2015-01-06, 04:25
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-I-Gathered
Leif GW Persson sa i programmet "Veckans Brott" att jag ljuger, jag har ställt honom frågan om vad det är det jag ljuger om? Jag har skickat honom ett 50-tal e-post meddelanden, men inget svar. Nej, Leif GW Persson är en person som jag inte skulle vilja ha ett samarbete med.
Har du pratat med GW personligen?
Vad säger LA om att han erkänt och att du ska lämna kopian till aftonbladet?
Citera
2015-01-06, 04:30
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Johan's grav finns på ett område av endast en AREA PÅ 3 x 3 METER!!!! Nej, Sundsvalls Polisen kommer få enorm kritik igen på hur de skött Johan-Fallet.
Men vet du exakt vilket 3X3 meters område det är?Om du vet exakt borde det inte vara några problem att gräva upp.Hur djupt skulle LA ha grävt?Slängde LA ner kroppen naken i graven eller påklädd?
Hade han något emballage kring Johan?Kista ,plast eller filtar eller?
Citera
2015-01-06, 04:51
Medlem
Man skulle kunna tycka att det är lätt att gräva fram Johan, förmodligen är det mycket enkelt. Men utan markägarens tillstånd, och kunnigt folk som gräver, är risken stor att man förstör bevis, eller kanske krossar kvarlevor med spadtag. Av respekt till BA,AC och Johan, så måste det ske på rätt sätt.
Filtar från LA's stuga användes som "emballage".
Citera
2015-01-06, 04:59
Medlem
Nej, jag har aldrig lyckats nå GW, utan bara pratat med hans sekreterare GP-M. LA's stuga låg nära Ljustorpsån, men LA har den inte kvar efter det att PW nekats utbyggnad av stugan hos kommunen.
Senast redigerad av What-I-Gathered 2015-01-06 kl. 05:01.
Citera
2015-01-06, 05:16
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:
Nej, jag har aldrig lyckats nå GW, utan bara pratat med hans sekreterare GP-M.

Kan det vara så att GW är helt övertygad om att riskavfallet på sjukhuset och sopförbränningen på tippen är orsaken till att JA:s kropp aldrig påträffats, och att din beskrivning av vad LA sagt innehåller en nedgrävning av kroppen som GW inte tror på?
Han har ju en tendens att binda upp sig i vissa uppfattningar som han upprepar till övertygelse.

Jag tror att det är nån avgörande punkt som han inte kan acceptera.
Märkligt att GW inte varit nyfiken på att tala med dig.
Har du relaterat din info via sekreteraren eller skriftligt?
Citera
2015-01-06, 05:19
Medlem
Jag tänkte på den här filmen... om du inte vill gå vidare med den för att det är svårt att hitta någon som kan redigera den och som du samtidigt litar på, så kanske det är lättare att du helt enkelt gör det själv? Någon kan ju instruera dig hur du ska gå till väga, jag antar att det bara handlar om att ta bort ljudet från vissa delar av den? Det finns kanske någon i den här tråden som ställer upp rentutav, om du berättar videoformat och vad du har tillgång till för dator(er)?
Citera
2015-01-06, 05:24
Medlem
År 2009 hade LA för avsikt att flytta Johan's kvarlevor till Sigtuna, då hans grav ligger väldigt nära vägen och kan lätt hittas, om tiden och vädret förändrar terrängen. Han skulle själv inte göra jobbet, utan hade några närstående som skulle hjälpa honom. Men den sjuka planen fick jag honom att avstå ifrån. Faktum är att 1 person i Sundsvall har backat upp LA genom åren. Även har det funnits 1 person som kännt till allt sedan den dagen då Johan försvann. 1 falskt alibi. Då jag pratat med en anhörig till LA's försvarsadvokat Olof Arvidson, så ska Olof Arvidson ha sagt till denna, "med en bra advokat kan du komma undan med mord". Johanfallet har varit en prestigekamp mellan "brottaren" och OA, där OA tyckt att "brottaren" skulle hålla sig i ringen, inte i rättssalen. Johanfallet innehåller så mycket sjukt, och det är en skandal av dess like. Om det inte varit för egen "känslig" information på erkännandefilmen, och dödshot mot mig och min familj, så skulle denna redan varit publicerad.
Citera
2015-01-06, 05:32
Medlem
Den som undrat vad LA's sjukdom är, så är det "prostata-cancer", hans läkare har sagt att han redan lever på övertid. Så jag antar, att han går ur tiden snart. När det gäller kontakten med GW sekreterare så har det varit över telefon och mail.
Citera
2015-01-06, 05:37
Medlem
Nu har jag snart berättat allt "what I gathered" angående detta, men det finns saker som jag inte kan nämna här, med hänsyn och tanke till BA och AC. Kanske förvinner jag spårlöst snart också, då dödshoten faktiskt skrämmer mig. Men då kan ni lista ut vem som ligger bakom det, och förhoppningsvis ska det inte behöva ta 34 år, som Johanfallet.
Citera
2015-01-06, 05:44
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:
År 2009 hade LA för avsikt att flytta Johan's kvarlevor

Osmart av LA att ens tänka tanken att joxa med kvarlevorna, och göra sig skyldig till brott mot griftefriden, nu när han aldrig kan fällas för de preskriberade brotten.
Citera
2015-01-06, 15:07
Medlem
Hoppas att aftonbladet får den kopierade filmen under 2015 i alla fall. Om LA är sjuk så har han kanske bara 2015 kvar att erkänna sitt brott. Angående hoten så har jag lite svårt att förstå vilka som vill försvara en mördare på det sättet. Vänner och släktingar till LA antagligen, som inte vill att sanningen ska komma fram, trots att det gått 34 år. Kanske är det bara det att dem är rädda för att LA ska råka ut för något, för själva gärningen kan dem väl inte försvara, att Johan råkade ut för detta.
Citera
2015-01-06, 21:02
Medlem
WIG, du gör en hjälteinsats om du fullföljer din
din strävan och bidrar till att mordet klaras upp. Jag berördes av fallet redan som tioåring,
tidigt 80-tal. Att gärningsmannens samvete inte ätit upp honom inifrån är en gåta.

Även om någon nu bedömer dig som mindre trovärdig av olika anledningar,
så spelar det ingen roll när eventuella kvarlevor väl hittas.
Kämpa för det du vet är rätt. All lycka och välgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in