2008-06-06, 11:19
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tydligenarjagha
När jag har tagit sub, en eller fler gånger på rad. Så har det alltid gått ut efter 3-4dagar inte mer.

Då litar jag på dig här, blir att dra i sig en del sub idag då. Efter ett uppehåll från alla opiater på 1.5månad.

Återkommer med rapport
Citera
2008-06-06, 16:14
Medlem
Spoilsburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tydligenarjagha
När jag har tagit sub, en eller fler gånger på rad. Så har det alltid gått ut efter 3-4dagar inte mer.

Precis, 3-4 dagar så pissar jag negativt
Citera
2008-06-06, 18:54
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvelynWaugh
Det beror på. Jag tror det är viktigt att sätta upp gränser, även om det gränsar till ett gay-autistiskt beteende, men jag tror det är viktigare att hitta någonting vid sidan om drogerna; jag klarar inte av att gå runt med ett extremt sug efter den där onsdagen eller torsdagen då jag får ta subutex. Kommer jag till det stadiet gör jag bäst i att ta en paus.

Såhär brukar mitt "schema" för opoider och bensodiazepiner ut:

Gräs / Benso: Högst var tredje dag. Är jag med vänner skippar jag benson vilket gör att det oftast inte blir mer än två dagar i veckan. Benson (xanax) har jag till gräset som back-up eller för att bli väck. Ingen nojja tror jag är rätt viktigt för att inte stressa skallen för mycket.

Opioider: Hyfsat låg dos tramadol (ca 300mg - ingen noddning, men rätt bra ändå). Har jag inte tagit bens dagarna innan kombineras tramadolen med diazepam.
Subutex missbrukar jag högst en gång i veckan, med subben är jag försiktig och försöker att inte uppskatta den för mycket . Tar jag paus på subben, men kanske har en trist period ersätter jag med kodein.

OBS: Försöker absolut inte snacka ner riskerna med droger eller hur hårt det kan vara att hålla sig i skinnet. ä
Idag är det sub, var nog 1½ vecka sen sist iaf, vilket förklarar mitt virriga inlägg.

Det vill säga två korttidsverkande benzos i veckan + en tung opioid?
Eller en korttidsverkande benzo, och en långtidsverkande, tillsammans med tram?
Citera
2008-06-06, 19:43
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
Det vill säga två korttidsverkande benzos i veckan + en tung opioid?
Eller en korttidsverkande benzo, och en långtidsverkande, tillsammans med tram?
Det beror väl på hur långtidsverkande bensodiazepinerna ifråga är... Diazepam (+ aktiva metaboliter) har t.ex. halveringstid på 200 h vilket gör att läkemedlet lagras i kroppen trots att man bara använder det en gång i veckan och då inga andra GABA-droger...

Annars tror jag inte det spelar någon större roll hur tunga opioider är när det gäller hur ofta du kan ta dem utan att bli fysiskt beroende... Tramadol tror jag man kan ta två gånger i veckan utan att få abstinensesymptom eftersom det har så kort halveringstid - men heroin har ännu kortare och borde därför kunna tas lika ofta... Buprenorfin och metadon är däremot opioider med väldigt långa halveringstider och vill man vara trygg avråder jag användning av dessa substanser oftare än en gång i veckan...
Citera
2008-06-06, 19:47
Medlem
Eldkvarns avatar
Problemet är att jag vill flöddra en gång i veckan, och ta tramadol en gång i veckan, men då måste jag ju ta en valium för kramprisken...?!
Citera
2008-06-06, 20:58
Bannlyst
Citat:
Problemet är att jag vill flöddra en gång i veckan, och ta tramadol en gång i veckan, men då måste jag ju ta en valium för kramprisken...?!

Finns ju annan benso med du kan ta med kortare halveringstid? Xanor?

Hur är det att blanda sub och tramadol rakt av? På låt säga 500mg tramadol och 1 mg subutex? Starkt rus? Illamående?
Citera
2008-06-06, 20:59
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoilsbury
Precis, 3-4 dagar så pissar jag negativt

Ah men fan vad guld! Nu när två personer säger samma sak så har jag inte några tvivel kvar.

Mår förövrigt som en jävla gud. Helt otroligt vad underbart det är. Intagit cirkus en 1-1.5mg suboxone ida. Slår metadon på fingrarna faktiskt. Det här var inte sista gången kan jag säga direkt
Citera
2008-06-06, 21:24
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Ah men fan vad guld! Nu när två personer säger samma sak så har jag inte några tvivel kvar.

Mår förövrigt som en jävla gud. Helt otroligt vad underbart det är. Intagit cirkus en 1-1.5mg suboxone ida. Slår metadon på fingrarna faktiskt. Det här var inte sista gången kan jag säga direkt

Kom ihåg att alla personer har olika ämnesomsättning, men gå några promenader och drick vatten så är det tvärlugnt. Har bara varit hemma och slappat, dricker endel vatten normalt så behöver inte tänka på det.

Men har märkt att jag har bra ämnesomsättning, har pissat regelbundet i ett halvår.
Citera
2008-06-07, 18:10
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Finns ju annan benso med du kan ta med kortare halveringstid? Xanor?

Hur är det att blanda sub och tramadol rakt av? På låt säga 500mg tramadol och 1 mg subutex? Starkt rus? Illamående?
Alprazolam (Xanor) är inte någon bensodiazepin som är känd för att vara muskelreladerade...

Diazepam har å andra sidan väldigt lång halveringstid så 200 h om man räknar de aktiva metaboliterna... Diazepam hopas därför lätt i kroppen även om man använder det relativt sällan...

Andra bensodiazepiner med muskelavslappnande effekt:

Oxazepam - lätt att få utskriven eftersom den inte är så populär bland knarkarna... Oxazepam har nämnligen inget snabbt påslag vilket gör att de otåliga missbrukarna underskattar läkemedlet...

Klonazepam - populär bensodiazepin som liknar diazepam till effekten men är kraftigare, mer dospotent och inte riktigt lika långvarig, tyvärr inte så lätt att få utskriven

Lorazepam - mångsidig bensodiazepin som har starka sederande, hypnotiska, muskelrelaxerande och ångestdämpande effekter, halveringstiden är lagom men tyvärr finns det även en nackdel med lorazepam - även detta läkemedel är svårt att få utskrivet
Citera
2008-06-08, 10:07
Medlem
yehaaaaas avatar
Tog nyss min sista lina sub. Är det farligt på något sätt att köra Ketamin senare idag?
Citera
2008-06-08, 13:08
Medlem
Kapillärs avatar
Har säkert besvarats, men jag är en otålig jävel.

Hur tycker ni buprenorfin står i jämförelse till andra opioider? Var ligger den på tunghetsskalan?

Observera att jag är van buprenorfinanvändare, dock en nyfiken sådan.
Citera
2008-06-08, 13:24
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Har säkert besvarats, men jag är en otålig jävel.

Hur tycker ni buprenorfin står i jämförelse till andra opioider? Var ligger den på tunghetsskalan?

Observera att jag är van buprenorfinanvändare, dock en nyfiken sådan.
Det skiljer sig väldigt mycket från person till person, jag har hört vissa säga att de tycker buprenorfin är mer euforiserande än heroin, andra har tyckt att tramadol ger mer rus än buprenorfin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in