2015-01-06, 03:10
Medlem
Inga spår hittades efter Johan i bilen, däremot muffinspapper och en tom läskburk vid stugan.
Citera
2015-01-06, 03:14
Medlem
Anledningen till att jag vet så mycket detaljer, var att LA vid en period ville att en författare i Göteborg skulle skriva den sanna berättelsen om vad som hände Johan. Men LA fick kalla fötter, och kontakten med författaren skar sig.
Citera
2015-01-06, 03:25
Medlem
Efter det att LA gömt Johan, så återvände han till sin stuga. Här slängde han en trasig spade, samt en ficklampa, plus några privata saker som tillhörde Johan i sjön. Han "städar" undan, byter kläder, deltar sedan själv i sökandet efter Johan. Det smutsiga kläderna och en del annat slängs på Sundsvalls sjukhus. Eftersom han inte hade planerat utgången av "bortförandet", så blev det en irrelevant, samt drogpåverkad hantering av situationen. LA har berättat att han älskade Johan som sin egen son PW. Det är kanske märkligt, men jag tror på LA när det gäller det.
Citera
2015-01-06, 03:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-I-Gathered
Anledningen till att jag vet så mycket detaljer, var att LA vid en period ville att en författare i Göteborg skulle skriva den sanna berättelsen om vad som hände Johan. Men LA fick kalla fötter, och kontakten med författaren skar sig.

Har den författaren delgivit polisen detta?

Så LA:s syfte var alltså att ta med Johan till sin stuga över helgen. Då han visste att Johan inte skulle följa med frivilligt, då denne skulle spendera helgen med sin far, så tänkte LA droga ner/söva Johan tillfälligt, för att på det viset få Johan till stugan. Efter helgen skulle han köra Johan hem. Men förstod LA i så fall inte att Johan skulle bli efterlyst, och att han riskerade att åka dit för kidnappning el dyl?
Citera
2015-01-06, 03:29
Medlem
Jag skäms över att ha känt till detta i många år, men jag har blivit/varit en del av LA's familj tidigare.
Alltid vädjat att han skulle träda fram för BA och AC's skull, varav författarkopplingen.
Citera
2015-01-06, 03:32
Medlem
Ja, han var väl medveten om det. Men han skulle yrka på att det var Johan själv som ville umgås med LA.
Citera
2015-01-06, 03:37
Medlem
Hela den här historien är dysfunktionell. Det var mycket tablettmissbruk bland de inblandade, alla var knutna till Sundsvalls sjukhus, och kunde lätt stjäla receptbelagda mediciner. Ja, författaren RF har pratat med Polisen, men de gör inget, SÅ MÄRKLIGT!!!!!!
Citera
2015-01-06, 03:49
Medlem
Ärligt talat, så har jag själv varit och hälsat på vid Johan's grav. Och trots att jag pekat ut platsen via Google map, så vill inte Polisen gräva fram Johan. Kan du/ni förstå hur sjukt det här är?? Nu ska jag ansöka om tillstånd att gräva ut platsen själv, men måste få ett tillstånd av markägaren först att gräva på hans mark. Naturligtvis, så måste ett team privata arkeologer ansluta sig till det här, jag kan ju själv inte gräva fram Johan, skulle förstöra bevis då. Nej, det måste göras av proffs! Polisen i Sundsvall är genomrutten, vad är felet med dem????? Stackars BA, AC och Johan, en privat insats måste ske igen, tidigare fick de själv väcka "enskilt åtal" mot LA. Det här känns som den sjuka Polisen vid "Twin Peaks".
Citera
2015-01-06, 03:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hela den här historien är dysfunktionell. Det var mycket tablettmissbruk bland de inblandade, alla var knutna till Sundsvalls sjukhus, och kunde lätt stjäla receptbelagda mediciner. Ja, författaren RF har pratat med Polisen, men de gör inget, SÅ MÄRKLIGT!!!!!!
RF = R*mona Fr*nsson? Till Johan Asplunds mördare: Sover du gott om nätterna?
Citera
2015-01-06, 03:58
Medlem
Johan's grav finns på ett område av endast en AREA PÅ 3 x 3 METER!!!! Nej, Sundsvalls Polisen kommer få enorm kritik igen på hur de skött Johan-Fallet.
Citera
2015-01-06, 04:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ärligt talat, så har jag själv varit och hälsat på vid Johan's grav. Och trots att jag pekat ut platsen via Google map, så vill inte Polisen gräva fram Johan. Kan du/ni förstå hur sjukt det här är?? Nu ska jag ansöka om tillstånd att gräva ut platsen själv, men måste få ett tillstånd av markägaren först att gräva på hans mark. Naturligtvis, så måste ett team privata arkeologer ansluta sig till det här, jag kan ju själv inte gräva fram Johan, skulle förstöra bevis då. Nej, det måste göras av proffs! Polisen i Sundsvall är genomrutten, vad är felet med dem????? Stackars BA, AC och Johan, en privat insats måste ske igen, tidigare fick de själv väcka "enskilt åtal" mot LA. Det här känns som den sjuka Polisen vid "Twin Peaks".

Ja, det är märkligt att de inte agerar, när/om du exakt kan peka ut platsen. Vad skulle de förlora på det, liksom?

Vilka av Johans tillhörigheter var det som LA ska ha kastat i sjön?

Vid vilken väg låg LA:S sommarstuga?
Citera
2015-01-06, 04:05
Medlem
Leif GW Persson sa i programmet "Veckans Brott" att jag ljuger, jag har ställt honom frågan om vad det är det jag ljuger om? Jag har skickat honom ett 50-tal e-post meddelanden, men inget svar. Nej, Leif GW Persson är en person som jag inte skulle vilja ha ett samarbete med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in