2013-09-24, 20:50
  #9961
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKusa
Igår provade jag på subutex för första gången. Eftersom jag är en ansvarsfull knarkare (feg) så är jag alltid lite extra försiktig när jag provar på nya substanser.

Jag tog (uppskattningsvis) 0,2 milligram den nasala vägen - en femtedel av rekommenderad nybörjardos
en halvtimme senare har jag huvudvärk och noddar i soffan.

Jag bestämmde mig för att emigrera till sängen en stund, jag vaknar upp 5 timmar senare och går in på toaletten. Mina pupiller var som små pepparkorn, "allt i sin ordning" tänkte jag och gick ut i köket för att ta mig ett glas vatten.

Vattnet ville inte stanna i magen, så jag for tillbaka in på toaletten. Två uppkastningar senare går jag och sätter mig i soffan, tar mig en holk för att sedan somna sött.

Är det normalt att reagera så starkt på en så låg dos eller är jag kanske lite överkänslig?

Vad har du för erfarenheter i ryggsäcken när det kommer till opiater? Nybörjare brukar spy!
Citera
2013-09-25, 05:50
  #9962
Medlem
PreaCs avatar
Första gängets spydde jag en del på sub, men mådde fortfarande bra , efter tag tröttnade jag och tog det inte men igår köpte jag min andra b8 på mycket länge och jävlar vilken gnista som tänts, blandar alltid med benso också, mår inte alls illa längre utan bara eufori som sprutar i mängder! Drog nyss uppskattningsvis 2mg och tog två stesolid 10mg., jag kan fan inte pricka touchknapparma har tagit typ 15min att skriva det här inlägget. Idag rullade lönen in och ska köpa en 100burk ikto o även lite oxy till helgen

Jävlar vad detta nonsens tog tid att skriva men hoppas ni alla har det bra,

Allt gott och godmorgon// PreaC
Citera
2013-09-25, 19:23
  #9963
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Första gängets spydde jag en del på sub, men mådde fortfarande bra , efter tag tröttnade jag och tog det inte men igår köpte jag min andra b8 på mycket länge och jävlar vilken gnista som tänts, blandar alltid med benso också, mår inte alls illa längre utan bara eufori som sprutar i mängder! Drog nyss uppskattningsvis 2mg och tog två stesolid 10mg., jag kan fan inte pricka touchknapparma har tagit typ 15min att skriva det här inlägget. Idag rullade lönen in och ska köpa en 100burk ikto o även lite oxy till helgen

Jävlar vad detta nonsens tog tid att skriva men hoppas ni alla har det bra,

Allt gott och godmorgon// PreaC

Hörru du, min unge herre... Ett varningens finger här alltså. Se upp med att blanda benso och opioider.
Citera
2013-09-25, 21:55
  #9964
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Första gängets spydde jag en del på sub, men mådde fortfarande bra , efter tag tröttnade jag och tog det inte men igår köpte jag min andra b8 på mycket länge och jävlar vilken gnista som tänts, blandar alltid med benso också, mår inte alls illa längre utan bara eufori som sprutar i mängder! Drog nyss uppskattningsvis 2mg och tog två stesolid 10mg., jag kan fan inte pricka touchknapparma har tagit typ 15min att skriva det här inlägget. Idag rullade lönen in och ska köpa en 100burk ikto o även lite oxy till helgen

Jävlar vad detta nonsens tog tid att skriva men hoppas ni alla har det bra,

Allt gott och godmorgon// PreaC

Håller med Adolf Hitler, ska du blanda så håll dig till minimala mängder, kombinationen är så lömsk och det som gått bra flera gånger eller för andra kan bli det som får falukorven att bubbla om man säger så. Härligt att du slipper spyorna numer i alla fall, bara snowball'a vidare i bruket nu!
Citera
2013-09-26, 19:36
  #9965
Medlem
Jag tror det handlar om hur vida man har för psyke. och en del i att vissa kanske är överkänsliga. Men enligt mina erfarenheter med vänner som aldrig testat sub. så drog vi 2 stycken 8mgs uppdelat på 4 personer. alla mådde bra, ingen spydde förutom en av dessa som hade droppat en lapp och rökte spice som en dåre. och det va som sagt första gången dem testade. jag tycker att 4mg för en helt otolerant person är rätt mycket.
Citera
2013-09-27, 00:42
  #9966
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagetorsk187
Jag tror det handlar om hur vida man har för psyke. och en del i att vissa kanske är överkänsliga. Men enligt mina erfarenheter med vänner som aldrig testat sub. så drog vi 2 stycken 8mgs uppdelat på 4 personer. alla mådde bra, ingen spydde förutom en av dessa som hade droppat en lapp och rökte spice som en dåre. och det va som sagt första gången dem testade. jag tycker att 4mg för en helt otolerant person är rätt mycket.

