2017-02-09, 08:19
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Varifrån kom uppgiften att LA sålt stugan? Vad jag kan se så överförde han den till sin son som gåva 1985 var inte rättegången då? Kanske som skydd mot utmätning om han döms till skadestånd?

http://www.mediafire.com/file/3narm97nbnpi3mv/Timr%C3%A5_Ri_4_58.pdf

Bor sonen med sin mamma? I såna fall är hon ju mycket äldre än LA?
Citera
2017-02-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Bor sonen med sin mamma? I såna fall är hon ju mycket äldre än LA?

Intressant iaktagelse, den kvinnan som är på samma adress är född i Sollefteå. Så någon norrlandsanknytning finns det. Men det är iaf inte hans mamma. Hon heter Barbro Margareta Andersson och är född 1 Mars 1942.

Kanske Patrik gillar äldre tjejer?
Citera
2017-03-09, 20:43
Medlem
Lite lustigt med nutida ögon att läsa på pdf sida 157 i domen som är postad i tråden att de kontrollerat alla av polisen kända homosexuella. Man undrar ju hur den kontrollen gick till, ringde de och frågade dem om de var inblandade? Var även kvinnliga homosexuella under luppen?
Citera
2017-03-09, 22:07
Medlem
Citat:
Lite lustigt med nutida ögon att läsa på pdf sida 157 i domen som är postad i tråden att de kontrollerat alla av polisen kända homosexuella. Man undrar ju hur den kontrollen gick till, ringde de och frågade dem om de var inblandade? Var även kvinnliga homosexuella under luppen?

Ja det är en hel del i utredningen enligt min mening som är gammalmodigt, tveksamma vittnesmål och historien om tennsoldaterna har jag mycket svårt att tro på faktiskt, alldeles för likt nån skräckfilm.
Citera
2017-03-12, 21:34
Medlem
Mannen som dömdes i tingsrätten hade varit sambo med Anna-Clara (Johans mamma) men ratats av henne. Enligt initierade källor ska han då ha sagt att han skulle hämnas på ett sätt som gjorde att hon aldrig skulle glömma det. Den s.k Johan-mannen är skyldig som fan, om ni frågar mig. Quick har inget med saken att göra överhuvudtaget. Jag vet hans namn (men anser inte att man ska hänga ut någon innan hen är dömd) och att han flyttat från Sundsvall. Han får själv klara av att leva med sin skuld. Hur han gör det har jag ingen aning om.
Sveriges två allra skickligaste förhorsledare och mordutredare var i Sundsvall den vintern och båda sa efteråt att fallet är polisiärt klart. Det som fattades var att åklagaren Christer van der Kwast inte vågade låta dem behålla mannen tillräckligt länge för att de skulle knäcka honom.
Mitt hjärta blöder för Johans föräldrar som aldrig fick begrava sin son.
Citera
2017-03-12, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Min teori är att LA inte alls har något med Irene-fallet att göra. Hon gick väl från en fest i berusat skick och virrade bort sig i skogen, till slut somnade hon och frös ihjäl. I hennes tillstånd kunde hon nog inte avgöra åt vilket håll hon gick. När det gäller LA så hade han en personlig reaktion till A-C och Johan, det var ju lite annat.

Detta fall råkade ju komplicera Johan-utredningen då man först trodde att fallen kunde ha samband. Men såvitt jag minns hade Irene bråkat med sin pojkvän och gett sig ut i den kalla novembernatten. Hon hittades, om jag inte minns fel, hösten året därpå och alla misstankar om brott när det gällde Irene avskrevs då
Citera
2017-03-13, 11:05
Medlem
För mig känns det lite otroligt att en så märklig person som TW kan ha varit i Johans närhet precis i anslutning till försvinnandet, för att sedan omedelbart flytta därifrån utan att vara inblandad. Dock så kan jag tyvärr inte presentera några handfasta bevis för denna känsla.

Lite märkligt är dock att resan till Stockholm som TW och AC skulle göra först var planerad till veckan innan. Denna resa var anledningen till att Johan under tiden skulle till sin far över helgen. Denna resa kände i stort sett bara TW och eventuellt någon arbetskamrat på vårdskolan till. Petedinstölden skedde den 19 eller 20 oktober. Så den var ju tidigt nog för att täcka även ursprungsplanen.

