2013-03-13, 15:54
Medlem
Caacrinolaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ja ett tag där blev det helt enkelt för mycket, jag är väldigt försiktig med att inte fastna igen än fast det är riktigt jävla svårt. Avtändningen är inte värt det jag lovar.
2 dagar låter som en bra idé, helst ska du bara köra 1 gång i veckan och hålla på det stenhårt!

Har faktiskt aldrig testat Norspan plåster, fungerar det lika bra som att snorta vanlig sub?

Nej det kan jag förstå faktiskt. Suget finns ju där hela tiden om man säger så. Har själv inte varit med om nån avtändning än men efter att ha läst och hört ifrån folk som har haft det så låter det inte som nån vidare erfarenhet direkt!

Ja man försöker ju hålla till 1 dag i veckan men det är svårt haha. Jag har också kronisk värk vilket gör att jag i stort sätt äter smärtstillande mediciner dagligen, dock inte i jättehöga doser. Bara mellan varven som man vill njuta lite. Håller på och storstädar hela lägenheten, vilket jag absolut inte skulle ha orkat i ett "nyktert" tillstånd

Jadå det funkar precis som vanligt. Man klipper bara bort själva biten där de geleaktiga sitter så att säga. Så har man det under läppen eller under tungan. Dock så tar det ett bra tag innan ruset kommer igång fullständigt, plus att man behöver lite mer än vad man behöver normalt när man snortar då biotillgängligheten inte är så hög oralt. Fick tag i ett 20mg plåster så det räcker nog åt mig ett litet tag iaf

Nu blev det världens jävla monolog igen haha
Citera
2013-03-13, 16:25
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caacrinolaas
Nej det kan jag förstå faktiskt. Suget finns ju där hela tiden om man säger så. Har själv inte varit med om nån avtändning än men efter att ha läst och hört ifrån folk som har haft det så låter det inte som nån vidare erfarenhet direkt!

Ja man försöker ju hålla till 1 dag i veckan men det är svårt haha. Jag har också kronisk värk vilket gör att jag i stort sätt äter smärtstillande mediciner dagligen, dock inte i jättehöga doser. Bara mellan varven som man vill njuta lite. Håller på och storstädar hela lägenheten, vilket jag absolut inte skulle ha orkat i ett "nyktert" tillstånd

Jadå det funkar precis som vanligt. Man klipper bara bort själva biten där de geleaktiga sitter så att säga. Så har man det under läppen eller under tungan. Dock så tar det ett bra tag innan ruset kommer igång fullständigt, plus att man behöver lite mer än vad man behöver normalt när man snortar då biotillgängligheten inte är så hög oralt. Fick tag i ett 20mg plåster så det räcker nog åt mig ett litet tag iaf

Nu blev det världens jävla monolog igen haha

Jag tror att man måste ha en strukturerad vardag för att kunna hålla sitt opiat-bruk på en smärtfri nivå,
annars är det så enkelt att bara unna sig en liten näsa så blir allt helt plötsligt underbart roligt.
Personligen gillar jag faktiskt tramadol bäst av alla jag testat, orkar göra mer på tramadol och det känns att den fungerar som en anti-depp också.

Låter intressant, dock så tycker jag nasalt fungerar riktigt bra, känns lite pundigt att snorta skiten men vafan gör man.

Vad får du utskrivet för din kroniska värk?
Citera
2013-03-13, 17:50
Medlem
Caacrinolaass avatar
Citat:
Jag tror att man måste ha en strukturerad vardag för att kunna hålla sitt opiat-bruk på en smärtfri nivå,
annars är det så enkelt att bara unna sig en liten näsa så blir allt helt plötsligt underbart roligt.
Personligen gillar jag faktiskt tramadol bäst av alla jag testat, orkar göra mer på tramadol och det känns att den fungerar som en anti-depp också.

Låter intressant, dock så tycker jag nasalt fungerar riktigt bra, känns lite pundigt att snorta skiten men vafan gör man.

Vad får du utskrivet för din kroniska värk?

Ohja det måste man definitivt ha kan jag säga.
Exakt! Men jag håller jävligt hårt på saker och ting så vi får hoppas att man inte trillar dit på det. Jobba, betala räkningar, köpa mat sen kan man knarka när man inte har några andra åtaganden :P

Tramadol tyckte jag om väldigt mycket förut. Men nu får jag knappt ut nå rus av det när jag tar. Tycker inte det ger mig speciellt bra smärtlindring heller, sen är man ju lite nojjig över dessa krampanfall som folk får till höger och vänster. En bekant till mig åkte på ett sånt och det var inte kul och se. Men som du säger så fungerar Tramadol jävligt bra på många plan även anti-depp

Haha ja det gör ju det men vafan ska man göra :P

Har haft både Citodon och Tramadol utskrivet. Just nu får jag ingenting av dessa förbannade läkare, så det är lite av ett krig mellan mig och mottagningen :P Men det lutar väl åt att jag eventuellt får Temgesic/Tarqiniq och sätta in vid genombrottssmärta. Man får hoppas på det bästa
Citera
2013-03-13, 20:02
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caacrinolaas
Ohja det måste man definitivt ha kan jag säga.
Exakt! Men jag håller jävligt hårt på saker och ting så vi får hoppas att man inte trillar dit på det. Jobba, betala räkningar, köpa mat sen kan man knarka när man inte har några andra åtaganden :P

Tramadol tyckte jag om väldigt mycket förut. Men nu får jag knappt ut nå rus av det när jag tar. Tycker inte det ger mig speciellt bra smärtlindring heller, sen är man ju lite nojjig över dessa krampanfall som folk får till höger och vänster. En bekant till mig åkte på ett sånt och det var inte kul och se. Men som du säger så fungerar Tramadol jävligt bra på många plan även anti-depp

Haha ja det gör ju det men vafan ska man göra :P

Har haft både Citodon och Tramadol utskrivet. Just nu får jag ingenting av dessa förbannade läkare, så det är lite av ett krig mellan mig och mottagningen :P Men det lutar väl åt att jag eventuellt får Temgesic/Tarqiniq och sätta in vid genombrottssmärta. Man får hoppas på det bästa

Haha ja man måste ju fylla livet med någon glädje.
Får du inte? Även om jag kört på rätt hårt så känner jag alltid av tramadolet.

Dom ska alltid vara så jäävla hård inom sjukvården, jag har ju tyvärr blivit tvungen att pissa en stackars gång och efter det så verkar det vara helt omöjligt att få något utskrivet, surt men sant.
Då kan du tugga plåster som aldrig förr
Citera
2013-03-13, 21:42
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Är novis när det kommer till Sub. Hur pass oförsiktig kan man vara med måttandet? Jag har inga vidare bra redskap när det kommer till detta.

Har kommit över en B8 och undrar hur ni gör för att lättast inte 'få för mycket'? Frågar endast p.g.a att det är den enda riktigt dospotenta drogen jag (kommer) ha prövat.
Citera
2013-03-13, 22:10
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Är novis när det kommer till Sub. Hur pass oförsiktig kan man vara med måttandet? Jag har inga vidare bra redskap när det kommer till detta.

Har kommit över en B8 och undrar hur ni gör för att lättast inte 'få för mycket'? Frågar endast p.g.a att det är den enda riktigt dospotenta drogen jag (kommer) ha prövat.

Du har ingen våg?
Annars är det väl bara bryta tills du har 4:a lika stora delar,
ta hälften av en sån så bör du bli go

MVH.
Citera
2013-03-13, 22:18
Medlem
Anhedonias avatar
Theralen - hjälper det mot klådan? Hur mycket räcker?
Citera
2013-03-13, 22:19
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhedonia
Theralen - hjälper det mot klådan? Hur mycket räcker?

Det ska väl hjälpa till en viss del,
men du lär ju bli jäääävligt seg om du inte är van skiten.
Ta ett halvt rör om du har flytande.

MVH.
Citera
2013-03-13, 22:24
Medlem
Anhedonias avatar
Citat:
Det ska väl hjälpa till en viss del,
men du lär ju bli jäääävligt seg om du inte är van skiten.
Ta ett halvt rör om du har flytande.

MVH.

Jag har en flaska flytande. Jag använder det typ aldrig så jag testar nog lite mindre än ett halvt rör. Fan vad jag hatar klådan. Finns dom som gillar den, förstår inte :O
Citera
2013-03-13, 22:27
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Du har ingen våg?
Annars är det väl bara bryta tills du har 4:a lika stora delar,
ta hälften av en sån så bör du bli go

MVH.

Tack för ditt svar!

Har övervägt det lite... Känns så krångligt bara. Sökt en våg som tar ĩg, men icke hittat.
Blir väl att köpa en slacker-variant.
Citera
2013-03-13, 22:33
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhedonia
Jag har en flaska flytande. Jag använder det typ aldrig så jag testar nog lite mindre än ett halvt rör. Fan vad jag hatar klådan. Finns dom som gillar den, förstår inte :O

Haha den kan väl vara skön till en viss grad,
kör i dig lite du och testa.

Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Tack för ditt svar!

Har övervägt det lite... Känns så krångligt bara. Sökt en våg som tar ĩg, men icke hittat.
Blir väl att köpa en slacker-variant.

Ja det finns riktigt billiga vågar
Nybörjardos är 0.5-1mg så utgå ifrån det, ta hellre för lite än för mycket.
Citera
2013-03-14, 00:18
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Någon som köpt sub inrikes på silk road? Vilket medicinvarumärke brukar det vara på de sub det handlas med i Sverige? Han jag funderar att köpa av på sr har tabletter av märket "RB Pharmaceuticals". Låter det bekant?

Är det risk att man får fulpiller ā la made in china eller vad tror ni? Hur krossar man lämpligen ett piller om man inte har mortel? Blir det knas om man blandar sub med ssri och snri eller är det lugnt? Jag frågar delvis eftersom jag fick riktigt skumma käkspänningar och kände mig överhypad när jag körde högdos Tramadol med stora mängder energidryck för ett tag sedan. Tänker främst på serotonergt syndrom.

Ja, vad säger ni? Lugnt att köra sub med antidepp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in