2007-03-04, 00:47
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boose
Självklart skulle det vara uppskattat.
Fan att jag inte kunde se matchen idag, nu när du säger att det var hans bästa match i Inter?
Zlatan är given i startelva, trodde faktiskt inte det när han flyttade dit.
Men är himla glad att jag hade fel.
Jag har inte på något sätt sett alla hans matcher i år, men skillnaden mellan CL-matcherna i början av hösten och nu är mycket stor. Det som framförallt imponerar är att det är lätt för Inter att spela med honom på plan. Som JB9 påpekar så slår de en långboll och han naglar fast den tills dess undsättning kommer. I princip kan man säga att backarna i de svagare lagen låter bli att gå på honom, definitivt om de är ensamma.

A propos hans speed så gjorde han en löpning ned till kortsidan precis i början som visade att fystränaren nog inte skojade när han sa att Zlatan var snabbast i landslaget på snabbhetstesterna. De går allt undan när han får fart på påkarna.

EDIT: Gazettan verkar ha sett samma match:
"Super Ibra, l'Inter riparte
I nerazzurri vincono in rimonta a Livorno. Alla rete di Lucarelli su punizione risponde Cruz, imbeccato da un assist di tacco dello svedese, che poi segna il 2-1. " (http://www.gazzetta.it/)
Även utan italinsakkunskap kan ni nog förstå:
" l'assist di tacco è un preziosismo da standing ovation"... (tacco = klack)
2007-03-04, 03:05
Medlem
Rexhunters avatar
Grym match från Zlatan verkar det ha varit och då har jag bara sett höjdpunkterna där han var men i nästan varje sekvens. Bollen sitter ju som klistrad på foten när han har den, försvararna vet inte vad de ska gör stundtals. Frisparken verkade dock vara en felträff om han nu inte försökte skjuta under muren.
2007-03-04, 10:41
Medlem
FillilutteN2s avatar
Vilken helt underbar klack-framspelning det var! Och som ni sagt innan, frisparken var mer målvaktstabbe än ren skicklighet tycker jag men spelar ju ingen större roll, mål som mål. Vilket datun spelar Sverige - Nordirland och sänds den på tv3 eller?

/ filli
2007-03-05, 03:39
Medlem
Har ni sett denna löpningen mot Livorno: http://www.youtube.com/watch?v=bdX4vhKbpcE

Fan, hade han gjort mål hade det blivit ett av årets snyggaste.
2007-03-05, 11:57
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Tro fan det när en inkompetent journalist trycker upp en mikrofon i ansiktet och frågar, hur känns det? Dessutom är det fotboll han spelar, inte nåt jävla interjuvoffer.

Alla vet ju att Zlatan gjort 12 mål i ligan, men hur många assist har han gjort? Någon som har koll?

Hittade bara att han gjort 2 assist fram till omgång 18. Tittade igenom matchreferat from med omgång 19 till nu och fick det till ytterligare 3. 5 totalt om jag lyckats räkna rätt alltså.
2007-03-05, 13:34
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Hittade bara att han gjort 2 assist fram till omgång 18. Tittade igenom matchreferat from med omgång 19 till nu och fick det till ytterligare 3. 5 totalt om jag lyckats räkna rätt alltså.

Ok, känns som fler, men du har säkert rätt. Fast framspelningen i lördags borde räknats som 3 st eftersom den var så sjukt snygg.
2007-03-05, 13:50
Medlem
Enligt soccernet så har han bara gjort 2 assist men det stämmer inte. Jag kommer lätt på 5 mål som han har spelat fram till så antagligen har han gjort ännu fler.
2007-03-05, 14:04
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Enligt soccernet så har han bara gjort 2 assist men det stämmer inte. Jag kommer lätt på 5 mål som han har spelat fram till så antagligen har han gjort ännu fler.

http://soccernet.espn.go.com/players/stats?id=11001&cc=5739

3 tyckte jag det stod där.
2007-03-05, 14:26
Medlem
thebandit777s avatar
Måste bara säga att jag är rätt impad av Zlatans senaste matcher, hoppas bara att han visar lite kämpaanda i landslaget nu så man kan börja digga honom igen...
2007-03-07, 18:16
Medlem
Pike04s avatar
Vad sa Zlatan?

Efter matchen emot Valencia igårkväll när Zlatan som vanligt var sist kvar och tjaffsade på plan pekade han på Marchena och sa något.
Har de framkommit vad någonstans? gazzettan eller så?
Någon som sitter på info?
2007-03-07, 18:39
Moderator
Gromguttens avatar
Jag klantade mig och slog oførhappandes ihop tråden med CL-tråden. Nog før att det är mycket Zlatan där men det finns ju gränser...

Jag har førsøkt att rekonstruera så gott jag kunnat och hoppas på førståelse om det är ngt ni saknar (hittar ni inlägget i fel tråd så skicka ett PM så ordnar jag upp det).

Sorry!

/mod
2007-03-07, 18:53
Bannlyst
Oj vad tyst med kommentarer det var om divans insatser igår då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in