2009-01-22, 23:40
  #1477
Medlem
Cautions avatar
Har en fråga som behöver extremt snabbt svar. Som jag skrev tidigare så har jag nu provat Subutex. Jag vet att det är fungerande. Jag har hitils snortat 5mg men känner ingen eufori eller speciellt skön känsla öht. Vad kan detta bero på?

Värt att tillägga är att jag kan ta en dos Tramadol på 1,5g. Har detta påverkat Subben så otroligt mycket?

Hur lång tid tar det innan det ger full effekt efter att ha snortat? Viktigt att jag vet så jag inte sitter och kör mer och mer tills det blir OD.

Edit: Kan jag använda Tramadol, vilket jag har i mängder, till att boosta Subutexen?
Citera
2009-01-22, 23:53
  #1478
Medlem
Devilrys avatar
Om man ska skjuta Temgesic för första gången, är det lugnt att ta en hel 0,4 eller 0,2mg-tablett och ha i? Har ingen opiat/opioid-tolerans eller erfarenhet whatsoever innan.
Citera
2009-01-23, 01:42
  #1479
Medlem
0,2. Det kommer inte i närheten nånstans av heroin endå. Bindmedlen är gjorda utav majsstärkelse, som det ibland kan växa mögel på (mikroskopiskt). Man vet inte vilken tablett som har mögel i sig, men får du möglet direkt i ditt blod så får du KALLBRAND.

Kallbrand förknippas ofta med IV användning av sub/tem, så ha det skoj med dina ruttnande fingrar och öron. http://z.about.com/d/dermatology/1/0/o/gangrene1.jpg
__________________
Senast redigerad av Addi^ 2009-01-23 kl. 01:58.
Citera
2009-01-23, 02:20
  #1480
Medlem
Devilrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
0,2. Det kommer inte i närheten nånstans av heroin endå. Bindmedlen är gjorda utav majsstärkelse, som det ibland kan växa mögel på (mikroskopiskt). Man vet inte vilken tablett som har mögel i sig, men får du möglet direkt i ditt blod så får du KALLBRAND.

Kallbrand förknippas ofta med IV användning av sub/tem, så ha det skoj med dina ruttnande fingrar och öron. http://z.about.com/d/dermatology/1/0/o/gangrene1.jpg

Det har jag inte förväntat mig heller.

Oj, det var ju inte så trevligt direkt. Tack för infon.
Citera
2009-01-23, 02:38
  #1481
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
0,2. Det kommer inte i närheten nånstans av heroin endå. Bindmedlen är gjorda utav majsstärkelse, som det ibland kan växa mögel på (mikroskopiskt). Man vet inte vilken tablett som har mögel i sig, men får du möglet direkt i ditt blod så får du KALLBRAND.

Kallbrand förknippas ofta med IV användning av sub/tem, så ha det skoj med dina ruttnande fingrar och öron. http://z.about.com/d/dermatology/1/0/o/gangrene1.jpg

Rysligt. Man får sig en verklig tankeställare.
Citera
2009-01-23, 04:56
  #1482
Medlem
Cautions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Har en fråga som behöver extremt snabbt svar. Som jag skrev tidigare så har jag nu provat Subutex. Jag vet att det är fungerande tabletter. Jag har hitils snortat 5mg men känner ingen eufori eller speciellt skön känsla öht. Vad kan detta bero på?

Värt att tillägga är att jag kan ta en dos Tramadol på 1,5g för ett då mycket starkt Tramadolrus, men helt utan problem.Som att ta 350 Tramadol utan tolerans. Har detta påverkat Subben så otroligt mycket?

Hur lång tid tar det innan det ger full effekt efter att ha snortat? Viktigt att jag vet så jag inte sitter och kör mer och mer tills det blir OD.

Edit: Kan jag använda Tramadol, vilket jag har i mängder, till att boosta Subutexen?

Idag hade jag min Buprenorfindeput (Subuxone). Det blev dock långt, mycket långt under förväntningara. Jag och en god vän delade på tabletten som jag hade köpt. Jag hade också endel Xanor som min vän gladeligen norpade åt sig gratis, så många han fick innan jag fick slå näven i bordet och säga att nu får det räcka! (bjöd honom på allt under kvällen, vi bjuder alltid varandra när vi väl har bland mina vänner)

Då det var svårt med doseringen eftersom det är en tablett som man måste bryta sönder. Jag började med två mycket små linor, eftersom jag var orolig för att ta för mycket. Inte mycket hände, så jag tog två lite större, fortfarande ingen speciellt effekt. Nu drar jag i mig allt jag hade med mig samt går hem till mig för att hämta de sista 4mg:s jag hade. Jag snortade tillslut alltihop utan att känna någon eufori över huvud taget. De effekter jag fick var att jag blev lite mer social och mindre folkskygg, än vanligt. Tyckte faktiskt det var riktigt kul att vi blev ett litet gäng som halvfestade. Det skille jag nog inte tyclka vore lika socialt-roligt för mig annars

Min vän fick ungefär totalt 0,6-0,7mg. Jag tog alltså 7,4-7,3mg. Det här var första gången någonsin på Subuxone. Är det inte lite extremt?
Vart att tillägga är att min vän påstod att han blev helskön och ville inte ha mer trots att jag erbjöd honom.

Jag citerar mitt tidigare inlägg då jag är helt ny på det här territoriumet och behöver många frågor besvarade. Jag har försökt att söka och läsa FAQ, men det har inte hjälpt. Så jag hoppas på att någon vänlig själ kan ge mig lite klarhet! Skulle verkligen vara guld värt om en gammal opiaträv eller en påläst intellektuell individ som Nemesis gjorde sig besväret.

