Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Önskar jag hade den styrkan

Att kunna sluta när man ska...
Jag har aldrig haft den men trots det så har jag klarat mig bra när det gäller missbruket. Jag vete fan varför jag klarar mig när jag är så beroende... som jag faktiskt är. Kanske är det min lathet som gör att jag inte ställer till det för mig

När pengar & droger är slut så är det så... punkt slut. Jag är inte den som går ut & gör inbrott, rånar folk eller säljer mig själv... har inte heller några dyrbarheter att sälja. Är det slut så finns det inget jag kan göra.
Men moroten... som du tog upp... Ja, jag har inga mål eller önskemål i livet om att bli något. Jag är redan gammal också

Men skulle det vara något som skulle driva mig så skulle det vara droger då. Som det är nu så funkar det ju inte. Jag börjar känna att jag antingen måste börja göra något drastiskt... eller så måste jag lägga av. Men lägger jag av så har jag inget liv heller. Vad fan gör man... Jag måste nog börja titta efter den där moroten trots allt.
Sub är ju annars en Opi som det faktiskt går att knarka väldigt ekonomiskt på bara man skärper till sig. Det som är det svåra... speciellt om man tillhör den gruppen som måste ha varje dag vare sig man är beroende eller ej. Eller måste & måste... men nästan måste då iaf =) Jag har haft funderingar på att bara ta varannan dag... det skulle man ju tjäna massor på. Och eftersom Suben tar så lång tid på sig att lämna kroppen så skulle det kunna funka lika bra som att ta varje dag.
Men det har hänt att jag haft abstinens redan på morgonen när jag vaknar, även om somliga hävdar att det är en omöjlighet på Sub. Jag förstår dock inte varför det skulle vara omöjligt... Det är ju inte så att Suben lämnar kroppen på en sekund... det försvinner ju långsamt ur en och en abstinens börjar inte alltid när substansen man är beroende av är på noll, eller när den varit på noll en tid. Tar man det kontinuerligt så tror jag att kroppen kan säga till redan när det faktiskt finns en del Sub kvar i kroppen. Jag tror det beror på hur man intar sin drog helt enkelt. Hur många ggr/dag & hur regelbundet det är. Fast det är ju något man skulle vänja kroppen vid om man tog varannan dag bara.
Det får bli mitt nya projekt känner jag

Nästa månad köper jag ett gäng och påbörjar varannan dag-metoden. Något måste iaf göras om jag inte vill avslöjas som narkoman, vilket kommer ske om jag titt som tätt måste vara hemma pga abstinens.
Annars... Hur länge har du hållit på? Och jag antar att du inte har några problem med att vara utan dom här fria dagarna? Mina dagar utan Opi är helvetesdagar där varje dag känns som två-tre dagar... det även när abstinensen är över alltså.
Hur länge jag har hållit på med sub. Inte länge alls faktiskt,
så jag ska kanske inte dra på allt för mycket om min ”styrka” som jag säger mig besitta.
Att jag inte vill berätta allt för mycket om mig själv respekterar du säkert.
Men jag kan säga så att jag använder bara vissa substanser ”punktvis” i mitt liv.
Att ge dig ett svar på hur lång tid, är därför svårt att säga.
De Opi som jag tidigare har använt är de lättare opi samt lite morfin.
Men jag aldrig missbrukat dem.
Jag blev lite beroende av Tramadol men för mig så var det bara att sluta.
Det var ingen fara med det. Värre var det med nikotinet.
Men när det gäller beroende och missbruk så har jag helt enkelt insett att droger
inte ger mig några lösningar på de långsiktiga problemen som jag grubblar på, samt väldigt få svar på mina tankar.
För mig så är Sub bara en paus i min vardag. Ett billigt alternativ till att gå på spa.
(inte för att jag brukar hänga på något spa).
Droger tar jag helst ensam så att jag kan rensa skallen eller bara för att få uppleva dess effekter.
Därför brukar jag vara aktiv här på FB.
Jag blev däremot en användare för inte så lång tid sen...
Jag tycker om att läsa samt diskutera lite här på drog-avdelningen då människorna här
generellt sett brukar vara ganska toleranta. Jag kommer inte på något bättre ord.
Men om jag reflekterar över varför man tar droger så märker jag att här på FB.
Samt för vissa i min vänskapskrets så funkar eller betyder inte droger samma sak för dem som de gör för mig.
Däri ligger skillnaden. Du förstår nog vad jag menar.