2009-07-23, 13:37
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Kul att man börjar diskutera Zlatans nationalitet, gör han bra ifrån sig är han svensk. Går det dåligt så är han nåt annat. Hoppas verkligen Zlatan hoppar av landslaget, då skulle det ju gå mycket bättre för landslaget. Hans normer och uttal beskrivs inte som svenskt, tyvärr.
Det beror ju mer på att han spelar med ett gäng sopprötter i landslaget. Att gå från en Intermatch till en svensk landslagsmatch måste ju kännas i samma stil som att bli placerad i ett damlag.
2009-07-23, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Han representerar svenska landslaget i fotboll, det tycker jag visar vilket land han tillhör!

Vilken invandrare som helst kan väl gå med i landslaget bara dom har medborgarskap? Eller?
2009-07-23, 14:02
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimac
Vilken invandrare som helst kan väl gå med i landslaget bara dom har medborgarskap? Eller?

öhh Ja, Jag förstår inte diskussionen?
2009-07-23, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Vilket visar att han inge själv såg/ser sig som svensk utan som bosnier.

Du kanske kan fixa fram lite källor också innan du uttalar dig? Du trollar så mycket men misslyckas alltid. Jag skulle nog vilja ruttna någon annanstans än att sitta och komma med lögner dagligen på FB. Bara ännu ett tragiskt fall där trollen kommer förbi vår säkerhetsgräns.

Uttaget från Zlatans intervju på Goal:

“I am north because I was born in Malmo and I am and want to be considered Swedish. I am very attached to my hometown and my country and my real friends are still there."

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2009/07/23/1398743/inter-star-zlatan-ibrahimovic-im-a-man-of-the-world
2009-07-23, 14:12
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimac
Jaja det är bara att "gå med". Gå fram till Lagerbäck och säg att du har svenskt medborgarskap och han tar ut dig till nästa landskamp.
2009-07-23, 14:18
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
öhh Ja, Jag förstår inte diskussionen?
deco, tex brasse men nu portugis? halv portis kanske

men zlatan är ju svensk så vafan lägg ner tjafset!

född(?) och uppvuxen i sverige, ser jag som svensk

sen om jag nu skaffar brasilianskt medborgarskap säger jag nog inte att jag är brasse ( eller okej bara för showoff ) utan att jag har medborg~~

2009-07-23, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Jaja det är bara att "gå med". Gå fram till Lagerbäck och säg att du har svenskt medborgarskap och han tar ut dig till nästa landskamp.

Självklart måste man spela bra också.. Men du vet väl nog vad jag syftar på .
2009-07-23, 14:30
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Väntar på invasionen av bönder som kommer hävda att "det blir bänken för Zlatan i Barcelona". Eller har den redan startat?
Givetvis köper Barcelona en spelare för den nätta summan av runt 70-80 miljoner Euro för att ha honom på bänken. Er fotbollskunnighet vet inga gränser. In med Allbäck!
2009-07-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Väntar på invasionen av bönder som kommer hävda att "det blir bänken för Zlatan i Barcelona". Eller har den redan startat?
Givetvis köper Barcelona en spelare för den nätta summan av runt 70-80 miljoner Euro för att ha honom på bänken. Er fotbollskunnighet vet inga gränser. In med Allbäck!

hahaha

varför bråkar du med ingen?
2009-07-23, 14:48
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chippen85
Vilka idoiter ni är ..

Var glad att han representerar sverige.

han har fan köpt villa här för helvete och har svensk fru .. kan han bli mer svensk ?

Det enda jag gjort är att påpeka att han inte han en svensk mentalitet. Han är impulsiv, provokativ, inte falskt ödmjuk, värderar vänner och familj starkt och varvar det fantastiska med det usla. Det är så långt ifrån svensk mentalitet man kan komma.
2009-07-23, 14:51
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Det enda jag gjort är att påpeka att han inte han en svensk mentalitet. Han är impulsiv, provokativ, inte falskt ödmjuk, värderar vänner och familj starkt och varvar det fantastiska med det usla. Det är så långt ifrån svensk mentalitet man kan komma.

Malmömentalitet, med andra ord.
2009-07-23, 14:52
Medlem
omigals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen

haha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in