2012-11-02, 22:25
  #8557
Medlem
gonzorockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Nej, sub är inget "helvete". Det är liksom självreglerande. Det finns en inre spärr - till skillnad från andra droger. Det är det som är det fina och tråkiga med den här drogen. Ganska snabbt når man en gräns då det inte är värt att fortsätta på - daglig basis. Men att ha den att koppla av med ågon gång i månaden för en vanlig människa är verkligen beskedligt och oförargerligt, och redigt high blir man. Såvida man inte har varit heroinist innan, då tar det "bara" bort suget till 96%.
Fast det är ju väldigt mycket lättare att fastna på subutex än på tramadol, och det är fan så mycket svårare att sluta med.
Och det är inte lika skönt som tramadol, man blir mysig på tram, man blir en aktiv och aningen aggressiv zombie på sub. Om man missbrukar det vill säga.
Citera
2012-11-02, 22:26
  #8558
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Det går inte att dö av subutexöverdos....

Jag vet, kära du.
Citera
2012-11-02, 23:29
  #8559
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Fast det är ju väldigt mycket lättare att fastna på subutex än på tramadol, och det är fan så mycket svårare att sluta med.
Och det är inte lika skönt som tramadol, man blir mysig på tram, man blir en aktiv och aningen aggressiv zombie på sub. Om man missbrukar det vill säga.

Jag tog 6 tabletter tram en gång och kände ingenting. Men det är klart en ingången heroinist inte känner något på det. För mig är subutex bara ett verktyg att bli normal och blir kvitt suget, och det är som ett rus självt. Att bli drogfri, egentligen ingen drog i mina ögon, precis som benso.
Mysigaste ruset hade jag med min tjej och andra tjejer då vi rökte heroin, och sen själv när jag tryckte kombinationer av oxy och sub med xanor. Röka heroin är det enda jag kan rekommendera, men då ska man vara två, och den andre tjej.
Citera
2012-11-03, 00:27
  #8560
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Jag tog 6 tabletter tram en gång och kände ingenting. Men det är klart en ingången heroinist inte känner något på det. För mig är subutex bara ett verktyg att bli normal och blir kvitt suget, och det är som ett rus självt. Att bli drogfri, egentligen ingen drog i mina ögon, precis som benso.
Mysigaste ruset hade jag med min tjej och andra tjejer då vi rökte heroin, och sen själv när jag tryckte kombinationer av oxy och sub med xanor. Röka heroin är det enda jag kan rekommendera, men då ska man vara två, och den andre tjej.


6 tabletter tram, låter inte som något en inbiten horsare skulle säga.. Då har man lärt sig att styrkan på tabletterna är ganska viktigt att veta..
Citera
2012-11-03, 00:38
  #8561
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Låter ju skitbra. Klarar du av att kicka det så, så är du stark. GHB måste vara fruktansvärt då.
Jag bara måste, har för många kompisar som tagit sub 4-5 år och det är ju bara för sorgligt att ta en drog som inte ger något rus någong gång alls.

GHB tar bort de flesta symptomen förutom de värsta smärtorna, men jag hoppas som sagt att 100 mg tramadol morgon och kväll ska fungera bra.
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Fast det är ju väldigt mycket lättare att fastna på subutex än på tramadol, och det är fan så mycket svårare att sluta med.
Och det är inte lika skönt som tramadol, man blir mysig på tram, man blir en aktiv och aningen aggressiv zombie på sub. Om man missbrukar det vill säga.
FAst typ inte , jag gillade tram direkt, subutex gillade jag mer och mer ju mer jag gick in på det.
Citera
2012-11-03, 00:38
  #8562
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
6 tabletter tram, låter inte som något en inbiten horsare skulle säga.. Då har man lärt sig att styrkan på tabletterna är ganska viktigt att veta..

Tillåt mig le. Är du fri från sub själv?
Citera
2012-11-03, 00:40
  #8563
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Tillåt mig le. Är du fri från sub själv?


nepp, det är jag inte, kör ihop sig tillslut som det alltid gör..
Citera
2012-11-03, 00:44
  #8564
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Jag bara måste, har för många kompisar som tagit sub 4-5 år och det är ju bara för sorgligt att ta en drog som inte ger något rus någong gång alls.

