2015-01-05, 12:37
Medlem
Tack, What-I-Gathered.
Citera
2015-01-05, 20:50
Medlem
Tack, W.I.G för din info. Det är förjävligt att du ska bli dödshotad för att du har svar som kan ge familjen ett avslut och ge Johan upprättelse.
Vem kan vilja förhindra en sån sak förutom gärningsmannen?

Hoppas du får rätt folk med dig så att allt löser sig på bästa sätt.
Citera
2015-01-05, 23:11
Medlem
Tusen tack WIG för att du bryter tystnaden!
Oerhört intressant!!

Om det du skriver är sant så verkar Sundsvallpolisen inte så himla intresserad av att lösa fallet.
Prestige, skydda sina egna? (Finns ju fler märkliga fall där just den polisen varit inblandad)

"Om Celinas skog, så ligger den i närheten av Kovland." Heter skogen så eller kallas den bara det? Hittar inte på karta.

Att du utsätts för dödshot är för jävligt. Polisanmäl... om du fortfarande har något förtroende för polisen! Använd dina mediakontakter för att trycka lite extra på Sundsvallpolisen.

Tusen tack igen!
Senast redigerad av charliemike 2015-01-05 kl. 23:22. Anledning: innehåll
Citera
2015-01-05, 23:53
Medlem
SoTireds avatar
Celinas skog finns och ligger nära Kovland.
https://goo.gl/maps/0xLq5

Frågan är bara var graven ligger.
Hur såg vägarna ut 1980?

Var låg den där stugan?
Ligger den i närheten så begränsas väl området!

Stugan ska ligga nära Lögdösjön

Varför åker han till Celinas skog?
Senast redigerad av SoTired 2015-01-05 kl. 23:58.
Citera
2015-01-05, 23:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
Tusen tack WIG för att du bryter tystnaden!
Oerhört intressant!!

Om det du skriver är sant så verkar Sundsvallpolisen inte så himla intresserad av att lösa fallet.
Prestige, skydda sina egna? (Finns ju fler märkliga fall där just den polisen varit inblandad)

"Om Celinas skog, så ligger den i närheten av Kovland." Heter skogen så eller kallas den bara det? Hittar inte på karta.

Att du utsätts för dödshot är för jävligt. Polisanmäl... om du fortfarande har något förtroende för polisen! Använd dina mediakontakter för att trycka lite extra på Sundsvallpolisen.

Tusen tack igen!

https://www.google.se/maps/place/62%C2%B029'43.0%22N+17%C2%B004'20.9%22E/@62.4915938,17.0755427,13z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0
Citera
2015-01-06, 00:27
Medlem
Kovland har väl tidigare aldrig varit aktuellt i det här ärendet. LA ska tydligen ha kastat någonting i Lögdösjön också (som väl ligger 2-3 mil från Kovland)
Citera
2015-01-06, 00:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Har/hade LA någon koppling till Celinas skog?

Hur stort område räknas till Celinas skog?

Vad ska la ha kastat i Lögdösjön? Och - var det i närheten av sin stuga som han gjorde det, eller vid annan plats vid sjön?
Senast redigerad av Prinzezzan 2015-01-06 kl. 01:00.
Citera
2015-01-06, 01:56
Medlem
Tänkte svara på några frågor. Att år 1980, så såg terrängen mycket annorlunda ut, jämfört med idag.
De vägar som fanns då har gjorts om en del och byggts ut, och en del vägar har blivit åkermark och skogsmark. För att se förändringarna, så måste man se de flygfoton som togs då, på den tiden med ett litet flygplan som heter Cessna, inte som satelliterna idag. Dock finns den vägen som LA körde på kvar, men då var det en stenig grusväg. Varav LA's byte av stänkskydd, LA körde av sidan och träffade några bumlingar till stenar, det blev en "notering" i polisens undersökning, men kunde inte bevisas. Det gör ont i hjärtat att Polisen i Sundsvall inte ansträngde sig mer åt LA-hållet. Det fanns så mycket vittnen, berättelser och även bevis. Men man lyssnade inte tillräckligt på BA och AC, jag vet varför, men är inte redo att berätta varför. Och egentligen är det inte av vikt, men någon inom Polisen drog ner deras förtroende. Men oavsett vad det handlar om, så är den typen av inskränkt tänkande inte passande inom Polisen. Johan's försvinnande hade kunnat blivit uppklarat nästan omgående, om det inte varit för den Polis som fanns då i Sundsvall på den tiden. Nej, Polisen misskötte sig rejält. Det är skrämmande att de gör det igen. Har blivit kontaktad efter att jag lämnat in vad jag visste till Polisen, och pratat med media, av ett före detta team inom FBI. De gör dokumentärer om händelser runt om i världen, just om "spårlöst" försvunna personer. Teamet har inviterat sig till att komma till Sverige, och prata med BA, men BA har avböjt deras invit. Jag vet att de också vill träffa Lambertz och company, även Sture Bergwall. Men där ligger bollen hos BA, och jag respekterar hans vilja, det är ju hans Johan som det handlar om!
Citera
2015-01-06, 02:28
Medlem
Prinzezzans avatar
@What-I-Gathered

