Citat:
Ursprungligen postat av Rimbaud
Har lyckats ha ett uppehåll på någon månad nu så toleransen är nere på noll.
Är det lugnt att smaska i sig stora doser benso och tramadol när man dagen innan (ca 20h) drog 1-1.5mg sub?
Ja, varför börja "smaska i sig stora doser"? Har du en gång haft hög tolerens så går det fortare att hamna där igen om man tänker som du. Så sabba inte det hela, är mitt tips.
OnT: Har själv insett att Nemesis omtalade veckointag av 1mg subutex är det optimala om man vill undvika abs och sug nästan helt och hållet. Jag har nu anammat schemat i tre veckor med bra resulat.
Tidigare då det blev 2-3mg sub under två dagar i veckan, så inföll sig efteråt upp till två risiga dagar med ångest, håglöshet och förvirring. I början, för ett par år sedan, så gick det ganska så bra. Men jag har nu insett att även sporadiskt bruk ett par dar i veckan i åratal också höjer abstinensen vid utsättningen.
Nu när jag endast tar 1mg sub en dag i veckan (har även sluat ta det IV), så blir abstinensen knappt kännbar. Alltså, det är definitivt inte värt att ta en dag ytterligare i veckan, för då väger absen över för mkt i vågskålen.