2011-10-16, 16:22
Medlem
Dollhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSpy
Samma här med kryptonet fan. Det blev fan aldrig sämre, bara mer utblandat. Jag har tagit allt från heroin, fentanyl till tram och kodein men rankar fan krypton jävligt högt på min opilista.

Yup. Skulle välja K framför Subutex anyday, extremt tråkigt att det inte finns någon tillgång om man inte litar på utländska nätshoppar.

Och till grabbarna ovanför som förespråkar Subutex IV så vill jag lägga in en brasklapp om att det är extremt onyttigt. Subutex är DEFINITIVT inte gjort för att injiceras även om det går, och det finns en hel del folk på detta forumet som vittnat om ganska ödesdigra konsekvenser av intravenöst Subutexmissbruk.
Citera
2011-10-16, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Bara jag som snortar sub som om det vore tjack? Kör max en sub i månaden om ens det, kan lätt dra upp en sub8 på 1-2 dagar. Det kickar typ direkt när jag snortat, börjar inte nodda sålänge jag inte blandar in annat. Har aldrig missbrukat sub så borde inte ha nån tolerans att tala om. hur klarar ni andra er på 1-2 mg/dag? Jag snortar fan 1mg i timmen

Hur kan du ta max en sub per månad. Och ändå ta 1mg/timmen ? och undrar hur man klarar 1-2mg/dag. Menar du att du tar 1mg timmen i ett helt dygn ?
Citera
2011-10-16, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dollhouse
Omöjligt för oss att svara på, för det beror på hur mycket du tog. Buprenorfinets halveringstid ska dock vara 23 timmar om jag inte minns fel, vilket alltså innebär att du efter ett dygn har hälften av mängden du tog kvar i kroppen, efter två dygn har du en fjärdedel kvar etc.

Kanske inte den hälsosammaste inställningen, men personligen undrar jag ju varför du inte tar större doser och färre påfyllningar? Kvalitet före kvantitet liksom

Precis så jag gör, ist för göra som vänner ta en 1mg och sedan fylla på lite då och då, så tar jag 4-8mg direkt och räcker minst 10tim innan jag kan fylla på igen för att känna av. fyller jag på innan är det bara waste of time, känner inget alls då.

Bättre köra stort på engång
Citera
2011-10-16, 21:35
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Bara jag som snortar sub som om det vore tjack? Kör max en sub i månaden om ens det, kan lätt dra upp en sub8 på 1-2 dagar. Det kickar typ direkt när jag snortat, börjar inte nodda sålänge jag inte blandar in annat. Har aldrig missbrukat sub så borde inte ha nån tolerans att tala om. hur klarar ni andra er på 1-2 mg/dag? Jag snortar fan 1mg i timmen

För att du drar in det hårt som tjack, som du sj beskrev. Du ska bara andas in det försiktigt och sedan kan du gnugga lite. Se till att det inte hamnar i gommen.
Citera
2011-10-17, 12:58
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSpy
För att du drar in det hårt som tjack, som du sj beskrev. Du ska bara andas in det försiktigt och sedan kan du gnugga lite. Se till att det inte hamnar i gommen.
Jag vet hur man snortar sub, andas in precis som man ska och jag får ju effekt. Men antar att jag bara vill ha mer och mer helt enkelt.
Citera
2011-10-17, 12:59
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollhouse
Omöjligt för oss att svara på, för det beror på hur mycket du tog. Buprenorfinets halveringstid ska dock vara 23 timmar om jag inte minns fel, vilket alltså innebär att du efter ett dygn har hälften av mängden du tog kvar i kroppen, efter två dygn har du en fjärdedel kvar etc.

