2013-09-16, 11:41
Medlem
masterior26s avatar
Någon här som fått hög feber efter ni tagit sub? Jag bjöd en kompis igår på en lina och idag har hon över 39 graders feber och mår fruktansvärt dåligt, hon har tagit sub många gånger tidigare utan att bli dålig så därför undrar jag om det verkligen kan vara subben som gjort henne dålig.
Citera
2013-09-17, 00:31
Medlem
TheRolexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Aldrig tagit flub men benso och sub är ju en fin blandning så det ska väll funka bra.
Tack och go'natt.
Citera
2013-09-18, 18:22
Medlem
SvartAces avatar
1. Sker fysisk tillvänjning lika snabbt som psykisk tillvänjning, generellt?

2. Hur snabbt stiger toleransen? Jag upplevde mitt andra rus som mindre intensivt än mitt första. Två dygn emellan dem, tog dubbelt så mycket vid det senare tillfället.

3. Tar värk udden av ruset på samma sätt som det gör med morfin o dyl?

4. Hur mycket kan man hålla på utan att bli beroende? Måste man upp i en viss mängd, frekvens eller intervall? Har hört att man går säker om man håller sig till 1mg en gång i veckan. Stämmer det?
Citera
2013-09-18, 18:31
Medlem
SvartAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haha1234
Körde 1mg sub igår och spydde 3 gånger samt mådde illa hela natten. Kände dock samtidigt lite av den euforiska och härliga känslan man ska få, men illamåendet tog ju över. Detta var alltså första gången på sub. Nu på rak arm så känner jag ju inte riktigt för att testa det igen pga. illamåendet, men vill ändå nå den goa känslan man kan få av det, UTAN att må illa och vilja spy. Hur gör jag det på bästa sätt? Trappa mig uppåt i dos för att känna av själv eller? Börja på 0,25mg och sakta men säkert fylla på inom loppet av kanske en halv dag?

När jag tog tramadol första gången spydde jag. Sen dess har det gått bra.
När jag tog sub första gången spydde jag. Gångerna efter det har jag inte ens känt behovet av att rapa.

Kort och gått: kroppen verkar bli chockad första gången du slänger i dig en tung opi. Särskilt om du börjar på en "för hög" dos. Tog tramadol med en riktig snålfan till polare förra året. Han bjöd mig på 250mg och jag mådde rätt bra på dem alltså. Fick inget mer och jag spydde inget heller. När jag tog för första gången i år kastade jag i mig 300mg direkt och fyllde på med 100. Lekte fontän när jag klev av bussen en timme senare.
Citera
2013-09-22, 23:48
Medlem
PreaCs avatar
Tagit 1,5-2mg sub nu under kvällen, fy vad det är skönt. Man blir så jävla sluddrig och det är omöjligt att skriva sms

Plus det har jag intagit 270mg kodein och runt 80mg diazepam. Mår mycket bra!
Citera
2013-09-23, 00:37
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Tagit 1,5-2mg sub nu under kvällen, fy vad det är skönt. Man blir så jävla sluddrig och det är omöjligt att skriva sms

Plus det har jag intagit 270mg kodein och runt 80mg diazepam. Mår mycket bra!

Tror inte det är suben du har att skylla sluddret och det bristfälliga sms-skrivandet på, snarare diazepamet eller synergin.
Citera
2013-09-23, 12:00
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Tror inte det är suben du har att skylla sluddret och det bristfälliga sms-skrivandet på, snarare diazepamet eller synergin.

Jo det är mycket möjligt, men jag tvivlar på det då jag knappt kände av diazepamet innan jag drog i mig suben, och då jävlar blev det svårt att smsa och snacka tydligt.

Jag sluddrar i regel på opiater, är det bara jag?
Citera
2013-09-23, 19:02
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Jo det är mycket möjligt, men jag tvivlar på det då jag knappt kände av diazepamet innan jag drog i mig suben, och då jävlar blev det svårt att smsa och snacka tydligt.

Jag sluddrar i regel på opiater, är det bara jag?

Där ser man! Jag kan inte tala för alla andra men jag personligen samt många jag känner sluddrar inte utav opiater, däremot bens kan göra mitt tal lite halvdant utan att jag själv märker det!
Citera
2013-09-24, 04:15
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Där ser man! Jag kan inte tala för alla andra men jag personligen samt många jag känner sluddrar inte utav opiater, däremot bens kan göra mitt tal lite halvdant utan att jag själv märker det!
Jo benso även i små mängder får mig att sluddra, opis i små mängder nja men tar jag en lina 2mg sub så är det ganska genomskinligt att jag är påverkad IOM att orden snubblar fram..
Citera
2013-09-24, 13:49
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Jo benso även i små mängder får mig att sluddra, opis i små mängder nja men tar jag en lina 2mg sub så är det ganska genomskinligt att jag är påverkad IOM att orden snubblar fram..

Det som avslöjar mig på suben är mina ögon, jag får inte knappnålspupiller utan ögonen får en mörkare och mer död look. Jag är blåögd t.ex men på sub och opiater blir de gråa och tomma.

Ont: Lagt nålen på hyllan för ett tag sedan, vänjer man sig någonsin vid smaken man upplever vid snortning? Några minuter efter att linorna rullat upp i näsan så når oundvikligt en liten mängd mina smaklökar, TVI VALE!
Citera
2013-09-24, 19:23
Medlem
Igår provade jag på subutex för första gången. Eftersom jag är en ansvarsfull knarkare (feg) så är jag alltid lite extra försiktig när jag provar på nya substanser.

Jag tog (uppskattningsvis) 0,2 milligram den nasala vägen - en femtedel av rekommenderad nybörjardos
en halvtimme senare har jag huvudvärk och noddar i soffan.

Jag bestämmde mig för att emigrera till sängen en stund, jag vaknar upp 5 timmar senare och går in på toaletten. Mina pupiller var som små pepparkorn, "allt i sin ordning" tänkte jag och gick ut i köket för att ta mig ett glas vatten.

Vattnet ville inte stanna i magen, så jag for tillbaka in på toaletten. Två uppkastningar senare går jag och sätter mig i soffan, tar mig en holk för att sedan somna sött.

Är det normalt att reagera så starkt på en så låg dos eller är jag kanske lite överkänslig?
Citera
2013-09-24, 20:22
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKusa
Igår provade jag på subutex för första gången. Eftersom jag är en ansvarsfull knarkare (feg) så är jag alltid lite extra försiktig när jag provar på nya substanser.

Jag tog (uppskattningsvis) 0,2 milligram den nasala vägen - en femtedel av rekommenderad nybörjardos
en halvtimme senare har jag huvudvärk och noddar i soffan.

Jag bestämmde mig för att emigrera till sängen en stund, jag vaknar upp 5 timmar senare och går in på toaletten. Mina pupiller var som små pepparkorn, "allt i sin ordning" tänkte jag och gick ut i köket för att ta mig ett glas vatten.

Vattnet ville inte stanna i magen, så jag for tillbaka in på toaletten. Två uppkastningar senare går jag och sätter mig i soffan, tar mig en holk för att sedan somna sött.

Är det normalt att reagera så starkt på en så låg dos eller är jag kanske lite överkänslig?

Vissa är känsligare än andra. Tror inte det är ovanligt att bli så påverkad första gången av bara 0,2.
Jag deckade totalt på ca 0,5 första gången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in