2007-04-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Då skall det väl säkert gå med två gånger i månaden... Fast jag rekommenderar nog en gång i veckan istället, eftersom man alltid har något att se framemot inom den närmaste framtiden då... Men vi är ju alla olika, bara för att varje vecka funkar för mig behöver det ju inte göra det för dig...

Jag har enorm respekt för droger, men vem vet. Kanske jag blir alldelens för förälskad i drogen efter första gången, sånt går ju inte att säga i förväg. Ska nog köpa en sub-åtta och testa, får väl se hur det går..
Citera
2007-04-28, 15:17
Medlem
Finns det något generellt tips då man får svårt att kasta vatten?
Citera
2007-04-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
har samma problem när jag går på suben , det kan ta en kvart innan jag klarar av att pissa , några tips har jag inte men det är bara o försöka o slappna av så brukar det gå till slut .

Mvh
/Rille
Citera
2007-04-28, 15:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Jag har enorm respekt för droger, men vem vet. Kanske jag blir alldelens för förälskad i drogen efter första gången, sånt går ju inte att säga i förväg. Ska nog köpa en sub-åtta och testa, får väl se hur det går..
Ja, det tycker jag du skall göra, friskt vågat, hälften vunnet! Sen tycker jag vi skulle kunna starta en tråd som heter något i stil med "Chipper's Diary" där alla som tar opioider regelbundet utan att vara beroende får skriva av sig... Där kan vi stötta varann om det är någon som har svårt att motstå frestelsen eller hålla sig sysselsatt med annat under veckorna...

Chipper = Person som använder heroin utan att vara beroende, kanske kan användas om andra opioider också...
Citat:
För mig funkar det att helt enkelt strunta i att pissa tills jag blir tillräckligt pissnödig för att det skall gå bra trots att jag tagit sub...
Citera
2007-04-28, 15:35
Medlem
Kan ju alltid be någon hålla tabletten åt mig mellan gångerna, är ju en säkerhet.
Citera
2007-04-28, 15:37
Medlem
Testa att stå på knäna när du pissar
Citera
2007-04-28, 15:41
Medlem
Nyss när jag kissade så kändes det som om allt kiss inte kom ut, men det är lugnt. Går ganska bra iaf.
Citera
2007-04-28, 15:46
Bannlyst
Citat:
Nyss när jag kissade så kändes det som om allt kiss inte kom ut, men det är lugnt. Går ganska bra iaf.
Brukar va segt som fan i början, men slutar man tänka på det så kommer det tillslut När man koncentrerar sig som mest på att man ska pissa så är d fan svårast.
Citera
2007-04-28, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sird
Testa att stå på knäna när du pissar

Jag upplever oxå att andra ställningar än dom vanliga (sitta,stå) funkar bättre när man är opiatad.
Tar inte sub så ofta själv men är väldigt flitig kodeinist och har väldiga problem med kisseriet när jag intagit mitt elixir.

Citat:

Fortsätt slappna av utterligare ett tag när det känns som att du är färdig så brukar det komma en omgång till efter ett tag.
Citera
2007-04-29, 12:29
Medlem
Björnfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
en lite sak bara ang. taket för buphrinorfin. Om man tar mer än 2mg så åstakommer man inte högre eufori!

Sen blir det bara blockerade nervändar men ej högre eufori och det är ju det som är själva syftet med subben...

Alltså mer än 2mg åt gången är att "elda för kråkorna"

Detta kommer från en överläkare med licens på subb!

Jag har läst någon faktauppgift där det sägs att det finns en gräns över 2-4mg (förmodligen olika från individ till individ) där den agonistiska effekten ska vara optimal i förhållande till den antagonistiska effekten.

Det här stämmer även bra med uppgifter från sådana som jag talat med. En person nämnde att han efter att varit helt ren ett bra tag från opioider öht, så kunde han nästan nodda efter 4mg sub. När han tidigare låg på 16-24mg per dag så hände detta nästan aldrig.
Citera
2007-05-07, 20:52
Medlem
BrrakBrraks avatar
Om du har svårt att pissa så: Sätt dig ner och blunda, slappna av och tänk på att toan är faktiskt en ganska skön miljö. Visst det kanske tar liet tid innan du kissar, men vad gör det, ruset är lika skönt inne på toan som i ditt rum. Och går det verkligen inte, skit i det och drick ett glas vatten och vänta en kvart, sen prova igen.
Citera
2007-05-09, 16:38
Medlem
Är det nån mer än jag som känner ett väldigt starkt illamående just innan man ska dra i sig en lina sub? Det är ju förmodligen psykiskt och det lustiga är ju att jag sällan mår illa när jag är påverkad.

Och varför kan man inte jäspa på sub?

Och hur lång tid tar det innan man blir abstinent från och med när man tog sist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in