Men skulle LAs plan vara att lura i Johan att reseplanerna var ändrade och att han nu skulle skjutsa Johan till Björn. Kanske Björn fått fel på bilen eller något. Så borde han ju isåfall fått den infon av TW.

Då skulle han ju kunna ta med Johan på en tillräckligt lång resa norrut för att sömnmedlet skulle hinna verka.

En annan sak som jag tycker är märklig är att varför i hela världens namn stod LA utanför Johans fönster. Jag har själv varit där och kollat, och fönstren är väldigt låga. Kan LA se in, så kan de jättelätt se honom. Bild finns här http://www.mysterium24.se/?tag=j-a-kartor-2 om man går ner rätt långt på sidan finns bild på fönstren.

Det enda jag kan tänka mig är att han inte stod riktigt utanför fönstret utan lite innan fönstret i en död vinkel, där han varken kunde se in eller ses inifrån.

Hade ju varit betydligt smartare att stå en ordentlig bit därifrån så han bara såg när bilen for. Enligt åtalet så stod han ju senare och spanade efter Citroengen AC och TW åkte i nere vid telefonkiosken för att se dem passera. Betydligt mer logiskt.

Kan han ha varit där på morgonen för att få nån signal av TW att allt går som det ska?
Antingen någon signal via nån lampa i lägenheten. Eller att TW helt enkelt gjorde något tecken när han gick ut och hämtade bilen som stod på parkeringen norr om huset. Dvs där LA stod med sin bil

Det verkar inte särskilt rimligt att TW varit aktivt deltagande i försvinnandet, jag har nu kollat upp mer om TWs alibi den dagen. Och han kan inte ha hunnit med att plocka upp Johan före kattjejerna ringde på dörren.

Även senare på dagen har han hyffsat bra alibi. Skjutsade hem AC vid 12.30. Åkte tillbaka till skolan och hade lektioner till efter 14. Hyrde en bil vid ca 15 och var tillbaka hos AC vid 16. Så inte tid nog att göra några större utflykter.
Citera
2017-03-13, 11:36
Medlem
Citat:
Det verkar inte särskilt rimligt att TW varit aktivt deltagande i försvinnandet, jag har nu kollat upp mer om TWs alibi den dagen. Och han kan inte ha hunnit med att plocka upp Johan före kattjejerna ringde på dörren.

Vad är det du fått reda på om TW's alibi?
Citera
2017-03-13, 11:42
Medlem
Alltså inget nytt, jag har bara läst om vad han påstod sig göra. Jag visste ej vad han uppgav för alibi för eftermiddagen t.ex. Samt att han blev sedd gå in på vårdskolan med AC klockan 0800.

Det jag trodde förut var att han inte hade alibi för tiden efter 12-16. Men nu ser jag att han har haft ganska fullt upp. Alltså kunde han inte "ta hand om" Johan den tid då LA var hos sina släktingar (Jag resonerar som så att den siktningen måste vara äkta då så många var inblandade så någon borde ju ha läckt ut sanningen på de nära 40 år som gått).
Citera
2017-03-13, 11:43
Medlem
Visst att det finns utrymme för att han kunnat haft 1 eller 2 håltimmar på dagen. Men det blir ju så kort så han i praktiken inte hinner göra något.
Citera
2017-03-13, 11:50
Medlem
Citat:
Alltså inget nytt, jag har bara läst om vad han påstod sig göra. Jag visste ej vad han uppgav för alibi för eftermiddagen t.ex. Samt att han blev sedd gå in på vårdskolan med AC klockan 0800.

Hade för mig att det står att han släppte av AC på vårdskolan och skulle åka och parkera bilen eller liknande. Har också för mig att han började med en håltimme och att dom inte gick in tillsammans. Törs inte svära på det men tror det står så i utredningen.
Citera
2017-03-13, 12:51
Medlem
Varning för dålig kvalite.

Mitt belägg för att han gick in 0800. Visserligen maskerad, men det borde ju rimligtvis vara honom.
http://www.mediafire.com/view/iu6vhurob5rq4v2/Vardskolan0800.jpg

Ett annat intressant vittnesmål om hans uppträdande den dagen. Efter håltimmen så började hans första lektion 0925. Här kommer ett vittnesmål därifrån
http://www.mediafire.com/view/g13dbosisaafhlq/Almroth1.jpg
http://www.mediafire.com/view/cuq4km6icm9omk9/Almroth2.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in