedan leverera den vidare till dessa två herrar. Vem är bäst i europa på att göra det? Jo, Zlatan!
Eto'os bästa egenskap är att vara på rätt plats i straffområdet för att göra mål, men han lyfter knappast ett lag på egen hand vilket Zlatan kan göra.
Jag är helt övertygad om att både Henry och Messi kommer att göra mycket fler mål nu när man har en spelfördelande forward i laget.
Alltså, Zlatan kommer antagligen göra färre mål än Eto'o men samtidigt
kommer fler barca-spelare med i målprotokollet.

Zlatan är också mycket bättre än Eto'o på små ytor, som det oftast brukar bli för Barcas anfallare. Jag är övertygad om att Zlatan är perfekt för Barcelonas taktik.
2009-08-24, 13:44
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
Etoó är gud i Barcelona och många är väldigt besvikna över att han fick lämna laget.
Vad har du fått det ifrån?
Etoo blir rätt sjukt dissad av många fans på forum osv.. Verkar nästan som vi här tycker han är bättre än vad barca-fansen gör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in