Jag har rätt dålig tolerans och kan för allt i världen inte förstå varför den har gått upp så fort. Vid första Tramadolintaget behövde jag 600mg och fick ändå inte ut full effekt. Nu behöver jag i alla fall 1,5g Tramadol för att få effekt. motsvarande 200+300 mg för en nybörjare.

Jag tog 300mg kodein samt 20mg Diazepam som boost för någon dag sedan men fick ingen effekt förutom att kroppen kändes lite varm. Jag har alltså totalt tagit (all denna ökning av tolerans och preparat under en och en hakv vecka, dessutom med vita dagar emellan):

1. Kodein en gång (300mg oralt). Detta tog jag sent när toleransen var hög.
2. Tramadol (600mg, 400mg, 1,2g samt 1,5g), fyra gånger. Doserna i ordningsföljd, har även haft en vit dag emellan varje dostilfälle. Även här endast oralt intag.
3. Subuxone en gång. (ca 7.4mg nasalt).

Nu har jag alltså nästan tagit 8mg sub rakt av utan att det har fungerat alls. Jag fick ungefär lika stor effekt som jag skulle få av två Citodon, som småpojk. Dock blev jag mycket mer social och hade lättare för att hålla igång samtalsämnen, men ruset kändes varken starkt eller skönt. Jag blev lite varm, det är ju skönt, men i övrigt fick jag ingen skön effekt på kroppen. Jag älskar att nodda, men det har jag inte lyckats dra fram speciellt bra den här gången, har noddat 2-3 gånger totalt, tror det är mest av trötthet nu då der är så sent.

Ber om ursäkt för den långa tråden, försök orka er igenom, de som hjälp hjälper mig får definitivt en guldstämpel!

Må väl, sov gott och ha en riktigt bra fredag imorgon,
Caution
Citera
2009-01-25, 20:01
  #1483
Medlem
lyrica + sub

Någon som vet om dom kolla efter lyrica i subutexprogrammet?
Citera
2009-01-27, 06:48
  #1484
Medlem
Wurstens avatar
Efter att ha gjort bort mig på fyllan för 1001:e gången beslutade jag mig för o testa nåt nytt.

Köpte en del kodein. Åt en 300mg, hände inte nåt i princip. Svårt o sova ba.

Sen köpte jag lite Sub, snortade 1mg. Funkade ju bra nån timme. Sen mådde jag ju apa, spydde så fort jag inte låg helt still i sängen. Vart så i 12h.

Nu nåra år senare gjorde jag samma sak igen, med samma resultat, likblek o spyr som en gris, kan inte äta på ett dygn.

Vafan är det kört lr? Kan jag jobba upp toleransen så att jag får effekterna, men inte bieffekterna, eller är jag helt enkelt inte mottaglig o kan spola allt i dass lika gärna?

Hjälper det om jag kör 0.25mg en dag, sen 0.50 ett par ggr sen 0.75 lite o sen kanske 1mg igen? eller uteblir även den positiva effekten då?

Får la testa o se, men det är ju lite jobbigt för hela helgen går ju åt pipsvängen om jag ligger o spyr ett dygn haha
Citera
2009-01-27, 08:55
  #1485
Medlem
Du skall veta att en 8mg subb motsvarar 20st temgesic 0.4mg och en sådan brukar vara mer än nog för en utan tolerans
Citera
2009-01-27, 10:16
  #1486
Medlem
Eldkvarns avatar
Caution Det där lät ju helt cp, första gången tog jag en fjärdis och blev dundersänkt, obehagligt t.om... och då snortade jag ändå inte rätt.
Gjorde du det? Mycket kan ju ha hamnat i magen om du snortade hårt...
Det ska andas in, inget ska ner i halsen! Massera och tryck på näsan så att blodkärlen plockar upp allt gott! Känner du apelsinsmaken i halsen har du gjort fel... klart det kommer lite, men du fattar!
Citera
2009-01-27, 10:37
  #1487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wursten
Efter att ha gjort bort mig på fyllan för 1001:e gången beslutade jag mig för o testa nåt nytt.

Köpte en del kodein. Åt en 300mg, hände inte nåt i princip. Svårt o sova ba.

Sen köpte jag lite Sub, snortade 1mg. Funkade ju bra nån timme. Sen mådde jag ju apa, spydde så fort jag inte låg helt still i sängen. Vart så i 12h.

Nu nåra år senare gjorde jag samma sak igen, med samma resultat, likblek o spyr som en gris, kan inte äta på ett dygn.

Vafan är det kört lr? Kan jag jobba upp toleransen så att jag får effekterna, men inte bieffekterna, eller är jag helt enkelt inte mottaglig o kan spola allt i dass lika gärna?

Hjälper det om jag kör 0.25mg en dag, sen 0.50 ett par ggr sen 0.75 lite o sen kanske 1mg igen? eller uteblir även den positiva effekten då?

Får la testa o se, men det är ju lite jobbigt för hela helgen går ju åt pipsvängen om jag ligger o spyr ett dygn haha


Köp tramadol istället, det brukar de flesta må bra på. Sub är en smaksak, själv gillar jag det inte speciellt.
Citera
2009-01-27, 11:28
  #1488
Medlem
Eldkvarns avatar
Jag får dunderklådan, känns som att min kropp inte alls vill ha buprenorfin. Alltså det kliar inte så att det är mysigt, utan det övergår till obehag, gärna andra dagen. Traddar ska vi inte snacka om, blir högröd i ansiktet, och det kliar så att det gör riktigt ont...aldrig mer! MEN på subben är det värt det, får skaffa tevagyl... nåväl, har en fråga, om man lägger under tungan, hur mycket
sämre blir ruset? Det vill säga om jag intar det sublingualt, så som man skall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in