Citat:
Folk Får Tro Precis Vad De Vill, Men Det Här är Sanningen Om Vad Som Hände Johan Asplund. Att Jag Skulle Vara Ett Så Kallat "Troll" Förstår Jag Inte. Jag Har Själv Förlorat En Pojke Som Hette Viktor En Tid Sedan, Han Dog Av Komplikationer Tillföljd Av Sjukdom. Jag Och Hans Mamma Fick Ta Det Hemska Beslutet Att Avbryta Hans Liv, Då Allt Hans Hopp Var Ute. Det Är Det Värsta Jag Upplevt I Mitt Liv. Så Att Jag Sedan Skulle Dikta Ihop En Historia Om Det Tragiska Som Hände Johan Asplund, Måste Ses Som Extremt Långsökt. Jag Svär På Mitt Barns Grav På Lidingö Kyrkogård Att Jag Inte Lurar Någon Här På Flashback. Det är Okej Att Inte Tro På Vad Folk Säger I Den Här Galna Världen, Men Det Gör Oerhört Ont I Mitt Hjärta Att Man Så Lätt Skymfar Sanningen. Jag Var Vän Med LA Och PW I Över 10 år, Och PW Var En Av Mina Bästa Kompisar Jag Någonsin Haft. Den Vänskapen Är Över Nu. Att Jag Inte Bara Kastat Ut Filmen På Nätet, Beror På Många Saker, Bland Annat PW Och Hans Barn. LA är Deras Farfar Som Senast Var "Tomten" Som Kom På Besök Till Lilla JW Med Flera. Allt Är Mycket Komplicerat I Det Här Fallet. Trots Allt Så Valde Jag Att Röja LA Och PW Då Jag Inte Kunde Leva Med Vetskapen Om Det Som LA Orsakade Johan Asplund, Det Blev Väldigt Uppenbart Då Jag Själv Förlorat Min Son Viktor. Nu Har Jag Förlorat Trovärdigheten För Att Jag Inte "Levererar" Snabbt. Jag Hade Ordnat Fram Ett Dykteam Bestående Av Fd. Attackdykare Från Korsö, Som Ville Ställa Upp Med Farliga Vinterdyk För Upprättelse Kring Johan. Ett Team Arkeologer Som Arbetat Att Gräva Fram Vikingastaden "Birka" Ställde Också Upp För Att Hjälpa Till. Bättre Arkeologer Och Dykare Finns Inte I Sverige. Trots Det Stoppar BA Allt Ihop! I Stället Ska Han Göra En Film Kring Det Hela Med Producenten "GMP", Med Ett Starkt Bakomliggande Löneavtal. Det Vrider Sig I Min Mage Hur En Pappa Kan Göra Så. Det Påminner Om Pigge Werkelin's Snabba Och Stora Boksuccé Efter Att Han Förlorat Sina Barn Och Fru I Tsunamin I Thailand. Att Tacka Nej Till Den Hjälp Som BA Gjort, Påminner Också Om Pengars Värde För En Del. Nu Hoppas Jag Att Jag Kan Fatta Modet, Där Varken Polis Eller BA Ställt Upp, Att Hitta Den 11-åriga Grabben Som Varit Borta I 34 år, Fina "Johan Asplund" Från Sundsvall.
Du skriver...Nu Hoppas Jag Att Jag Kan Fatta Modet, Där Varken Polis Eller BA Ställt Upp...
Du svammlar bara, bland det värsta jag varit med om, en sån grymhet är det inte många som besitter. Om du har filmen och platsen där Johan ligger, är du ensam 1000 ggr värre än alla
t.o.m värre än mördaren. Du har varken film eller plats.
Främlings legionen, attackdykare...Bara ta en spade och åka och gräva lite, finns inget du kan förstöra, ser du delar av ett skelett slutar du gräva, enkelt.
Jag har tvivlat från första stund, du är en drömmare bakom en datorskärm.