Tack för att du vill skriva i tråden!

Jag har några fler frågor som jag funderar över. Jag hoppas att du har lust att svara.

1. Var dog Johan? Var det vid/efter besöket vid Selångerfjärden?

2. Var Johan med till sommarstugan den aktuella dagen? Eller var det bara LA själv efter dödandet/första gömmandet? Det skulle i så fall förklara en gravplats vid Celinas skog/Kovland bättre. Om Johan dog i stugan är Celinas skog märkligt med tanke på hur vägarna såg ut på den tiden.
Citera
2015-01-06, 02:45
Medlem
Men hur förklars de med att man inte hittade nå spår efter Johan Asplund i LA vita Amazon? Han cyklade väl inte med Johan?
Senast redigerad av Arcabo 2015-01-06 kl. 02:54.
Citera
2015-01-06, 03:02
Medlem
Eftersom Polisen vägrar agera, så kan jag lika bra låta de undrande veta vad som hände Johan.
LA kartlagde AC's, Johan och TW's rutiner. Kidnappningen av Johan var planerad långt i förväg. LA ringde från en telefonkiosk, när TW och AC lämnat BÅGEVÄGEN i BOSVEDJAN. Han sa att han ville prata med Johan, och ber honom möta honom på parkeringen utanför Johan's bostad. Johan blir väldigt stressad, då skolan börjar snart. Så han slänger ihop sina saker, och springer ut till parkeringen. Han kliver in i LA's bil, LA lovar att köra honom till skolan, men först ville han ta en biltur och prata med Johan. Johan blev inte rädd men stressad har LA berättat. LA ville berätta för Johan att han saknade AC och Johan väldigt mycket, och ville att det skulle bli ett par igen. Johan sa till LA att han saknar honom också, då TW är väldigt elak mot AC och mig. De åker till JOHANNEDAL och pratar, Johan är forfarande lite stressad, men säger att han ska säga till AC som det är, att han vill att LA ska byta plats med TW. Dock hade LA andra planer, men inte att ha ihjäl Johan. LA's plan var att ta Johan till sin stuga vid LÖGDÖSJÖN. Johan vill nu till skolan, och ber LA köra honom, LA erbjuder sig istället att åka till SKÖNSBERG och handla fika till honom och sig. Här börjar Johan att gråta, får lätt panik... De åker mot BOSVEDJAN-hållet igen, och senare är de framme i SKÖNSBERG. Där ber LA Johan att sitta kvar i bilen när han går in och handlar deras muffins & Pepsi, Johan's favorit! Johan blir lite gladare igen, LA åker till SELÅNGERFJÄRDEN med Johan och pratar med honom om de ska bli en familj igen. Nu vill Johan tillbaka till skolan, LA säger till Johan att nu kör jag dig till skolan. Istället kör LA mot KOVLAND och LAGGARBERG. Väl framme vid LAGGARBERG, så sätter LA sin plan i verket, då Johan är rädd... LA visste att Johan inte skulle frivilligt följa med honom till sin stuga i BERGEFORSEN/LÖGDÖSJÖN. Då Johan denna dag skulle åka till SOLLEFTEÅ med BA och en kompis till Johan. I LA's stuga skulle Johan vara över helgen, och senare meddela till AC att han vill vara med LA istället för TW. I LAGGARBERG dränker LA en trasa i kloroform, lägger sig sedan över Johan i baksätet med trasan över hans mun och näsa. Efter 5-10 minuter sover Johan. LA åker till sin stuga, väl framme är Johan död. LA som var sjuksköterska på den tiden, försöker återuppliva Johan, dock utan resultat. Här får LA stor panik!!
Senast redigerad av What-I-Gathered 2015-01-06 kl. 04:00.
Citera
2015-01-06, 03:08
Medlem
LA var en skogsmänniska på den tiden, kände till Celinas skog väldigt väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in