2007-04-06, 18:55
Medlem
snillet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Första gången jag tog sub mådde jag också sjukt illa, och det var på en extremt liten dos. Men bara gången efter så hade allt illamående försvunnit i pricnip.
Vad jag läst om metadon så är det så att många mår illa första gången de testar det, men sen så släpper det. Eftersom metadon verkar likna subutex i effekt så är det mycket möjligt att debutillamåendet är densamma för sub.

Sub är starkare än många vet om! 0,4mg sub är lika potent som 10mg Morfin! inte konstigt att du spydde om du var ovan! Ta det lugnt med subben, det är ett helvete att tända av ifrån om man väl fastnat och gått på det några månader eller år!!! tro mig jag vet!! (Tyvärr)
Citera
2007-04-09, 02:00
Medlem
Odessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatstreet
Går det att röka subutex? ja på folie då dvs..

Det går bra. Bäst Tycker jag personligen det funkar rektalt. Tramadol är ett måste till. 2 vänner föredrar dexofen till men det tycker inte jag fungerar bra.
Citera
2007-04-10, 20:40
Bannlyst
Har tagit sub 4ggr och 3ggr har jag använt samma mängd 1mg, Men den sista gången jag tog 1mg så fick jag inte alls samma effekt som den innan.

Måndag: Sub - Mycket bra effekt snurrad på ordentligt.
Tisdag: Vilo
Onsdag: Sub - Också mycket bra effekt!
Torsdag: Sub - Väldigt dålig effekt varken något snurrigt eller andra symtom.

Var detta för att jag hade använt sub såpass nära varandra så att jag fick en liten tolerans ?

Om jag nu tar sub på fredag då har det gått 8dagar sen sist behöver jag mer än 1mg eller tror ni det bara var min tolerans som ökades den veckan?

har planerat att ta mer än 1mg för att få ökad effekt men vill veta om det egentligen inte behövs?
Citera
2007-04-10, 21:04
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Har tagit sub 4ggr och 3ggr har jag använt samma mängd 1mg, Men den sista gången jag tog 1mg så fick jag inte alls samma effekt som den innan.

Måndag: Sub - Mycket bra effekt snurrad på ordentligt.
Tisdag: Vilo
Onsdag: Sub - Också mycket bra effekt!
Torsdag: Sub - Väldigt dålig effekt varken något snurrigt eller andra symtom.

Var detta för att jag hade använt sub såpass nära varandra så att jag fick en liten tolerans ?

Om jag nu tar sub på fredag då har det gått 8dagar sen sist behöver jag mer än 1mg eller tror ni det bara var min tolerans som ökades den veckan?

har planerat att ta mer än 1mg för att få ökad effekt men vill veta om det egentligen inte behövs?
Jag har aldrig behövt mer än 1mg iaf, och jag har hållit på och tagit det en gång i veckan i mer än ett år... Toleransen byggs snabbt upp om du låter den... Så skärp dig om du vill undvika att bli beroende!
Citera
2007-04-13, 13:41
Bannlyst
Hur är det att ta sub rektalt?
Någon som testat?
Citera
2007-04-13, 14:11
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noddus
Hur är det att ta sub rektalt?
Någon som testat?
Det lär inte ge mycket mer effekt än att snorta, så jag antar att det är onödigt att krångla till det... Om man nu inte tycker det är behagligt att inta droger på det sättet... ;D
Citera
2007-04-13, 14:22
Medlem
cgb spenders avatar
om en vän skulle få en överdos morfin/heroin, kan man häva överdosen genom att på något sätt ge honom en subutex, eftersom den blockerar effekten av andra opiater?
Citera
2007-04-13, 14:38
Medlem
Frasse_1s avatar
Fasiken vad jag spyr när jag tar buprenorfin och inga åksjukpiller hjälper. Jag tål väl inte skiten.
Citera
2007-04-16, 07:53
Medlem
Jag undrar: hur länge kan man räkna med att känna av suben? Om man tar en dos som passar en kl 18:00 på kvällen t ex, hur länge sitter det då i innan det går ur och man antingen måste fylla på eller låta bli att ta mer?

Mvh
/marilyn
Citera
2007-04-16, 11:57
Medlem
buckleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Jag undrar: hur länge kan man räkna med att känna av suben? Om man tar en dos som passar en kl 18:00 på kvällen t ex, hur länge sitter det då i innan det går ur och man antingen måste fylla på eller låta bli att ta mer?

Mvh
/marilyn

Vad menar du med att känna av, att känna något rus eller att börja få abstinens?

Själv har jag gått från kodein (~450-500mg dagligen) till sub och kört sub nu kanske 2 veckor.
Får ingen höjdareffekt ens av 6 mg nasalt men opiatabstinensen försvinner iaf.
Alltså jag får effekt men stora doser kodein har varit bättre för mig rent rusmässigt, kanske är annorlunda för andra eftersom så många skriver bra om sub.
Det ruset jag får (som i sig inte är så bra) sitter väl i typ 6 till 8 timmar tycker jag.
Dock försvinner opiatsuget i säkert iaf 40 timmar för min del.
Detta är mina upplevelser, andra kommer väl med andra visa ord.
Citera
2007-04-17, 01:09
Medlem
wsbs avatar
1. Hur länge har du haft dina "opiatfredagar" och har du tagit någon veckas uppehåll någon gång?

2. Känner du en avsaknad om du inte får ditt fredagsgodis? Om ja, kan du likna det vid att man som festtjackare tycker att det saknas någonting (amfetamin naturligtvis) när man krökar för första gången på ett tag endast festar på alkoholen?

3. Har du helt seriöst ingen tolerens, inte den minsta lilla, efter att ha tagit sub x antal fredagar i rad?

Frågar för att hur mycket man än har sagt att man inte ska leka med elden så är man ju nyfiken. Blir det till att testa ska jag gör ett schema jag också!
Citera
2007-04-17, 10:16
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
1. Hur länge har du haft dina "opiatfredagar" och har du tagit någon veckas uppehåll någon gång?

2. Känner du en avsaknad om du inte får ditt fredagsgodis? Om ja, kan du likna det vid att man som festtjackare tycker att det saknas någonting (amfetamin naturligtvis) när man krökar för första gången på ett tag endast festar på alkoholen?

3. Har du helt seriöst ingen tolerens, inte den minsta lilla, efter att ha tagit sub x antal fredagar i rad?

Frågar för att hur mycket man än har sagt att man inte ska leka med elden så är man ju nyfiken. Blir det till att testa ska jag gör ett schema jag också!
1. I mer än ett år, och ja, jag har testat att hoppa över en fredag...

2. Jepp, givetvis kände jag att något fattades... Men jag tycker det är dumt om man skall gå så långt att man kallar det för "psykiskt beroende"... Isåfall så är ju alla människor psykiskt beroende av allt de tycker är trevligt... Har man en gång vant sig med att köra bil är det ju inte kul att behöva gå... Det tycker jag är en bra liknelse...

3. Helt seriöst, inte den minsta lilla tolerans... Jag tar precis samma mängd än idag som jag tog första gången, och jag får precis samma effekt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in