2017-03-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Varning för dålig kvalite.

Mitt belägg för att han gick in 0800. Visserligen maskerad, men det borde ju rimligtvis vara honom.
http://www.mediafire.com/view/iu6vhurob5rq4v2/Vardskolan0800.jpg

Är ganska säker på att jag läst en annan version än denna och vad jag minns är det AC's version om hur dom inte gick in tillsammans. Den är från utredningen, har inte tid just nu att kolla men ska göra det eller du kanske hinner före. Visst kan jag ha fel som sagt men tror inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Ett annat intressant vittnesmål om hans uppträdande den dagen. Efter håltimmen så började hans första lektion 0925. Här kommer ett vittnesmål därifrån
http://www.mediafire.com/view/g13dbosisaafhlq/Almroth1.jpg
http://www.mediafire.com/view/cuq4km6icm9omk9/Almroth2.jpg

Nä med tanke på hur han beskrivs som person så är det svårt att helt avskriva honom som misstänkt .
Citera
2017-03-13, 15:11
Medlem
Hittade TW's vittnesmål om morgonen där TW uppger att AC gick in före honom och att han parkerade bilen innan han gick in i vårdskolans omklädningsrum. TW uppger också att AC och TW träffades inne på vårdskolan där han bad om ursäkt för grälet dom haft tidigare på morgonen.

Om den versionen stämmer till fullo vet man ju så klart inte.
Senast redigerad av pelle.snus 2017-03-13 kl. 16:00.
Citera
2017-03-13, 16:29
Medlem
Jag får kolla på det senare vad han sa i förhör har lite ont om tid just nu. Men i vilket fall som helst så hade han ju väldigt kort om tid om han skulle tillbaka och göra något innan kattjejerna kom. Och utan att möta dem.

Visst han kunde ju ha ringt till Johan och sagt åt honom att låsa in sig och inte öppna för någon av någon anledning och kommit på håltimmen och gjort något. Eller så kunde han ha blandat in Petedin i Johans frukost. Kanske tillochmed dödlig dos medvetet eller omedvetet. Och Johan kände sig yr efter att han träffat Richard i trappen och såg förvirrad ut av den anledningen och gick in och la sig igen.

Men jag tror att vad som än hänt så var LA med på det och då känns inte det scenario jag skrev om här ovanför i detta inlägg så troligt.

Utan några som helst bevis så är känslan att antingen så gjorde LA det själv, eller med någon hjälp av TW. Kanske hjälpen bara att veta planerna för helgen. TW visste ju via AC att LA ville skada Johan, så kontakten kunde ju ha tagits den vägen.

Vinsten för TW skulle ju kunna vara nån fantasi om att trösta AC.

Problemet med det scenariot är ju att LA ville ju straffa AC, och då vill han nog inte att TW är där och tröstar. Så det enda de kunde ha vinning av bägge två är ju om bägge vill skada Johan, men av olika motiv.
Citera
2017-03-13, 18:29
Medlem
Om TW är inblandad så är LA oskyldig och vice versa, tror inte för en sekund att det var något samarbete mellan TW o LA.
Citera
2017-03-15, 17:19
Medlem
Någon som vet när och av vem LA köpte kedjebreven?
De är ju helt klart något han skaffat för att ha ett alibi. Tydligen så postade han dem som rek under fredagen den 7e. Så han ville väl ha papper på att han varit på posten.

Men som sagt skulle jag vilja veta när han själv köpte dem. Vilket för mig skulle antyda ett datum då planen var satt i rullning.
Citera
2017-03-15, 21:25
Medlem
Jag har läst igenom domarna igen. Hur troligt skulle ni andra säga att LA verkligen var till riskavfallet?
Jag trodde han hade blivit siktad nere i garaget med sin bil vid 23.30 tiden. Men i domarna hittar jag ingen siktning av honom där. Bara att de har noterat i loggen att låsningen till dörren var ur funktion mellan fredag och måndag morgon.

Någon i tråden som kan peka på fler tecken på att han uppsökt riskavfallet, förutom att han syntes vid sjukhuset vid 16 tiden uppe vid affären, inte nere i garaget. Samt att dörrens elektriska låssystem inte fungerade som det skulle.

Kommer 23.30 teorin från att han skjutsade hem syrran vid 23 och polisen var hem till honom vid 24 och det är teoretiskt möjligt att han hunnit svänga förbi sjukhuset under tiden. Eller finns det mer som pekar i den riktningen?
Citera
2017-03-17, 09:57
Medlem
Hans bil var stående tio meter ifrån dörren till riskavfallet sent på kvällen samma dag J försvann. Jag har för mig att det var den läkare som tidigare på dagen sett LA vid ICA-affären ( Nu varande pressbyrån) inne i sjukhuset som såg hans bil där.
Citera
2017-03-17, 16:08
Medlem
Tack för svar, Mikael Hedenius alltså? Om den iakttagelsen stämmer så ökar ju sannolikheten att Johans kropp hamnade där. Dock läste jag igenom Mikaels utsaga i domarna som finns postade i denna tråd utan att hitta det du nämner. Kan du hjälpa mig hitta denna uppgift?
Citera
2017-03-18, 11:56
Medlem
Fanns det inte i hovrättens dom? Om inte annat så omnämdes detta i poddserien om johanfallet, att det var Hedenius som såg LA:s bil vid riskavfallet. Han reagerade för bilen och blev fundersam över vad LA gjorde där den tiden, då han inte ens jobbade då.
Citera
2017-03-18, 14:05
Medlem
Jo, jag känner också igen uppgiften. Men hittar den konstigt nog ingenstans i papper.
Citera
2017-03-18, 18:43
Medlem
Hej! Någon som vet var LA bor numera?
Citera
2017-03-18, 22:12
Medlem
Nynäshamn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto