2013-03-12, 18:14
Medlem
Caacrinolaass avatar
Drog i mig en cocktail gjort på Panocod ungefär vid 12 tiden idag, blev väl ca 210mg Kodein. Har nu fått tag i ett Norspan plåster och funderar på om det är lugnt och ta en liten bit ifrån det och stoppa i käften eller om jag kommer åka på nån form av abs iom Kodeinet?

Iofs så har ju Kodein rätt kort halveringstid så det borde väl vara lugnt, eller vad säger panelen?
Citera
2013-03-12, 19:30
Medlem
sweetbastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampmannen
Suboxone är det någon märkvärd skillnad rusmässigt med subutex?
Vissa tycker man behöver mer subuxone än subutex för att få ett skönt rus men jag tycker det är samma skit, dock så är det lättare att bli yr och illamående på subuxone för mig iaf
Citera
2013-03-13, 11:39
Medlem
200kgs avatar
Vad "händer" när man kombinerar Subutex och vanligt Amfetamin av bra kvalité? Jag har nämligen märkt att det känns som att ruset blir ensidigt, antingen (oftast) tar Subutex-ruset över lite mer. Sedan vill jag veta ifall det är farligt. Jag vet att droger är farligt men jag menar kombinationen i sig, medför det några större och möjligen onödiga risker?
Har även testat att ta metylfenidat under både Tramadol- och Subutexrus och har båda gångerna fått god effekt, känt av mycket av metylfenidatet och av opioidruset samtidigt.
Citera
2013-03-13, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Vad "händer" när man kombinerar Subutex och vanligt Amfetamin av bra kvalité? Jag har nämligen märkt att det känns som att ruset blir ensidigt, antingen (oftast) tar Subutex-ruset över lite mer. Sedan vill jag veta ifall det är farligt. Jag vet att droger är farligt men jag menar kombinationen i sig, medför det några större och möjligen onödiga risker?
Har även testat att ta metylfenidat under både Tramadol- och Subutexrus och har båda gångerna fått god effekt, känt av mycket av metylfenidatet och av opioidruset samtidigt.

Det är najs. Det gjorde jag ofta förr när jag gick ut. Men det berodde på att jag var beroende av opiaater och tvungen att ta det. Men man märker av rusena av båda drogerna samtidigt. Det är något mittemellan. Ta inte mycket bums! För då får du ont i hjärtat! Högst ett 0.5g nasalt. Det är lagom (vet inte din tolerans). Det är ju inget du kan ta varje dag!!!!!!!!!!!! farligt
Citera
2013-03-13, 12:27
Medlem
Caacrinolaass avatar
Det fick bli och ta Norspan idag istället. Vågade mig inte på igår utifall jag hade Morfin/Kodein kvar i kroppen.

Nu börjar man bli lite småmysig faktiskt även om det tar tid med dessa plåster
Citera
2013-03-13, 13:44
Medlem
GonerStoners avatar
En snabb fråga här ang avtändning.

Om man tagit t ex 1mg under 3-4 dagar, bäddar det för en avtändning eller klarar man sig?
Hur mycket av avtändningen baseras på mängden man tagit?
Citera
2013-03-13, 14:08
Medlem
Caacrinolaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
En snabb fråga här ang avtändning.

Om man tagit t ex 1mg under 3-4 dagar, bäddar det för en avtändning eller klarar man sig?
Hur mycket av avtändningen baseras på mängden man tagit?

Tror inte du kommer känna av nånting märkvärt. Kanske lite nedstämdhet, svårt att sova osv.

Tog sub 4 dagar i sträck förra veckan och jag personligen märkte inte av nånting. Men det är ju förstås individuellt sånt där. En del verkar åka på riktigt djävulska avtändningar medans andra knappt märker nånting.

En annan fråga till folket. Nån mer som märker att ruset blir lite annorlunda när man kör flera dagar i sträck? Dom första två dagarna tycker jag man mår som bäst sen tredje och fjärde dagen så blir det mer en normal sinnesstämning eller vad man ska säga
Citera
2013-03-13, 14:12
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caacrinolaas
Tror inte du kommer känna av nånting märkvärt. Kanske lite nedstämdhet, svårt att sova osv.

Tog sub 4 dagar i sträck förra veckan och jag personligen märkte inte av nånting. Men det är ju förstås individuellt sånt där. En del verkar åka på riktigt djävulska avtändningar medans andra knappt märker nånting.

