2011-04-16, 16:24
  #6097
Medlem
ganjamajas avatar
ursäkt att jag drar upp en gammal tråd, hittade inte den andra tråden om detta


Jag har precis köpt min första tabblett subutex,

till och börja med va tabbletten sönder och i delar fannas inget man kunnde tyda på nån av delarna,

smakar citron/ luktar citron och när man ta det i näsan så svider det lite, pulvret är helt vitt och det är ganska mycke pulvet, har jag blivit hasslad?
Citera
2011-04-16, 16:46
  #6098
Medlem
clezs avatar
Mellansverige

8er är vanligast.. betalat mellan 250-350kr för en 8a.. va ett tag sen dock! Lätt att få tag på om man nu skulle vilja!
Citera
2011-04-16, 16:52
  #6099
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjamaja
ursäkt att jag drar upp en gammal tråd, hittade inte den andra tråden om detta


Jag har precis köpt min första tabblett subutex,

till och börja med va tabbletten sönder och i delar fannas inget man kunnde tyda på nån av delarna,

smakar citron/ luktar citron och när man ta det i näsan så svider det lite, pulvret är helt vitt och det är ganska mycke pulvet, har jag blivit hasslad?


Du har fått suboxone. Som är samma sak i princip. Men har du fått det i pulver så har du garanterat blivit blåst på mängden. Kommer inte ihåg vad en hel tab väger tyvärr. Men en krossad tab lär bli en hel del.
Citera
2011-04-16, 23:00
  #6100
Medlem
Elysas avatar
Jag har gått och blivit sjuk av något virus, typiskförkylning. Så har lite funderingar...

Är det bättre att ta subutexen rektalt? Jag tänker på snor ovs som gör så att jag inte kan ta up bupren tillräckligt bra i näsan!

Dock så är jag hyffsat förstoppad pga av att jag använt Subutex i en längre tid, och jag har tyvärr inte lyckats kunnat gå och göra mina behov på ca 2 dagar, och det känns då lite som att rektalt inte kommer funka då!
Citera
2011-04-16, 23:44
  #6101
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Jag har gått och blivit sjuk av något virus, typiskförkylning. Så har lite funderingar...

Är det bättre att ta subutexen rektalt? Jag tänker på snor ovs som gör så att jag inte kan ta up bupren tillräckligt bra i näsan!

Dock så är jag hyffsat förstoppad pga av att jag använt Subutex i en längre tid, och jag har tyvärr inte lyckats kunnat gå och göra mina behov på ca 2 dagar, och det känns då lite som att rektalt inte kommer funka då!
Kör ett lavemang innan så kommer det gå fint!
Tror inte din förstoppning kommer påverka så länge du kan hålla kvar lösningen innanför rektum.
Citera
2011-04-17, 00:09
  #6102
Medlem
XajteNs avatar
Bor i Norrtälje och här finns det inte mycket sub alls, finns ett fåtal kranar och de är väl nästan bara dom som säljer, mest 8or isåfall men ibland även 2or. Åker dock oftast till Sthlm då det inte finns mycket här

OT: Någon annan som bor i Norrtälje?
Citera
2011-04-17, 10:35
  #6103
Medlem
MassaGrejers avatar
Är det många som har slut i malmö just idag? Hittar då ingen som har iaf
Citera
2011-04-17, 11:45
  #6104
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Fattar inte att man trycker i sig den där skiten om man inte är heroinist. Mår piss och spyr gör man.

I början mår man lätt illa, de första ggr man tar det men såfort kroppen blir van mår man aldrig dåligt längre. Jag kan ta typ en halv osv nu utan att må det minsta dåligt eftersom jag e van vid drogen nu.

Dessutom finns det en medicin man kan köpa på apoteket som hjälper mot illamåendet om man tar den innan, heter postafen och är mot åksjuka.

Kliar det kan man ta valfri antihistamin
Citera
2011-04-17, 20:12
  #6105
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassaGrejer
Är det många som har slut i malmö just idag? Hittar då ingen som har iaf


Ja det brukar väl vara så på söndagar. Folk hämtar väl ut sin medicin på måndagar och torsdagar. Därför brukar jag ta lite mindre över helgen så jag inte sitter utan.
Citera
2011-04-18, 16:30
  #6106
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Tro det eller ej, men jag har gått från att käka olika opiater dagligen till att ta två mg sub på fredag och två på lördag. Det har hållit i flera månader nu. Gratulera mig! Nu vet jag ju att det inte finns några garantier för att detta ska fortsätta funka men hoppas kan man ju. Jag har en värdefull sysselsättning under veckodagarna så jag kan helt enkelt inte knarka då. Önska mmig lycka till vetja! God helg till er alla

Grattis! Hade själv samma rutiner men nu blir det ungefär var 4:e dag. Kämpar med att återgå till att ta 5 - 7 dagars uppehåll mellan användning men det är svårt. Tog inget fre, lör, sön så tog nyss 2,5mg som borde börja slå på snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Jag har gått och blivit sjuk av något virus, typiskförkylning. Så har lite funderingar...

Är det bättre att ta subutexen rektalt? Jag tänker på snor ovs som gör så att jag inte kan ta up bupren tillräckligt bra i näsan!

Dock så är jag hyffsat förstoppad pga av att jag använt Subutex i en längre tid, och jag har tyvärr inte lyckats kunnat gå och göra mina behov på ca 2 dagar, och det känns då lite som att rektalt inte kommer funka då!

Om det är så att snoret aldrig tar slut när du snyter dig vilket det kan kännas som när man är sjuk så använd nässpray och vänta typ 1 timme efter näsan är ren och sen kan du köra nasalt utan problem.
__________________
Senast redigerad av The Philosopher 2011-04-18 kl. 16:37.
Citera
2011-04-19, 01:20
  #6107
Medlem
jag tror inte att det blir sämre effekt av att du är snorig, men nässpray känns som att den kan försämra effekten. Nässprayen får slemhinnorna i näsan att dra ihop sig och därmed mindre snor. då borde nästan droger tas upp mindre effektivt. Tror jag!
Citera
2011-04-19, 02:13
  #6108
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Jag har gått och blivit sjuk av något virus, typiskförkylning. Så har lite funderingar...

Är det bättre att ta subutexen rektalt? Jag tänker på snor ovs som gör så att jag inte kan ta up bupren tillräckligt bra i näsan!

Dock så är jag hyffsat förstoppad pga av att jag använt Subutex i en längre tid, och jag har tyvärr inte lyckats kunnat gå och göra mina behov på ca 2 dagar, och det känns då lite som att rektalt inte kommer funka då!

Varför inte ta subben under tungan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in