2020-08-06, 00:04
Medlem
viper71s avatar
Jo LA verkar leva fortfarande 81 år gammal i Nynäshamn ,finns på merinfo.se
Citera
2020-09-27, 18:28
Medlem
Vad är senaste uppdateringen kring detta? Polisiärt uppklarat med nämnd GM men inget grävande och inget åtal? Varför?
Citera
2020-09-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Vad är senaste uppdateringen kring detta? Polisiärt uppklarat med nämnd GM men inget grävande och inget åtal? Varför?

Inget grävande pga att ingen vet vart man ska gräva.
Inget åtal pga att fallet är preskriberat. Gm skulle kunna erkänna helt utan rättsliga konsekvenser.
Citera
2020-09-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Inget grävande pga att ingen vet vart man ska gräva.
Inget åtal pga att fallet är preskriberat. Gm skulle kunna erkänna helt utan rättsliga konsekvenser.
Tack för uppdateringen. Låter märkligt dock med preskribering. Antar att det är lagreglerna vid tidpunkten för mordet som styr preskriptionstiden. Rätta mig gärna om jag har fel.

Med så mycket information som verkar ha kommit fram om mordet borde man väl oavsett preskriptionstid ännu ha goda möjligheter (och vilja) att få fram en relativt exakt plats för kroppen för att kunna leta rätt på den.

Har misstänkt gm hållt på med liknande tidigare? Kanske rent av senare också?
Citera
2020-09-28, 07:58
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Tack för uppdateringen. Låter märkligt dock med preskribering. Antar att det är lagreglerna vid tidpunkten för mordet som styr preskriptionstiden. Rätta mig gärna om jag har fel.

Med så mycket information som verkar ha kommit fram om mordet borde man väl oavsett preskriptionstid ännu ha goda möjligheter (och vilja) att få fram en relativt exakt plats för kroppen för att kunna leta rätt på den.

Har misstänkt gm hållt på med liknande tidigare? Kanske rent av senare också?

Vilken information då om mordet? Vi vet inte ens om han blev mördad.
Citera
2020-09-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Vilken information då om mordet? Vi vet inte ens om han blev mördad.
Vad jag har hört är det polisiärt uppklarat med nämnd gm.
Citera
2020-09-28, 15:14
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Vad jag har hört är det polisiärt uppklarat med nämnd gm.

Nämd gm friades i hovrätten. Juridik är inte alltid sanningen.
Citera
2020-09-28, 20:51
Medlem
Nej men då får det väl ändå anses kommit fram så mycket information att det som hände till stora delar klarlagts även om det inte blev någon fällande dom.

Intressant då att veta mer vad mgm gjort tidigare samt senare.
Citera
2020-09-29, 09:00
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Nej men då får det väl ändå anses kommit fram så mycket information att det som hände till stora delar klarlagts även om det inte blev någon fällande dom.

Intressant då att veta mer vad mgm gjort tidigare samt senare.

Vilken information var det som kom fram? LA har nekat hela tiden att han haft nåt att göra med Johns försvinnande. Resten är spekulationer. Det fanns ingen teknisk bevisning. Johan försvann utan en tråd efter sig.
Citera
2020-09-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Vilken information var det som kom fram? LA har nekat hela tiden att han haft nåt att göra med Johns försvinnande. Resten är spekulationer. Det fanns ingen teknisk bevisning. Johan försvann utan en tråd efter sig.
Har inte nämnd mgm åtalats för försvinnandet? Var kommer uppgifterna om polisiärt uppklarat och erkännande från mgm att han "av misstag" dödat Johan?
Citera
2020-09-29, 09:08
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Har inte nämnd mgm åtalats för försvinnandet? Var kommer uppgifterna om polisiärt uppklarat och erkännande från mgm att han "av misstag" dödat Johan?

Läs tråden
Citera
2020-11-07, 00:49
Medlem
Liepkalniss avatar
Om några timmar har det gått hela 40 år sedan Johan gick upp i rök i trapphuset på Bågevägen 39 C i Bosvedjan i Sundsvall.

Jag ber till stjärnorna att hans stackars föräldrar någon gång skall få den upprättelse de förtjänar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in