2007-04-23, 08:15
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odessa
Jag började med det iaf. Började på riktigt om man säger så inte typ ta en treocomp för värk.

"På riktigt"? Oavsett vad alla här skriver så är suben bäst i venen (med ett franskt filter att fånga upp allt äckligt bindemedel såklart). Fast iofs, varför använda substitut när man kan få "The Real MutherFucking Deal"?
Citera
2007-04-23, 10:39
Medlem
Björnfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
"På riktigt"? Oavsett vad alla här skriver så är suben bäst i venen (med ett franskt filter att fånga upp allt äckligt bindemedel såklart). Fast iofs, varför använda substitut när man kan få "The Real MutherFucking Deal"?

Franskt filter låter bra! Är det något som man kan köpa i svenska handeln, eller beställa via Internet?

Förresten. Har du testat att ta subben IM? Jag tycker att det fäster allra bäst då. Men det går långsamt, ungefär som under tungan.
Citera
2007-04-24, 10:10
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Björnfar
Franskt filter låter bra! Är det något som man kan köpa i svenska handeln, eller beställa via Internet?

Förresten. Har du testat att ta subben IM? Jag tycker att det fäster allra bäst då. Men det går långsamt, ungefär som under tungan.
Han menar antagligen Sterifilt... De finns på sprutbytesstationerna här i Finland... Om du söker på "Sterifilt" så borde du också hitta en sida som säljer det...
Citera
2007-04-25, 02:40
Medlem
Angrods avatar
Har fått kraftig hjärnskakning och bröt fem ställen i foten (blev galen på rohypnol me sprit och sparkade på en dörr 50ggr)... Dumt vet jag... Men fixade subutex i medicinsk syfte och har tagit två doser som jag uppskattar till kanske 0.5mg? Det jag känner är värme, lite mindre smärta, lite snurrig. Men känns som om nåt saknas...

Kan jag påfylla en dos till nu utan att oroa mig för överdos? Har ingen tolerans... Och hur fan ser man en lina som är på 1 mg?

Tacksam för snabb svar,.
Citera
2007-04-25, 08:13
Medlem
Odessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean

De jonket jag fått har varit av standard kvalitet och i mina ögon föredrar jag subutexen framför jonk. I synnerhet när jag kör mina blandningar.
Citera
2007-04-26, 21:14
Medlem
Skulle ni säga att det är mycket svårt att hålla sig till att ta sub max två gånger i månaden?
Citera
2007-04-27, 22:51
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Skulle ni säga att det är mycket svårt att hålla sig till att ta sub max två gånger i månaden?
Nä, har du bestämt dig så har du bestämt dig och då blir det helt enkelt inte mer än du bestämt dig för att ta! Men då du måste verkligen vilja då också, har du inte självkänsla nog att vilja dig själv gott från ett långsiktigt perspektiv kan det nog bli svårt att motstå frestelsen att svika dina ideal...

De två nyckelorden är hur som helst självkänsla och långsiktigt tänkande... Självkänsla innebär att du är ärlig mot dig själv och vill dig själv väl, långsiktigt tänkande innebär att du inte bara vill dig själv väl just nu, utan att du också vill må bra ett år i framtiden... Tänk såhär: Om du gapar efter mycket mister du hela stycket! Ju mer du använder desto mindre effekt får du, men om du är avhållsam med Subutex kan drogen bli en livslång kärlek som du kan njuta av med jämna mellanrum så länge du bara håller fast vid reglerna du satt upp för dig själv!
Citera
2007-04-28, 09:18
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
en lite sak bara ang. taket för buphrinorfin. Om man tar mer än 2mg så åstakommer man inte högre eufori!

Sen blir det bara blockerade nervändar men ej högre eufori och det är ju det som är själva syftet med subben...

Alltså mer än 2mg åt gången är att "elda för kråkorna"

Detta kommer från en överläkare med licens på subb!

Men vad den inavlade överläkaren på subutexprogrammet i Örkelljunga har ljugit dig full av för dynga tycker jag inte passar sig på en FAQ som den här.

MAO man får ett grannare rus på 4mg än på 2mg, tro inget annat.
Citera
2007-04-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Nä, har du bestämt dig så har du bestämt dig och då blir det helt enkelt inte mer än du bestämt dig för att ta! Men då du måste verkligen vilja då också, har du inte självkänsla nog att vilja dig själv gott från ett långsiktigt perspektiv kan det nog bli svårt att motstå frestelsen att svika dina ideal...

De två nyckelorden är hur som helst självkänsla och långsiktigt tänkande... Självkänsla innebär att du är ärlig mot dig själv och vill dig själv väl, långsiktigt tänkande innebär att du inte bara vill dig själv väl just nu, utan att du också vill må bra ett år i framtiden... Tänk såhär: Om du gapar efter mycket mister du hela stycket! Ju mer du använder desto mindre effekt får du, men om du är avhållsam med Subutex kan drogen bli en livslång kärlek som du kan njuta av med jämna mellanrum så länge du bara håller fast vid reglerna du satt upp för dig själv!

Jag har iallafall klarat av att hålla mig till tramadol en dag varannan helg, borde jag då klara att hålla mig till sub en gång i månaden t.ex?

Är en person med mycket ångest, fast jag har nog med diciplin för att inte tänka "jag tar idag också bara".
Citera
2007-04-28, 14:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Jag har iallafall klarat av att hålla mig till tramadol en dag varannan helg, borde jag då klara att hålla mig till sub en gång i månaden t.ex?

Är en person med mycket ångest, fast jag har nog med diciplin för att inte tänka "jag tar idag också bara".
Du kan ju alltid använda bensodiazepiner mot din ångest, att ta Subutex är väl lite overkill... Nu är ju benso också beroendeframkallande, men jag tror det är lite svårare att fastna på benso (men också svårare att komma loss igen om man en gång satt sig i klistret!)...
Citera
2007-04-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Du kan ju alltid använda bensodiazepiner mot din ångest, att ta Subutex är väl lite overkill... Nu är ju benso också beroendeframkallande, men jag tror det är lite svårare att fastna på benso (men också svårare att komma loss igen om man en gång satt sig i klistret!)...

Nej, nej, inte så jag menade
Jag ville påpeka att jag inte tar några preparat för att döva ångest på veckorna, utan jag håller mig till mina två gånger i månaden. Hittar alltså inte på anledningar till att knarka och ljuger för mig själv.
Citera
2007-04-28, 15:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Nej, nej, inte så jag menade
Jag ville påpeka att jag inte tar några preparat för att döva ångest på veckorna, utan jag håller mig till mina två gånger i månaden. Hittar alltså inte på anledningar till att knarka och ljuger för mig själv.
Då skall det väl säkert gå med två gånger i månaden... Fast jag rekommenderar nog en gång i veckan istället, eftersom man alltid har något att se framemot inom den närmaste framtiden då... Men vi är ju alla olika, bara för att varje vecka funkar för mig behöver det ju inte göra det för dig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in