2007-04-17, 20:18
Bannlyst
Har tagit sub igår och idag. Ca1-2mg/dag. Hur länge måste jag vänta innan jag kan börja ta mitt kodein? För subben blockar väl kodein så att kodeinet inte har någon verkan ett tag efterman tagit sub. Eller?
Citera
2007-04-17, 22:56
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
1. I mer än ett år, och ja, jag har testat att hoppa över en fredag...

2. Jepp, givetvis kände jag att något fattades... Men jag tycker det är dumt om man skall gå så långt att man kallar det för "psykiskt beroende"... Isåfall så är ju alla människor psykiskt beroende av allt de tycker är trevligt... Har man en gång vant sig med att köra bil är det ju inte kul att behöva gå... Det tycker jag är en bra liknelse...

3. Helt seriöst, inte den minsta lilla tolerans... Jag tar precis samma mängd än idag som jag tog första gången, och jag får precis samma effekt...

Det låter ju alldeles utmärkt. Ang psykiskt beroende har jag liknande åsikter, har jag en påse vaket liggandes är det klart att jag använder det när det är fest, därav inte sagt att jag behöver det i veckorna för att ha kul.
Citera
2007-04-17, 23:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noddus
Har tagit sub igår och idag. Ca1-2mg/dag. Hur länge måste jag vänta innan jag kan börja ta mitt kodein? För subben blockar väl kodein så att kodeinet inte har någon verkan ett tag efterman tagit sub. Eller?
Ja, buprenorfin blockerar kodein, men blockeringen är relativ och hur effektiv den är beror på hur mycket buprenorfin du tog och hur länge sen det var... 37h är halveringstiden för buprenorfin iaf, så efter så lång tid har du bara hälften av det du tog kvar i kroppen...
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Det låter ju alldeles utmärkt. Ang psykiskt beroende har jag liknande åsikter, har jag en påse vaket liggandes är det klart att jag använder det när det är fest, därav inte sagt att jag behöver det i veckorna för att ha kul.
Jepp, så det är bara att låta bli att ta det om du blir sugen, det funkar hur fint som helst så länge du är "true to yourself"... Orsaken till att så många fastnar beror på att de börjar hitta på en massa ursäkter till att göra undantag, etc...
Citera
2007-04-17, 23:17
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Jepp, så det är bara att låta bli att ta det om du blir sugen, det funkar hur fint som helst så länge du är "true to yourself"... Orsaken till att så många fastnar beror på att de börjar hitta på en massa ursäkter till att göra undantag, etc...

Det där är just mitt problem när det gäller det bästa som finns. Ett halvår uppehåll från MDMA blev "bara en gång på fyllan eftersom alla är med och det är ett sådant perfekt läge", "bara en gång till, man måste ju passa på när det väl finns ren mdma", "man måste följa ritualerna när en e-vän återvänder för en vecka". Nu gäller det för första gången fysiskt beroende, därav kommer jag verkligen tänka på vad jag gör.
Citera
2007-04-20, 22:29
Medlem
Hur många dagar kan man ta sub i veckan utan toleransen ökar?
Jag tog 1mg i tis o onsdags, inget särskilt rus precis men mådde mycket bra.
Är det korstolerans med tramadol?
Citera
2007-04-20, 22:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadasurf
Hur många dagar kan man ta sub i veckan utan toleransen ökar?
Jag tog 1mg i tis o onsdags, inget särskilt rus precis men mådde mycket bra.
Är det korstolerans med tramadol?
Jag har iaf tagit sub en dag i veckan i mer än ett år utan att toleransen har ökat, men jag vet inte om det går att ta oftare än så... Sub har ju en halveringstid på 37h, vilket innebär att det tar ungefär tre dygn innan drogen har lämnat kroppen, så om man t.ex. tar sub en gång i början på varje vecka och en gång i mitten så har man så gott som alltid lite buprenorfin i kroppen...

Och ja, sub + tramadol = korstolerans... Detta gäller alla opioider...
Citera
2007-04-20, 23:14
Medlem
Citat:
Jag har iaf tagit sub en dag i veckan i mer än ett år utan att toleransen har ökat, men jag vet inte om det går att ta oftare än så... Sub har ju en halveringstid på 37h, vilket innebär att det tar ungefär tre dygn innan drogen har lämnat kroppen, så om man t.ex. tar sub en gång i början på varje vecka och en gång i mitten så har man så gott som alltid lite buprenorfin i kroppen...

Och ja, sub + tramadol = korstolerans... Detta gäller alla opioider...
Tack för svaret, om det har en halveringstid på 37h så borde det bästa vara
att ta det två dagar i rad, så får man mer nytta av det man tog dagen innan och att den hinner gå ur kroppen till nästa gång.
Citera
2007-04-20, 23:18
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadasurf
Tack för svaret, om det har en halveringstid på 37h så borde det bästa vara
att ta det två dagar i rad, så får man mer nytta av det man tog dagen innan och att den hinner gå ur kroppen till nästa gång.
Jepp, då har du inte buprenorfin i blodet hela veckan, men fortfarande mer än halva... Vet inte om det kan orsaka beroende eller tolerans, prova om du är nyfiken, men vill du vara på den säkra sidan och prova en testad metod så får du hålla dig till en dag/vecka... Dock så kanske två dar/vecka blir en säker, beprövad metod om du testar och det fungerar... Och om det inte funkar så blir det en osäker, beprövad metod... =)
Citera
2007-04-21, 16:35
Medlem
Är subutex en bra opiat att testa om man bara testat kodein och tramadol tidigare, eller blir steget för stort?
Citera
2007-04-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Är subutex en bra opiat att testa om man bara testat kodein och tramadol tidigare, eller blir steget för stort?
Jag är helt ny på sub men provade det i tis o ondags och tyckte verkligen om
det, jag provade med 1mg under tungan och sen i näsan på onsdagen.
Det blev inget särskilt rus då jag har tolerans på tram, man jag mådde verkligen
riktigt bra hela dagen, bäst effekt är det om du krossar och drar upp det i näsan.
Fast det känns som man passerar en gräns när man börjar dra upp saker i näsan.
Jag mådde lite illa också men det gicköver, ska testa imorgon igen fast lite mer.
Citera
2007-04-22, 07:32
Medlem
Odessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.

Jag började med det iaf. Började på riktigt om man säger så inte typ ta en treocomp för värk.
Citera
2007-04-23, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
Nu tycker jag att ni håller på att "klyva hårstrån" jag tycker visst att man kan säga att Oxy är ett morfin derivat!

Instämmer, oxy upplever jag personligen som betydligt trevligare än vad "tabellerna" visar. Oxy har fler fördelar,morfin funkar bara när man slår i sig,varken rektalt och absolut inte oralt funkar morfin coxy har stort försprång, o vill man inta slå i sig så går det lugnt o behagligt att snora.Åtminstone upplever jag ruset behagligare om än kortare. Fördelen med morfin ör tabletternas sammansättning. Men viss skepsis uppstår då anafranil potentierar moffen. Men va fan det är smask hela rasket Och vart fan har all palladol tagit vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in