2013-05-15, 19:36
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
men har du smärta då ? det jämnar ju ut sig att jag får opioider på recept pga smärtan

Fattar inte hur din logik går, men visst, vi kan säga att det jämnar ut sig då.
Citera
2013-05-15, 20:46
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Fattar inte hur din logik går, men visst, vi kan säga att det jämnar ut sig då.
min logik går såhär: har man smärta så ska man ha smärtstillande.
Citera
2013-05-15, 21:16
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Vad boostar detta?
Hur skulle de t.ex vara med Lyrica?

Lyrica boostar opiater rätt bra!
Citera
2013-05-15, 22:38
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Vad boostar detta?
Hur skulle de t.ex vara med Lyrica?
Ja, eller gabapentin funkar också och väljer det framför lyrican då jag tycker den gör mig för stissig.. gabapentin och sub kan få mig att nodda till ibland trots att jag inte gjort det på sub på väääldigt lång tid.
Citera
2013-05-15, 23:23
Medlem
Phibers avatar
Citat:
så vad är kratom för slags drog ? står ingenstans vad den tillhör för grupp.

https://www.flashback.org/t1468869

Är en växt, Opioid/Stimulant. Från samma genus som kaffe.
Citera
2013-05-16, 00:01
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
min logik går såhär: har man smärta så ska man ha smärtstillande.

Vilket var relevant HUR i frågan angående Subutex uteblivna eufori? Knarket måste verkliga ha knasat till dig i pallet, alltså.
Citera
2013-05-16, 00:55
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Lyrica boostar opiater rätt bra!

Testa med Lyrica idag. Aldrig mått såhär gött på sub som jag gör just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Ja, eller gabapentin funkar också och väljer det framför lyrican då jag tycker den gör mig för stissig.. gabapentin och sub kan få mig att nodda till ibland trots att jag inte gjort det på sub på väääldigt lång tid.

Gabepentin? Inte hört talats om.
Testade iallafall och tog med Lyrica idag och känner mig riktigt skön. Har inte tidigare riktigt gillat sub, men tillsammans med Lyrica så har de blivit något av favoriterna.
Citera
2013-05-16, 01:43
Medlem
snoken01s avatar
Hej!

Är det någon som vet om man kan röka Buprenorfin-plåster så som det går att göra med fentanylplåster för att få ett intensivare rus?

Tacksam för svar!
Annica
Citera
2013-05-16, 05:51
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoken01
Hej!

Är det någon som vet om man kan röka Buprenorfin-plåster så som det går att göra med fentanylplåster för att få ett intensivare rus?

Tacksam för svar!
Annica
Jag har testat att jaga drake med norspan plåster och det ångrar jag grovt, kemisk smak i munnen flera dagar och dålig effekt, bättre att lägga geggan(buprenorfinet) från plåstret under tungan några timmar.
Den innehåller så pass mycket bindnings och antimissbrukar medel så att det inte är särskilt trevligt att jaga drake.
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Vilket var relevant HUR i frågan angående Subutex uteblivna eufori? Knarket måste verkliga ha knasat till dig i pallet, alltså.
Nu pratatade vi inte om eufori till sist, nu pratade vi om recept, och du klagar på min logik att om man har ont så ska man ha smärtstillande ????
Du försöker verkligen skapa argumentationer överallt jag vänder mig, lägg av för fan har du inget annat för dig ?
Senast redigerad av Danne796 2013-05-16 kl. 05:54.
Citera
2013-05-16, 09:15
Medlem
Knarkarkontots avatar
Först lite bakgrund om mig själv innnan jag ställer mina frågor. Har läst på wikipedia och i denna tråd om buprenorfin. Jag har aldrig provat något opioid tidigare och den enda illegala drog jag testat är cannabis. Jag har fått tag på en 8 mg tablett Subutex som jag överväger att testa flumma på. Har inga planer på att börja använda regelbundet, bara testa.

1. Är det dumt av mig att testa Subutex med tanke på min tidigare oerfarenhet av opioider/droger? Borde jag lägga ner och testa något annat istället?

2. Har jag förstått det rätt att tabletten måste tas via rövpump, snortning eller IV för att ge något rus, även fast jag är nybörjare?

3. Har läst att nybörjardos för snortning ska vara allt från 0,1 mg till 1 mg. Vad stämmer?

4. Hur lång tid varar ruset? Kan jag ta det kring lunchtid på en fredag och vara helt nykter för jobb på måndag?

5. Kommer jag uppleva någon avtändning och hur länge varar denna?

6. Bör jag ta Postafen i förebyggande syfte eller ska jag testa utan först?

7. Behöver jag oroa mig för att nodda/somna och få andningsdepression? Ska jag försöka hålla mig vaken till varje pris?

Jag ber om ursäkt om alla dessa frågor svarats på tidigare i tråden men 800 sidor är mycket att gå igenom. Tacksam för svar.
Senast redigerad av Knarkarkontot 2013-05-16 kl. 09:59.
Citera
2013-05-16, 09:52
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoken01
Hej!

Tacksam för svar!
Annica
Smakar vidrigt, sitter inte i lika länge, ger inte lika bra rus.

Så nej, rök inte buprenorfin.
Citera
2013-05-16, 12:37
Bannlyst
En vän till mig har just tagit lite sub. När han han ta depolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in