2009-03-12, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Mmm... Som med alla lite starkare mediciner så brukar en normal läkardos kunna däcka folk.

Just Benso vet jag inte så mycket om, men jag flera st som däckat på väldigt låga doser av Opi... Sub, Kod, Tram... och många blir förvånade av det.
På oxy klarade jag mig fan med 5mg + några panodil för att nodda dom första gångerna, those were the days!

Iofs är jag väl bara uppe i typ 15-20mg nu, så jag överlever!

Men utan benzo tolerans behöver jag minst 25-30mg, minst, för att somna/bli flöddrig.
Citera
2009-03-13, 01:22
Medlem
Rogge-s avatar
Har tänkt att byta ut mitt bruk/missbrukande av tramadol då jag ledsnat på allt jävla upp o ner med serotoninet. Om jag under en dag med tramadol tar runt ett gram totalt, vad motsvarar det ungefär i mängd för sub?
Jag är inte ute efter en gräns där jag inte bör sluta andas utan jag är ute efter en gräns i närheten av det jag redan tillåter mig uppleva.
Jag vill inte ha en dos sub som sätter sig där bak i förväntningscentra pga okunskap med doseringen, kort och gott jag vill inte må för bra i kontrast till tidigare upplevelser. Det räcker gott att tampas med som det är.
Citera
2009-03-14, 12:10
Medlem
jewgoslavias avatar
finns det något sätt/knep man kan använda sig utav för att "nyktra" till sig från ett sub-rus?
Citera
2009-03-14, 12:15
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewgoslavia
finns det något sätt/knep man kan använda sig utav för att "nyktra" till sig från ett sub-rus?

Jag brukar bli lite nyktrare när jag har ätit, men jag kan också bli väldigt illamående om jag äter för mycket. Jag har dock aldrig velat bli nykter på sub, har aldrig "lyckats" ta för mycket så det har blivit obehagligt, bara så jag har blivit illamående och då finns det bara en lösning, en stor pizza..
Citera
2009-03-14, 14:19
Medlem
tem04s avatar
Benzo...

Citat:
Ursprungligen postat av Supersonic_Fly
Naloxen påverkar ju bara ruset om man skjuter sin oxone.

Förresten: Stesolid(Diazepam) tillsammans med subben gör att man mår ruskigt bra. Har ni inte provat så prova!
Jooo man mår bättre på subutex/temgesic om man tar tex stesolid eller oxascand till.
Jag tror att suboxone funkar sämre för att det inte är en klorid som subutex å temmar är....jag vet inte säkert men det är vad jag inbillar mig iaf.
Citera
2009-03-14, 14:20
Medlem
tem04s avatar
njaa

Citat:
Gå ut i friska luften på en långpromenad!!
Citera
2009-03-14, 21:49
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Jooo man mår bättre på subutex/temgesic om man tar tex stesolid eller oxascand till.
Jag tror att suboxone funkar sämre för att det inte är en klorid som subutex å temmar är....jag vet inte säkert men det är vad jag inbillar mig iaf.

Vad menar du med klorid?

Suboxone kan upplevas fungera sämre eftersom den innehåller naloxon iaf.
Citera
2009-03-14, 23:23
Bannlyst
Citat:
Energidrycker, helst inte light, socker är gött när man ska piggna till!
Citera
2009-03-16, 13:30
Medlem
tem04s avatar
klorid

Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Vad menar du med klorid?

Suboxone kan upplevas fungera sämre eftersom den innehåller naloxon iaf.

Temgesig/subutex innehåller bubrenorfinhydroklorid och oftast fungerar preparat bättre som är en hydroklorid än andra.
suboxone och norspan innehåller bara buprenorfin.
Naloxon bidrar så att preparatet inte fungerar vid iv-injek.pågrund av naloxonets blokerade effekt av opiater.
Dolotardretard som ej finns längre var populär bland H-missbrukare pga att den givk lösas å injek. det var en hydroklorid (samma ämne som i Dexofen)
Men dexofen är ett sulfat.
Citera
2009-03-16, 14:56
Medlem
mqas avatar
Om man nu ska skjuta sub, hur blir det med doseringen då? Om nasalt är 50% biotillgänglighet, borde man väl ta hälften av det man brukar köra nasalt. Hur snabbt kommer effekten?
Citera
2009-03-16, 15:27
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Om man nu ska skjuta sub, hur blir det med doseringen då? Om nasalt är 50% biotillgänglighet, borde man väl ta hälften av det man brukar köra nasalt. Hur snabbt kommer effekten?

Jag tar mycket mindre IV än när jag snortar. Mitt råd är att börja smått och testa dig fram. Effekterna kommer sakta och smygande. Efter tjugo minuter, ge eller ta, brukar jag ha fått någotsånär full effekt. Ta gärna en postafen en halvtimme innan skjuttillfället -- det hjälper mot illamående.
Citera
2009-03-16, 19:32
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Jag tar mycket mindre IV än när jag snortar. Mitt råd är att börja smått och testa dig fram. Effekterna kommer sakta och smygande. Efter tjugo minuter, ge eller ta, brukar jag ha fått någotsånär full effekt. Ta gärna en postafen en halvtimme innan skjuttillfället -- det hjälper mot illamående.

Hur pass mycket är mycket mindre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in