Kanske inte den hälsosammaste inställningen, men personligen undrar jag ju varför du inte tar större doser och färre påfyllningar? Kvalitet före kvantitet liksom
Brukar starta med 2mg och snorta typ 0.5 linor en gång i timmen/varannan timme kanske.. Aja får lugna mig lite
Citera
2011-10-19, 11:31
Medlem
masterior26s avatar
subutex b8 kommer försvinna helt i hela sverige

Fick igår reda på av min handläggare på mottagningen att dom gamla vanliga subutexen b8 kommer försvinna helt i hela sverige inom några månader dom har redan gjort det i usa och italien och tyskland ska också göra det nu, eftersom politikerna tycker dom är för farliga och att det läcker för mycket från mottagningarna att folk säljer dom och att mycket folk missbrukar dom så inom några månader kommer alla att gå över till subuxone och dom har redan börjat med detta på vissa mottagningar i sverige. men om bubrenotexen försvinner visste han inte för jag kommer inte kunna gå över till subuxone för jag får för många biverkningar men som tur är så ska jag iaf fortsätta få mina b8 i 4 månader till sen kommer jag gå över till bubrenotex om dom nu kommer finnas kvar. Så det var jävligt tråkigt att höra för jag hade verkligen velat ha kvar mina b8 men bubrenotexen funkar bra på mig iaf men subuxone vill jag fan inte börja med igen.
Citera
2011-10-19, 11:40
Medlem
HentaiMannens avatar
Låter inte bra... Hoppas buprenotex stannar då, jag märker ingen skillnad, mer än att det är svårare att skära bort rätt dos för snortning. Suboxone undviker jag helst.
Men jag ska kanske sluta med opioider helt och då rör inte detta problem mig, men synd om de som måste gå över till Suboxone... Rävgift.
Citera
2011-10-19, 16:26
Medlem
Jedis avatar
Var inte det bästa argument jag stött på som din läkare hävdade, vad säger att denna manöver ska få stopp på läckan som ju existerar rätt friskt. Sålänge det ges buprenofin i någon form kommer det läcka till folk som vill ha. Punkt.

Tycker dock det låter trist då jag själv gillar subutex bäst alla gånger (snortar enbart och b8 lämpar sig bäst för min snok har jag märkt).
Citera
2011-10-19, 16:34
Medlem
xanax99s avatar
Antar att ni är rädda att all sub skall innehålla naloxon, detta kommer aldrig att hända.
Många får biverkningar visst, men den stora anledningen till att detta inte kommer ske är att subuxone får inte användas av gravida. Tjejer i programmen som blir gravida blir direkt satta på -tex istället för -one prep då -one prep är farliga för fostret.
Så svinnet kommer fortsätta, dock kan män i programmet tvingas(som redan nu sker på många orter) byta till -one
Citera
2011-10-19, 16:53
Medlem
Ninyah218s avatar
Klarifiering: Subutex kommer att slutas att säljas helt i Sverige, Ja. Även Temgesic tror jag att dom skulle plocka bort också men minns inte exakt. Istället kommer det hur som helst bara skrivas ut Buprenotex istället. Så "Buprenorfin" kommer fortfarande att finnas tillgängligt i landet.

Subuxone kommer även att finnas kvar, men de som tidigare enbart gått på Subutex kommer få Buprenotex istället helt enkelt.

Subutex kommer dock att gå att få tag på då det är så otroligt mycket av det som smugglas från billiga länder som Frankrike tex, en kartong/karta med 7st kostar inte många €uro nere i Paris!

Nåja, nu vet ni hur det ligger till iaf. Temgesicen är jag inte säker på, men har för mig att även dom skulle plockas bort helt, möjligtvis att det kommer finnas kvar i flytande form för Injicering på sjukhus osv men tror inte det kommer förskrivas några fler i piller form till folk däremot. Men är inte 100% på Temgesicen, däremot så stämmer det att Subutex ska bytas ut mot Buprenotex helt.

/Ninyah
Senast redigerad av Ninyah218 2011-10-19 kl. 16:54. Anledning: Subuxone
Citera
2011-10-19, 18:56
Medlem
Lowtaxs avatar
Hej bubbar i opi-etern. Första gången på sub, har snortat ungefär 1mg. Farligt att ta lite xanor till detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in