En annan fråga till folket. Nån mer som märker att ruset blir lite annorlunda när man kör flera dagar i sträck? Dom första två dagarna tycker jag man mår som bäst sen tredje och fjärde dagen så blir det mer en normal sinnesstämning eller vad man ska säga

Grejen är att jag bara tagit 1mg TOTALT.
Sjukt att jag egentligen känner av så små doser då jag använt sub förr.

Du tror inte det kan ha med toleransen att göra?
Eller ökar du dosen efter varje dag?
Citera
2013-03-13, 14:30
Medlem
Caacrinolaass avatar
Citat:
Grejen är att jag bara tagit 1mg TOTALT.
Sjukt att jag egentligen känner av så små doser då jag använt sub förr.

Du tror inte det kan ha med toleransen att göra?
Eller ökar du dosen efter varje dag?

Totalt på 4 dagar? Oj, det var inte mycket haha. Du måste vara väldigt känslig för opiater, är ju bra slipper du ta jättedoser

Jo klart att toleransen ökar när man köra såna där race. Därför det är bättre att begränsa till 1 max 2 dagar i rad, förövrigt tycker jag inte ruset blir nå speciellt på dag 3-4 osv.

Nej faktiskt inte. Blev väl ungefär så här:

Dag 1, ca 1mg
Dag 2, ca 0.4mg
Dag 3, ca 0.3mg
Dag 4, ca 2mg

Och jag blev faktiskt lite snurrig och kände av det när jag tog dom små doserna på dag 2 och 3, men dag 4 hände det inget speciellt till min stora besvikelse. Kanske är receptorerna som måste få vila lite mellan varven, vad vet jag haha.
Blev lite lång text nu såg jag, äh haha
Citera
2013-03-13, 15:12
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Totalt på 4 dagar? Oj, det var inte mycket haha. Du måste vara väldigt känslig för opiater, är ju bra slipper du ta jättedoser

Jo klart att toleransen ökar när man köra såna där race. Därför det är bättre att begränsa till 1 max 2 dagar i rad, förövrigt tycker jag inte ruset blir nå speciellt på dag 3-4 osv.

Nej faktiskt inte. Blev väl ungefär så här:

Dag 1, ca 1mg
Dag 2, ca 0.4mg
Dag 3, ca 0.3mg
Dag 4, ca 2mg

Och jag blev faktiskt lite snurrig och kände av det när jag tog dom små doserna på dag 2 och 3, men dag 4 hände det inget speciellt till min stora besvikelse. Kanske är receptorerna som måste få vila lite mellan varven, vad vet jag haha.
Blev lite lång text nu såg jag, äh haha

Jag har kört race på flera månader förr så kan hålla med om att det är konstigt att jag känner av så små doser.

Hmm försöker tänka tillbaka om jag upplevt samma sak men jag tror faktiskt inte det,
tycker ändå du borde känna av 2mg efter så kort tid, har tyvärr inget svar på din fråga.
Citera
2013-03-13, 15:20
Medlem
Caacrinolaass avatar
Citat:
Jag har kört race på flera månader förr så kan hålla med om att det är konstigt att jag känner av så små doser.

Hmm försöker tänka tillbaka om jag upplevt samma sak men jag tror faktiskt inte det,
tycker ändå du borde känna av 2mg efter så kort tid, har tyvärr inget svar på din fråga.

Oj flera månader, ja så intensivt har inte jag kört haha. Din personliga tolerans kanske sjunker fort som satan när du håller dig borta från grejerna, vem vet haha

Precis det tycker jag också. Visst jag kände ju ruset på så sätt, men det var liksom inte det typiska opiat-ruset om man säger så. Mer nå alldagligt skit.

Man får hålla på i 1-2 dagar bara i fortsättningen. Själv sitter man och mår skitbra med ett Norspan plåster i käften
Citera
2013-03-13, 15:44
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Oj flera månader, ja så intensivt har inte jag kört haha. Din personliga tolerans kanske sjunker fort som satan när du håller dig borta från grejerna, vem vet haha

Precis det tycker jag också. Visst jag kände ju ruset på så sätt, men det var liksom inte det typiska opiat-ruset om man säger så. Mer nå alldagligt skit.

Man får hålla på i 1-2 dagar bara i fortsättningen. Själv sitter man och mår skitbra med ett Norspan plåster i käften

Ja ett tag där blev det helt enkelt för mycket, jag är väldigt försiktig med att inte fastna igen än fast det är riktigt jävla svårt. Avtändningen är inte värt det jag lovar.
2 dagar låter som en bra idé, helst ska du bara köra 1 gång i veckan och hålla på det stenhårt!

Har faktiskt aldrig testat Norspan plåster, fungerar det lika bra som att snorta vanlig sub?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in