2009-06-11, 18:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Hade jag varit i Zlatans skor hade jag inte velat representera Sverige. Spela med ett gäng sopor och en förbundskapten som verkar sakna all form av anfallstänkande.
Håller med här, sen att han inte har svenska rötter heller, han borde inte spela för Sverige, helt ärligt.
2009-06-11, 18:17
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Håller med här, sen att han inte har svenska rötter heller, han borde inte spela för Sverige, helt ärligt.
Dock så skulle det kanske inte kännas helt rätt att lira för Kroatien eller Bosnien heller. Han har ju aldrig bott där och han pratar inte språket speciellt bra. Där skulle han kanske ses som svensken som inte ger allt för landslaget bara för att han inte bryr sig.
2009-06-11, 21:12
Medlem
NoTruces avatar
Känns inte tio millar i euro och Eto'o ganska billigt?
2009-06-11, 21:24
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Dock så skulle det kanske inte kännas helt rätt att lira för Kroatien eller Bosnien heller. Han har ju aldrig bott där och han pratar inte språket speciellt bra. Där skulle han kanske ses som svensken som inte ger allt för landslaget bara för att han inte bryr sig.

Bosnien har flera landslagsspelare som pratar knakig bosniska så jag tror inte att dom övriga spelarna skulle ha något emot hans språkkunskaper.
Dock verkar Zlatan vara lite dryg som person samt full av sig själv även om han är faktiskt en av dom bästa anfallare i Europa idag oavsett hans personlighet.
Kan tänka mig om han hade spelat för vare sig Bosnien elr Kroatien skulle han hamna i konflikt med några av spelarna i dessa landslag.
Emir Spahic hade nog fått herr Ibrahimovic att käka gräs under deras första träning tillsammans tror jag
Senast redigerad av Sunrise01 2009-06-11 kl. 21:30.
2009-06-11, 21:33
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Känns inte tio millar i euro och Eto'o ganska billigt?

Jo. Om det är så det är nu. Märkligt att förhandla bort tre fjärdedelar av ett pris. Fast det där är väl fortfarande bara spekulationer?
2009-06-11, 21:40
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Jo. Om det är så det är nu. Märkligt att förhandla bort tre fjärdedelar av ett pris. Fast det där är väl fortfarande bara spekulationer?

Jag har för mig att jag läste det på dn.se. Har inte Eto'o själv något att säga till om, förresten?
2009-06-11, 21:43
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Hade jag varit i Zlatans skor hade jag inte velat representera Sverige. Spela med ett gäng sopor och en förbundskapten som verkar sakna all form av anfallstänkande.

Bosnien är väl inte så mycket bättre
2009-06-11, 22:24
Medlem
Continental Ops avatar
Det är ju därför att zlatan är lite dryg som det vore oerhört coolt om han nu äntligen skippar landslaget

Kan nån som är mer insatt än jag i hur det funkar med klubbfotboll bakom kulisserna förklara varför inter vill sälja honom? han van skytteligan och Mourinho har ju geniförklarat honom i media ett flertal ggr? är det för stålarna eller?
2009-06-11, 22:28
Medlem
Citat:
Jag har för mig att jag läste det på dn.se. Har inte Eto'o själv något att säga till om, förresten?

De kan ju givetvis inte tvinga Eto att skriva på ett kontrakt med Inter så det är ju en punkt som evetuellt kan få allt att skita sig. Men hur kul skulle det vara för Eto att vara kvar i Barcelona efter att ha "förstört" Zlatan-dealen och veta att de inte vill ha honom där? Inter lär säkert kunna matcha hans lön i Barca också.
2009-06-11, 22:51
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Jag har för mig att jag läste det på dn.se.

Jag läste det där på dn.se igår också, och det var fortfarande bara lösa rykten från El Mundo Deportivo.

Om den dealen nu blev av så förstår jag verkligen inte vad Inter har att vinna på den. 10 miljoner Euro är ett tillfälligt tröstpris som försvinner snabbt i intet med tanke på hur mycket de kommer att förlora på det i stort. Zlatan är en publikmagnet av rang och även om Eto'o kunde leva upp till samma prestationer på plan så kommer intäkterna att minska. Då är det inte bara rena biljettintäkter utan hela Cirkus Inters varumärke, som de senaste två säsongerna faktiskt varit Cirkus Zlatan och inte så mycket Inter.
2009-06-11, 22:55
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Han är ju för bövelen född och uppvuxen i Sverige? Visst, han är inte svensk i hjärta och själ, men kan man vara mer rotad i ett land än när man är född och uppvuxen i det?
2009-06-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Det är ju därför att zlatan är lite dryg som det vore oerhört coolt om han nu äntligen skippar landslaget

Kan nån som är mer insatt än jag i hur det funkar med klubbfotboll bakom kulisserna förklara varför inter vill sälja honom? han van skytteligan och Mourinho har ju geniförklarat honom i media ett flertal ggr? är det för stålarna eller?
Inter "vill" väl sälja honom eftersom han vill gå vidare. Ingen idé att ha kvar en spelare som inte vill spela i laget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in