Tycker de flesta lämnar den som har huvuddrog, men en hel del har den i botten, och vissa IV, och de ligger ju illa till, men en massa bensos, rökam tjack, och suktar efter oxy och horse när de kan - ovan på det, helt beroende på vilken fas de är i alla drogerna. Jag har väl aldrig riktigt varit sån. Men i dag finns det tre grupper missbrukare, amfetaminister huvudsakligen, opiatister huvudsakligen, och sen har vi en växande grupp blandmissbrukare och dessa kommer från nästan alla grupper i samhället idag.

I denna gruppen blandmissbrukare sker idag en ómfattande rekrytering av svenssons, ungerför som under E-tiden, men nu är det kola eller tram, sub eller RC-droger.
Citera
2012-11-03, 02:12
  #8565
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Tramadol har jag hört skall vara bra för sub at:n,men lyrica tycker jag funkar rätt bra det med,spec. i kombination med benzo. Gobbe torsk var jag som ung och 3ggr på sjukhus men det är en annan historia Hade dock velat ha det nu...
Tramadol är faktiskt ingen höjdare för Subutex-avtändning. Bättre än ingenting, så klart. Fast Kodein fungerar bättre mot just sub-at.
Citera
2012-11-03, 03:21
  #8566
Medlem
pumathemans avatar
Det är inte direkt farligt att blanda Sub och tradd. Dom går jävligt bra tillsammans. Har tagit det flera gånger. Blir en riktigt bra rus Har också blandat Sub med methamphetamine ice. Då jävlar fick jag lite hjärtklappning. Men det var en riktigt höjdare Det är väl lite farligt, men rökte inte så mycket- Fick gratis prova röka lite Ice av en polare
Citera
2012-11-03, 03:24
  #8567
Medlem
pumathemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Tramadol är faktiskt ingen höjdare för Subutex-avtändning. Bättre än ingenting, så klart. Fast Kodein fungerar bättre mot just sub-at.

Jag tycker trad då funkar bättre än Kodein mot Subutex avtändningen. Kodein är inte direkt inte bra att ta mycket om det också innehåller paracetamol.
Citera
2012-11-03, 04:47
  #8568
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Tycker de flesta lämnar den som har huvuddrog, men en hel del har den i botten, och vissa IV, och de ligger ju illa till, men en massa bensos, rökam tjack, och suktar efter oxy och horse när de kan - ovan på det, helt beroende på vilken fas de är i alla drogerna. Jag har väl aldrig riktigt varit sån. Men i dag finns det tre grupper missbrukare, amfetaminister huvudsakligen, opiatister huvudsakligen, och sen har vi en växande grupp blandmissbrukare och dessa kommer från nästan alla grupper i samhället idag.

I denna gruppen blandmissbrukare sker idag en ómfattande rekrytering av svenssons, ungerför som under E-tiden, men nu är det kola eller tram, sub eller RC-droger.
Ja det låter troligt , själv gick jag från renodlat amfetaminist under något år (använde inte ens benso till insomning, brass dom dagar de var tjacktorka) till en riktigt bland missbrukare egentligen, huvudsakligen är jag bensotorsk pga ångest nu, men varierar mellan det och GHB, tog morfin och oxikodon vid tilfälle men sen mer sub och nu för tiden är tjacket och cs-droger något som händer sporadiskt och det är faktiskt så när jag väl är igång ett tag när man närmar sig 2 dygn så kan jag bli less och kliva av vilket var omöjligt förut då jag körde skiten ur mig tills pengarna eller tjacket var slut. men det är väl så kanske när man har aspergers så som man som yngre bytte intressen skiftar man nu på droger och intresse för dom sen man blev missbrukare.
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Tramadol är faktiskt ingen höjdare för Subutex-avtändning. Bättre än ingenting, så klart. Fast Kodein fungerar bättre mot just sub-at.
Jag har hört både och, en som testat flera sub AT, allt från CT till kodein och tramadol han påstår att båda fungerade lika bra medan andra säger att kodein är bättre andra att tramadol är bättre.

Jag köpte tramadol pga pris och tillgång samt att slippa CWE panacod/citodon då jag har hep-c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in