2010-06-07, 23:50
  #3577
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Märkligt. För mig svider det inte - Känslig näsa kanske?

Nej jag håller med om att Buprenotex svider i näsan, men jämför man det t ex med tjack som ju är väldigt vanligt att ta i näsan så svider det kanske en tiondel så mycket, föratt inte tala om vissa rc's
Citera
2010-06-08, 01:24
  #3578
Medlem
Astronomics avatar
Har aldrig svidit på mig.
Citera
2010-06-08, 12:43
  #3579
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Nej, drog in det försiktigt så det inte skulle åka ner i halsen direkt. Och det sved utav bara helvete en hel dag efteråt. Var absolut sista gången jag tog det i näsan. Tror inte dom har tillverkat Buprenotexen så att det ska svida när man tar i näsan, och därav "försvåra" missbruket av dom. Men tanken har slått mig ett par gånger faktiskt...

Verkar vara extremt olika när det gäller hur mycket både otexen och utexen svider i näsan. Måste ju bero på hur känslig man är där inne helt enkelt. Själv har jag sabbat min näsa pga för mycket snorting av vanliga Subutex men otexen är helt omöjliga att snorta för mig. Men mitt problem är inte att det svider i själva näsan, det gillar jag. Mitt problem sitter längre bak/upp i en gång ovanför gommen någonstans. Där får jag som sår... och det är INTE skönt att få Sub i de såren! Men när det gäller de små otexen så bränner de även oskönt i själva näsan.

Känner en kille som innan han började injicera Suben snortade dagligen utan problem men det var vanliga Subutex. Nu blev han tvungen att snorta en period och han hade bara de små äckliga. Han fick en chock över vad de gjorde med näsan! Såg ut som han skulle explodera efter han hade snortat det. Var bara en halv fördelat på 2 linor så det var ju inte så mycket pulver med tanke på hur små de faktiskt är. Nästa gång tog han betydligt smalare men längre linor och då gick det tusen ggr bättre.

Men har man känslig näsa (har aldrig haft det förr, har kommit med åren efter att ha snortat flera ggr/dag, dag ut & dag in) så verkar de mindre Suben göra ondare, trots att det är så mycket mindre mängd man behöver snorta. Jag har utan problem (innan jag fick problem då) kunnat snorta en vanlig B8 på en gång, men när jag skulle snorta en halv sån liten rund ful så skrek näsan rakt ut. Och en halv liten rund är ju bara en bråkdel pulver jämfört med en hel Subutex. Men jag får inte bara ont av de små, jag nyser konstant i ett jävla dygn också... plus att näsan sväller igen helt & hållet.

Jag hatar verkligen de små och vägrar snorta dem! Jag har ibland blandat en fjärdis otex med utex för att "bli av" med dom. Den lilla mängden ihop med vanlig Sub märker jag inte av då.

Nej fy...
Citera
2010-06-08, 14:31
  #3580
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Verkar vara extremt olika när det gäller hur mycket både otexen och utexen svider i näsan. Måste ju bero på hur känslig man är där inne helt enkelt. Själv har jag sabbat min näsa pga för mycket snorting av vanliga Subutex men otexen är helt omöjliga att snorta för mig. Men mitt problem är inte att det svider i själva näsan, det gillar jag. Mitt problem sitter längre bak/upp i en gång ovanför gommen någonstans. Där får jag som sår... och det är INTE skönt att få Sub i de såren! Men när det gäller de små otexen så bränner de även oskönt i själva näsan.

Känner en kille som innan han började injicera Suben snortade dagligen utan problem men det var vanliga Subutex. Nu blev han tvungen att snorta en period och han hade bara de små äckliga. Han fick en chock över vad de gjorde med näsan! Såg ut som han skulle explodera efter han hade snortat det. Var bara en halv fördelat på 2 linor så det var ju inte så mycket pulver med tanke på hur små de faktiskt är. Nästa gång tog han betydligt smalare men längre linor och då gick det tusen ggr bättre.

Men har man känslig näsa (har aldrig haft det förr, har kommit med åren efter att ha snortat flera ggr/dag, dag ut & dag in) så verkar de mindre Suben göra ondare, trots att det är så mycket mindre mängd man behöver snorta. Jag har utan problem (innan jag fick problem då) kunnat snorta en vanlig B8 på en gång, men när jag skulle snorta en halv sån liten rund ful så skrek näsan rakt ut. Och en halv liten rund är ju bara en bråkdel pulver jämfört med en hel Subutex. Men jag får inte bara ont av de små, jag nyser konstant i ett jävla dygn också... plus att näsan sväller igen helt & hållet.

