Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-08, 10:17
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Han finns i vart fall kvar i folkbokföringen.

Tack, då vet jag.
Citera
2013-08-20, 13:24
  #314
Medlem
olovpalmes avatar
En sak som förbryllar mig angående Johanfallet och Johanmannen.
Hur fungerar en människa som dödat ett barn och kan leva med det under hela sitt liv?
Kan någon som gjort detta fortsatt att jobba och fungerat helt normalt i arbetslivet och i privatlivet.
Har denna aldrig anförtrott sig åt någon och talat om hur det gått till och vad som hänt?

Har Johanmannen fortsatt jobba som manlig sjuksköterska tills sin pensionering tro?
Hur har han orkat med det?
Vilka sjukhus och med vilka arbetsuppgifter har han jobbat med?
Hur har han varit sen anklagelserna?Helt normal eller?
Är det nån som känner han personligen eller har jobbat med han som vill skriva någonting.

Skulle vara intressant att veta mer om hur han är och var mm.

Har han aldrig varit i klammeri med rättvisan efter johanrättegångarna?
Var mannen sjukligt svartsjuk och saknade alla spärrar om någon gjorde slut eller hade nån kärleksaffär på sidan om eller dylikt?
__________________
Senast redigerad av olovpalme 2013-08-20 kl. 13:28.
Citera
2013-08-22, 14:37
  #315
Medlem
Nozeross avatar
Jag bodde ochså i Sundsvall på denna tid,och var utsatt för en man med en vit amazon,
han var ute efter mig ett par år,av denna anledning kommer jag fortfarande ihåg reg.nummer på bilen,en mycket skum typ,med svart hår och tonade glasögon.Det gick så långt att jag
slutade röra mej i området ensam under ett par år.Detta var på Södermalm.
Numret på bilen stämmer dock inte överens med det som nämnts i tråden här.
Helt klart fanns dock åtminstone två vita amazoner...Mystiskt.
Citera
2013-08-25, 13:36
  #316
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nozeros
Jag bodde ochså i Sundsvall på denna tid,och var utsatt för en man med en vit amazon,
han var ute efter mig ett par år,av denna anledning kommer jag fortfarande ihåg reg.nummer på bilen,en mycket skum typ,med svart hår och tonade glasögon.Det gick så långt att jag
slutade röra mej i området ensam under ett par år.Detta var på Södermalm.
Numret på bilen stämmer dock inte överens med det som nämnts i tråden här.
Helt klart fanns dock åtminstone två vita amazoner...Mystiskt.
Intressant.Hur blev du utsatt på för vis?
Om du vet reg.nummret så finns väl möjligheten att ta reda vem som ägde bilen då.Eller är det svårt att ta reda på regnr. och ägare ifrån 80-talet?
Citera
2013-09-15, 18:46
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Intressant.Hur blev du utsatt på för vis?
Om du vet reg.nummret så finns väl möjligheten att ta reda vem som ägde bilen då.Eller är det svårt att ta reda på regnr. och ägare ifrån 80-talet?

BUMP
Citera
2013-09-27, 09:46
  #318
Medlem
Johan slutade nog sina dagar i ugnen där
Citera
2013-10-19, 09:53
  #319
Medlem
Jag minns mycket väl en vit och ganska rostig amazon omkring tiden för Johans försvinnande. Bodde i Timrå då och var väl 16 år. Denna amazon med förmodlig ägare iakttog jag från lägenhetsfönstret under en period av ca 2 till 4 veckor. Den var slarvigt parkerad uppe på ett backkrön fast mitt i ett bostadsområde i Vivsta och lite avskild från de övriga bilarna. Mina objektiva iakttagelser av ägaren var : strorväxt, svart hår, blå täckjacka, ca 45 år vid den tiden. De subjektiva var: mycket skumt utseende, en som man undviker om man är tonåring, man fick en känsla av att här är något som inte stämmer.
Efter en period försvann bilen bara och såg den aldrig mer. Inte omöjligt att Johans försvinnande har ett samband med någon av dessa beskrivna amazoner. Med visshet angränsande sannolikhet skulle jag vilja säga.
Citera
2013-11-27, 00:05
  #320
Medlem
Minimois avatar
Mötte inte JAs pappa Bergwall/Quick under rättegången mot honom?

Det var tråkigt att debatten i Veckans brott var så kort, och att pappan inte gavs mer tid än någon minut att försöka lyfta fram anhörigperspektivet. Jag hade gärna hört mer om hur Quicks erkännande, med fullkomligt bizarra detaljer, påverkade föräldrarna.

Citat:
Det är många som du skulle vilja konfrontera i detta, förstår jag.

- Äh, när jag var yngre var jag en konfrontationens man, nu är jag äldre och klok och förstår att ord är väl så verkningsfulla som annan typ av konfrontation. Men det är klart att jag har umgåtts med tanken att ta rättvisan i ena händer.

http://www.expressen.se/nyheter/far-...forsta-gangen/

LA i tankarna, förmodar jag.
Citera
2013-11-29, 14:28
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megash
Quick är LÅNGT ifrån oskyldig. Den mannen borde seriöst avrättas.

Vad tycker du om Sven Å och herr Kwast då?
Citera
2013-12-01, 13:12
  #322
Medlem
olovpalmes avatar
Finns FUP och DOMAR att ladda ner?Skulle vilja läsa mer om Johanrättegångarna.

Hemskt om Johanmannen är falskt anklagad.I allmänhetens ögon har han varit skyldig till mord ända sen Johan försvann.

Har hört talas om att lokaltidningarna i Sundsvallsområdet var mycket partiska i sin rapportering angående Johanfallet.Att mamman till Johan hade åtminstone en till älskare(pojkvän?)som var rejält psykiskt instabil.
Skrevs inte en rad om det i bägge lokaltidningana(ST och dagbladet)enligt vad jag hört nu.Alla beskyllningar koncentrerades till den man(Johanmannen) som fälldes i tingsrätten för att senare bli frikänd.
Däremot skrev tidningar i grannlänen annorlunda efter vad jag hört.Det har inte alls varit så självklart att den misstänkta mannen är skyldig som vissa ville påstå.
Den andra aktuella mannen är han helt avförd?Hade han alibi när försvinnandet skedde?
__________________
Senast redigerad av olovpalme 2013-12-01 kl. 13:15.
Citera
2013-12-01, 13:30
  #323
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Finns FUP och DOMAR att ladda ner?Skulle vilja läsa mer om Johanrättegångarna.

Hemskt om Johanmannen är falskt anklagad.I allmänhetens ögon har han varit skyldig till mord ända sen Johan försvann.

"Johanmannen" är knappast oskyldig.

Här är domarna. Börja läs tingsrättsdomen från 1985 (start pdf:ens sid 75). Hovrättens dom från 1986 är på sidorna 1-74. Det ger bäst sammanhang och bakgrund.

http://minfil.org/FbR5d1b1bf/Johanmannen.PDF
Citera
2013-12-01, 14:06
  #324
Medlem
SoTireds avatar
Så Lenna*t Vilhe*m Ander*son bor i Nynäshamn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback