2015-01-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
SÅ var det ja... Nynäshamn.

Och då skulle LA alltså hämta kroppen i Sundsvall och föra den till Sigtuna i Sörmland? Vedervärdigt! Om polisen är på hugget om detta skulle ske/skulle ha skett så skulle en tränad likhund känna lukten i deras fordon och möjligen även på de som hanterat kvarlevorna. Och nyligen uppgrävd och rörd jord i annars kompakt jord i Sundsvallskogen avslöjas enkelt med ett relativt okomplicerat markundersökningsverktyg. Polisen har denna utrustning. De kan, bara de vill...

Det finns säkert andra som har utrustningen, typ amatörarkeologer, "skattjägare" och liknande...
Tack! Polisen vägrar göra något. I Lögdösjöns vatten, kastade LA en trasig spade, en ficklampa, och några saker tillhörande Johan. Men de har inte ens dykt på det angivna området, trots att det är endast ett 10-tal meter från land.
Citera
2015-01-07, 21:35
Medlem
Förstår inte varför Polisen inte agerar, Polisen här i Stockholm har ju i alla fall tagit dödshoten mot mig och min familj på allvar. Ärligt talat så känns det obehagligt!
Citera
2015-01-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-I-Gathered
Förstår inte varför Polisen inte agerar, Polisen här i Stockholm har ju i alla fall tagit dödshoten mot mig och min familj på allvar. Ärligt talat så känns det obehagligt!

Kan tro det!
Om Stockholmspolisen tar detta på allvar så har du förhoppningsvis fått skydd. Och isf borde de som ligger bakom hoten vara varse att polisen har ögonen på dem.

Nu när hela landet ska bli en enda polismyndighet kanske några poliser som inte är från Sundsvall kan ta tag i saken, typ en Cold Case grupp från huvudstaden?
Citera
2015-01-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Men varför skulle LA gräva upp kroppen?Brottets preskriptionstid har löpt ut för länge sen.LA riskerar inget straff.

WIG nämnde tidigare att LA haft den tanken.
Att gräva upp kvarlevorna idag vore korkat, det ÄR ett brott.

Men att gräva är även ett sätt att undanröja saker och ting... även idag. Svårt att göra omärkt skulle jag tro, mycket jord som måste bort, ryms inte i en sopsäck eller baklucka.
Citera
2015-01-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
WIG nämnde tidigare att LA haft den tanken.
Att gräva upp kvarlevorna idag vore korkat, det ÄR ett brott.

Men att gräva är även ett sätt att undanröja saker och ting... även idag. Svårt att göra omärkt skulle jag tro, mycket jord som måste bort, ryms inte i en sopsäck eller baklucka.
Nej, tror nog inte han skulle få för sig något sådant i dagsläget.
Citera
2015-01-07, 22:49
Medlem
Vet du om L-A följer tråden?
Citera
2015-01-07, 23:37
Medlem
Vem är det som hotar dig? Hur framförs hoten,mellan fyra ögon,eller anonymt,mess/mejl/tele?

Man kan iof ha sina aningar om vem,och varför,men frågan är om du bör ta hoten på allvar? Är det nåt att bry sig om eg?

Är det inte värt att strunta i hoten och driva detta så långt du kan,inte minst för Johans anhörigas skull?
Citera
2015-01-07, 23:41
Medlem
Infanterists avatar
Mrn hur är det nu, kan inte What-I-Gathered fällas för griftefridsbrott om han gräver upp kvarlevorna själv? Vet någon hur det där funkar?
Citera
2015-01-08, 00:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-I-Gathered
Tack! Polisen vägrar göra något. I Lögdösjöns vatten, kastade LA en trasig spade, en ficklampa, och några saker tillhörande Johan. Men de har inte ens dykt på det angivna området, trots att det är endast ett 10-tal meter från land.

Tack för att du delar med dig, W-I-G!

Har LA talat om för dig vilka av Johans tillhörigheter som han ska ha kastat i sjön?

Från vilken sida av sjön ska föremålen ha kastats, vilket väderstreck? Ska han ha gjort det från land, från någon brygga? Eller hade han tillgång till båt, och använde den?

Har du anvisat polisen denna plats personligen, eller angivit koordinater? Och de ändå inte dykt? Det ska ju finnas privata företag som utför dykningsuppdrag. Jag har för mig att försvunne Didriks (i Skutskär) föräldrar anlitat ett sådant nu för dykningssökning. Vet inte hur dyrt det är, men det kanske är något som Johans föräldrar vill fundera på?
Citera
2015-01-08, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helphelphelp
Vet du om L-A följer tråden?
LA personligen, PW och CT. Helt övertygad om det!
Citera
2015-01-08, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för att du delar med dig, W-I-G!

Har LA talat om för dig vilka av Johans tillhörigheter som han ska ha kastat i sjön?

Från vilken sida av sjön ska föremålen ha kastats, vilket väderstreck? Ska han ha gjort det från land, från någon brygga? Eller hade han tillgång till båt, och använde den?

Har du anvisat polisen denna plats personligen, eller angivit koordinater? Och de ändå inte dykt? Det ska ju finnas privata företag som utför dykningsuppdrag. Jag har för mig att försvunne Didriks (i Skutskär) föräldrar anlitat ett sådant nu för dykningssökning. Vet inte hur dyrt det är, men det kanske är något som Johans föräldrar vill fundera på?
Hej, Tack Prinzezzan! Koordinater, men man dyker inte, faktum är att han slängde saker i "panik" från land. Vet att man draggade efter Johan i Lögdösjön, borde de inte ha funnit sakerna då? Eller är det en dybotten som slukar allt? Vet inte vilken bottentyp som det är där, är heller ingen dykare. Måste engagera dykare också! Trodde Polisen skulle göra detta, nej det blir bara mer och mer olustigt det här.
Citera
2015-01-08, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Vem är det som hotar dig? Hur framförs hoten,mellan fyra ögon,eller anonymt,mess/mejl/tele?

Man kan iof ha sina aningar om vem,och varför,men frågan är om du bör ta hoten på allvar? Är det nåt att bry sig om eg?

Är det inte värt att strunta i hoten och driva detta så långt du kan,inte minst för Johans anhörigas skull?
Hoten är från kontantkortsnummer, både verbalt och som sms. Nej, jag kan inte bry mig om hoten, tänker inte låta mig skrämmas till tystnad. Johan har väntat 34 år på upprättelse, BA och AC också, och de ska de få snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in