Jag hatar verkligen de små och vägrar snorta dem! Jag har ibland blandat en fjärdis otex med utex för att "bli av" med dom. Den lilla mängden ihop med vanlig Sub märker jag inte av då.

Nej fy...


Ok, då är det som jag misstänkte. Att dom flesta har svårt att snorta Bupen för att det ger komplikationer i näsan. För mig svider det som fan och jag blir oftast svullen och tårögd ett tag efter. Samtidigt är det svårt att fördela Bupen i jämna små bitar på t.ex 2mg för att lägga under tungan. Fördelen med dom är dock att dom löser upp sig snabbare så jag slipper oroa mig för att svälja dom innan dom gått ut i "systemet" så att säga. Subutex är betydligt mycket lättare att dela i mindre doser, vilket i sin tur gör att dom räcker längre än Bupen.
Citera
2010-06-09, 02:13
  #3581
Bannlyst
Har tagit 8mg sub utspritt över igår (tisdags) och i måndags. Har nu köpt 90mg dolcontin av en polare. När borde det vara lugnt att ta dolcontinet? Tänker på den blockerande effekten.
Citera
2010-06-09, 02:21
  #3582
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Har tagit 8mg sub utspritt över igår (tisdags) och i måndags. Har nu köpt 90mg dolcontin av en polare. När borde det vara lugnt att ta dolcontinet? Tänker på den blockerande effekten.


Vänta 4-5 dagar efter senaste tillfället. Då får du som bäst effekt. Så säg på lördag? Jag har tagit oxycontin samtidigt som jag gick på sub, och fick ett schyst rus, men tog jag 3 dagar senare och effekten var mycket kraftigare. GLHF
Citera
2010-06-09, 02:55
  #3583
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Vänta 4-5 dagar efter senaste tillfället. Då får du som bäst effekt. Så säg på lördag? Jag har tagit oxycontin samtidigt som jag gick på sub, och fick ett schyst rus, men tog jag 3 dagar senare och effekten var mycket kraftigare. GLHF

Ah okej, tack Har en till liten fråga. Har sökt och kollat hur man ska göra en rektallösning och så men det verkar vara lite delade meningar - Vissa säger att man ska krossa och blanda med kallt vatten, andra säger att man ska blanda med varmt vatten. Vad ska det vara egentligen?
Citera
2010-06-09, 08:58
  #3584
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Ah okej, tack Har en till liten fråga. Har sökt och kollat hur man ska göra en rektallösning och så men det verkar vara lite delade meningar - Vissa säger att man ska krossa och blanda med kallt vatten, andra säger att man ska blanda med varmt vatten. Vad ska det vara egentligen?

Ta lite ljummet vatten det brukar funka bra.
Citera
2010-06-09, 23:36
  #3585
Medlem
Trollishs avatar
2010-05-23,
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Ren från suben i 6-7 dagar nu så det värsta är över. Nertrappnings schemat så ut så här.
Startdos 12 mg
8 mg i en vecka
4 i en vecka
2 mg i en vecka sedan hejdå sub.

Diverse benso och alkohol har hjälpt till när det var som värst.


Update då. Gick av suben och har inte rört den sen dess, var hel drogfri några dagar och sen gick allt åt helvete och nu ere bara vänta in en ny volta haha fyfan vad jag älskar droger.
Citera
2010-06-10, 13:55
  #3586
Bannlyst
Visst är det underbart. Lycka till.
Citera
2010-06-10, 15:05
  #3587
Medlem
Trollishs avatar
Jaha nu fick man ett mess av socialen att dom fått in en lvm anmälan, det blir juh bara bättre och bättre.
Citera
2010-06-10, 18:12
  #3588
Medlem
Steampunk-assholes avatar
Hallå.

Jag har blivit erbjuden 1 dos Suboxone.

då är min fråga
Är det jätte beroendeframkallande? ( om man jämför med ex Amfetamin )

Och är det lugnt om man tar Suboxone en gång, och inget mer? Detta klarar jag lätt morfin.
__________________
Senast redigerad av Steampunk-asshole 2010-06-10 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in