2015-01-08, 03:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Men varför skulle LA gräva upp kroppen?Brottets preskriptionstid har löpt ut för länge sen.LA riskerar inget straff.
Precis, låter inte helt genuint direkt..
Citera
2015-01-08, 03:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
LA ska ju vara "svårt sjuk". Skulle sonen PW eller någon hantlangare verkligen vilja, våga eller riskera att gräva fram ev. kvarlevor? Vad är det som säger att de skulle få med sig precis allt utan att lämna något kvar som modern en brottsplatsundersökning inte skulle hitta? Att LA PW eller hantlangare gräver fram kvarlevorna nu vore inte så smart = Brott mot griftefriden.

Bor LA i närheten av Kramfors? Minns inte...

Ok, men önskar alla har koll på tråden innan man frågar massor.
Senast redigerad av rubin22 2015-01-08 kl. 03:57.
Citera
2015-01-08, 03:53
Medlem
rubin22s avatar
Ja man undrar hur anhöriga kan leva och veta detta, och ev. samtidigt hota att någon framför sanningen? Hoppas att ni sover gott om natten, "NOT"

Tur att jag aldrig haft barn i skolor därnere....
Citera
2015-01-08, 04:01
Medlem
rubin22s avatar
Börjar snart bli obehagligt här inne.. Vem är ute att vilseleda och vem är ärlig?
Citera
2015-01-08, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Börjar snart bli obehagligt här inne.. Vem är ute att vilseleda och vem är ärlig?
Hoppas att du upplever mig som ärlig.
Senast redigerad av What-I-Gathered 2015-01-08 kl. 04:16.
Citera
2015-01-08, 04:23
Medlem
Detta sker just nu i "Johanfallet".

1, BA träffar mig och ser "erkännandefilmen" redigerad från känslig information om mig, som privatperson.

2, Filmen publiceras i media.

3, Ett team arkeologer (och frivilliga) anländer till Celinas skog för att leta efter Johan Asplund.

4, Ett dykteam med militär anknytning (och frivilliga) söker igenom botten i ett område i Lögdösjön, efter en del av Johan's tillhörigheter och annat.
Senast redigerad av What-I-Gathered 2015-01-08 kl. 04:43.
Citera
2015-01-08, 04:56
Medlem
aLphaCurLs avatar
Hej W-I-G,

Missing People har en del kvalificerad personal för t ex dykning.
Vid otaliga tillfällen har de gjort betydligt bättre ifrån sig än sheriffen.
De vet också hur man ska gå till väga rent juridiskt.
Har inte hört av dig.
Citera
2015-01-08, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aLphaCurL
Hej W-I-G,

Missing People har en del kvalificerad personal för t ex dykning.
Vid otaliga tillfällen har de gjort betydligt bättre ifrån sig än sheriffen.
De vet också hur man ska gå till väga rent juridiskt.
Har inte hört av dig.
Jag hör av mig till dig ikväll, så kan du få mitt tele. Behöver din hjälp, gärna på flera områden. Tack! MVH, W-I-G
Citera
2015-01-08, 06:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-I-Gathered
Hoppas att du upplever mig som ärlig.

Det är inte dig jag undrar över, det finns andra mysko personer här, som du nog vet?

Lycka till med allt , och hoppas nu verkligen att Johans föräldrar äntligen får frid i sinnet och en grav att besöka.
Citera
2015-01-08, 08:45
Medlem
Citat:
Tack för ditt inlägg. Förstår att du tvivlar, det är 34 år sedan det hände. Väl medveten om att det blivit en "katt & råtta" lek, men polisens tafatta agerande är det som skrämmer mig. Redan sommaren 2014 blev jag hörd av dem, men vad gör de? 11 dödshot i dagsläget, från vem? LA, PW, CT eller rent av någon inom Polisen? Oavsett vad, så har jag haft kontakt med BA idag, och vi syns närsomhelst. Filmen hoppas jag kommer ut mycket snart, då det här är väldigt plågsamt för BA, AC och andra, även mig.

Tack för svaret
Ett par saker grämer mig dock...11 dödshot låter väldigt mycket. Det finns en risk med att dödshota någon speciellt för ett brott som är preskriberat, då finns det plötsligt ett nytt brott att bli åtalad för.

Du skrev också att du varit med i främlings legionen och ditt sätt att skriva ett par gånger framgår du mer som av det kvinnliga könet, ursäktar inget illa menat emot dig.

Hoppas att du lämnar in filmen snarast, så denna tråd och johan kan vila ifred.
Senast redigerad av S-D 2015-01-08 kl. 08:49. Anledning: felstavning
Citera
2015-01-08, 12:46
Medlem
Citat:
Detta sker just nu i "Johanfallet".

1, BA träffar mig och ser "erkännandefilmen" redigerad från känslig information om mig, som privatperson.

2, Filmen publiceras i media.

3, Ett team arkeologer (och frivilliga) anländer till Celinas skog för att leta efter Johan Asplund.

4, Ett dykteam med militär anknytning (och frivilliga) söker igenom botten i ett område i Lögdösjön, efter en del av Johan's tillhörigheter och annat.

WIG, du har verkligen jobbat på i det dolda!
Händer det här just nu? I så fall...Alldeles utmärkt!

1. Mötet med BA - har han sett den?
2. Vilka media?
3. Organiserat och på plats i skogen?
4. Organiserat och på plats vid sjön?
Citera
2015-01-08, 19:21
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:

Citat:
Det är inte dig jag undrar över, det finns andra mysko personer här, som du nog vet?

Hej rubin22,

Jag har följt den här tråden från första början och läst alla inlägg, inklusive dem som senare blivit borttagna, så när jag läser dina inlägg undrar jag vad du avser.

FB tillåter inte falsk ryktesspridning eller att avsiktligt sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda.
Om du tycker detta förekommer här i tråden, så var explicit och tala ur skägget!

Du befinner dig på ett anonymt forum.
Vad är det som ger dig obehag?
Vilka inlägg menar du är avsedda att vilseleda?
Vilka alias menar du är "mysko personer"?

Jag utgår från att de flesta här vill hjälpas åt att lösa JA-fallet, så att hela sanningen blir känd.
Paranoia är inte en del av lösningen.
Det är under inflytande av paranoia som lättpåverkade, osäkra - och i vissa fall påtända - människor med bristande självinsikt begår stolliga handlingar, som är tunga att leva med sen.

Nu behövs beslutsamhet och en gnutta mod.

@

P.S.
Du är välkommen att skicka mig ett PM om du inte vill tala öppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in