Citat:
Ursprungligen postat av
What-I-Gathered
Tack för ditt inlägg. Nej, Polisen har inte gjort ett dugg, trots inlämnande av massor av bevis till dem. LA och PW driver företag inom grävbranschen, Sigtuna var deras val av den anledningen att det pågick arbeten som skulle kunna gömma Johan, utan att ingen någonsin skulle kunna finna honom. Däremot är platsen i Celinas skog oerhört lätt att hitta, om man är en van skogsmänniska, och känner till skogarna i området. LA's sambo skyller på att han var påverkad av Sobril, Morfin, och däremed kan LA ursäktas för sitt handlande. Hon är inte speciellt begåvad, och väldigt undergiven LA.
Tack själv, för det här är ett fall som verkligen engagerat mig. Jag förstår bara inte polisens passivitet, vad eller vilka är problemet?
Att far & son är verksamma i grävbranschen gör ju att de hade all möjlighet att gömma kroppen mycket effektivt. Vilket Sigtuna pratar vi om, det kända Sigtuna med riksinternat i relativ närhet till av Arlanda? Annat Sigtuna närmare Sundsvall?
Celinas skog, jag har kollat vägarna och det finns väl egentligen bara några få alternativ till vilken väg det kan vara (som fanns då och som finns även idag). Som bekant brukar ju inte offren transporteras längre in i terrängen än som krävs för att skyndsamt gräva en grav. För det krävs ingen van skogsmänniska, eller sägare du att graven ligger långt in i skogen och bort från vägen? Skulle platsen vara utmärkt menar du?
Det verkar vara en skapligt dysfunktionell familjebildning. Att sambon är undergiven är naturligt, LA har man lärt sig är en dominant och kontrollerande man, inte minst med tanke på hur han behandlat Johans mamma. Att som sambon ursäkta LAs handlingar med att han var påverkad av droger är som att ursäkta ett påkört och dött barn med att föraren var alkoholpåverkad. Ridå ner!
Tack för att du fortsätter och att du orkar agera, jag tror iaf på dig och din version av det hela!