Tror du inte att det handlar om individualitet som berör fysiken snarare än psyket?
Citera
2013-09-27, 12:04
  #9967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Tror du inte att det handlar om individualitet som berör fysiken snarare än psyket?
Jo kanske det är? jag säger bara vad jag tänker och tror.
Citera
2013-09-27, 13:02
  #9968
Medlem
shinji ikaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagetorsk187
Jag tror det handlar om hur vida man har för psyke. och en del i att vissa kanske är överkänsliga. Men enligt mina erfarenheter med vänner som aldrig testat sub. så drog vi 2 stycken 8mgs uppdelat på 4 personer. alla mådde bra, ingen spydde förutom en av dessa som hade droppat en lapp och rökte spice som en dåre. och det va som sagt första gången dem testade. jag tycker att 4mg för en helt otolerant person är rätt mycket.

Kan garantera dig att psyket har noll med att göra om du spyr av sub eller inte, handlar mest om fysiken som skribenten ovan skrev, och vana givetvis. Kan fortfarande spy själv av sub då och då fast jag missbrukat det i många år nu, då ofta om man har haft toleransbreak och drar i sig en saftig dos.

Appropå ingenting, bara jag som noterat att det är så många små kids som börjat med sub och sånt nu, är väl en konsekvens av att cannabiset blivit så accepterat, vi har nog många unga som har avgiftningar, behandlingshem och misär framför sig. Det är trots allt en tung drog men framförallt en lömsk drog, innan man fattat knappt så sitter man där och snortar i sig varje dag för att inte må kuk. Det var så för mig iallafall, förbannade opis.
Citera
2013-10-01, 13:44
  #9969
Medlem
Subject9s avatar
Funderar på att skaffa mig några 8'or, men tänkte bara kolla med er först. Tog opiatoskulden för några månader sedan med Oxy och har sedan dess använt den ngn gång / vecka eller månad beroende på hur mycket annat jag behövt göra. Hur är sub i jämförelse med oxy? Utöver att det är långtidsverkande och oxy har väldigt kort verkningstid. Priset på oxy är ju så högt att det känns värdare att prova på sub ist då man får fler rus / krona.

En annan sak jag tänkte på, aldrig blivit illamående på oxy (på doser allt mellan 10mg-60mg), är det något som lär gällas på sub också eller kan jag förvänta mig att spendera tid vid toaletten? Aldrig tagit någon annan opiat än oxy så har inte så bra koll på dem ^^
__________________
Senast redigerad av Subject9 2013-10-01 kl. 13:47.
Citera
2013-10-01, 18:44
  #9970
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subject9
Funderar på att skaffa mig några 8'or, men tänkte bara kolla med er först. Tog opiatoskulden för några månader sedan med Oxy och har sedan dess använt den ngn gång / vecka eller månad beroende på hur mycket annat jag behövt göra. Hur är sub i jämförelse med oxy? Utöver att det är långtidsverkande och oxy har väldigt kort verkningstid. Priset på oxy är ju så högt att det känns värdare att prova på sub ist då man får fler rus / krona.

En annan sak jag tänkte på, aldrig blivit illamående på oxy (på doser allt mellan 10mg-60mg), är det något som lär gällas på sub också eller kan jag förvänta mig att spendera tid vid toaletten? Aldrig tagit någon annan opiat än oxy så har inte så bra koll på dem ^^
Är väl lika oerfaren som dig när det gäller opiater men har i alla fall testat både oxy och sub. Rusen känns lite annorlunda om jag minns rätt. Blev ganska mentalt borta av subben, och jag blev mycket skönare i kroppen av oxyn. Men det kanske är en doseringsfråga.
__________________
Senast redigerad av Big.Bang 2013-10-01 kl. 18:48.
Citera
2013-10-01, 19:02
  #9971
Medlem
-charliesheens avatar
någon som har tips på en inrikesshop som säljer sub? skicka gärna pm
Citera
2013-10-01, 19:27
  #9972
Medlem
bananmuslis avatar
Drog en lina Sub precis och mår bättre än vad jag har gjort på väldigt väldigt länge. Detta slår amfetamin till och med. Tio av tio poäng, rekommenderar till alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in