Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Nej, drog in det försiktigt så det inte skulle åka ner i halsen direkt. Och det sved utav bara helvete en hel dag efteråt. Var absolut sista gången jag tog det i näsan. Tror inte dom har tillverkat Buprenotexen så att det ska svida när man tar i näsan, och därav "försvåra" missbruket av dom. Men tanken har slått mig ett par gånger faktiskt...
Verkar vara extremt olika när det gäller hur mycket både otexen och utexen svider i näsan. Måste ju bero på hur känslig man är där inne helt enkelt. Själv har jag sabbat min näsa pga för mycket snorting av vanliga Subutex men otexen är helt omöjliga att snorta för mig. Men mitt problem är inte att det svider i själva näsan, det gillar jag. Mitt problem sitter längre bak/upp i en gång ovanför gommen någonstans. Där får jag som sår... och det är INTE skönt att få Sub i de såren! Men när det gäller de små otexen så bränner de även oskönt i själva näsan.
Känner en kille som innan han började injicera Suben snortade dagligen utan problem men det var vanliga Subutex. Nu blev han tvungen att snorta en period och han hade bara de små äckliga. Han fick en chock över vad de gjorde med näsan! Såg ut som han skulle explodera efter han hade snortat det. Var bara en halv fördelat på 2 linor så det var ju inte så mycket pulver med tanke på hur små de faktiskt är. Nästa gång tog han betydligt smalare men längre linor och då gick det tusen ggr bättre.
Men har man känslig näsa (har aldrig haft det förr, har kommit med åren efter att ha snortat flera ggr/dag, dag ut & dag in) så verkar de mindre Suben göra ondare, trots att det är så mycket mindre mängd man behöver snorta. Jag har utan problem (innan jag fick problem då) kunnat snorta en vanlig B8 på en gång, men när jag skulle snorta en halv sån liten rund ful så skrek näsan rakt ut. Och en halv liten rund är ju bara en bråkdel pulver jämfört med en hel Subutex. Men jag får inte bara ont av de små, jag nyser konstant i ett jävla dygn också... plus att näsan sväller igen helt & hållet.
Jag hatar verkligen de små och vägrar snorta dem! Jag har ibland blandat en fjärdis otex med utex för att "bli av" med dom. Den lilla mängden ihop med vanlig Sub märker jag inte av då.
Nej fy...