Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
EN FRÅGESTÄLLNING:
Tände av från sub för typ 2.5 veckor sen, tog alltså min senaste lina för 2.5 vecka sen, förutom det jag tog igår och idag, efter att ha kört dagligen ett halvår och innan det ett halvår där jag var subbad 70-80 procent av tiden.
Tänkte höra om ni tror jag får en grov AT om jag kör på det igen nu under helgen? Jag tog igen igår kväll, lågg o nodda nu imorse/förmiddag och tog igen nu. Det blir fyra dagar isf. Eventuellt tar jag inget på söndag. Alltså, senast jag körde sub var efter att jag varit utan i fem dagar av med hjälp av lyrica, benso och imovane, sen körde jag sex dagar igen och slutade då återigen efter men utan hjälpmedel. Jag fick en riktig helvetes-AT då. Sov 4-5 h totalt under den första veckan. Hade massa andra grova AT-problem med. Måste även lägga till att jag slutade med benson då också, efter att ha kört det dagligen i 4 månader ungefär (10-40 mg diazepam, 0.5-4 mg alprazolam, dagligen) och innan det kört benso flera dagar i veckan i det i ungefär ett halvår så det gjorde väl sitt det med.
Här är lite jag skrev om ATn i ett annat inlägg för att beskriva ungefär vilken nivå den var på:
"Först slutade jag i 5 dagar med hjälp av Lyrica, benso (Valium, Xanor) samt Imovane och det gick helt OK då. Kunde sova 3-4 h varje natt till och med, röra på mig en del om dagarna. Sen tog alla hjälpmedel slut och jag hade min första rena dag sen evigheter tillbaka i tiden och då kände jag ATn extremt mycket hårdare. Började med sub igen dagen efter, körde 5 dagar, slutade igen och fick börja om ATn i princip, men denna gång utan hjälpmedel, vilket gör allt mycket mycket värre. Blev runt max 5h sömn totalt under första veckan i jämförelse, sov som längst 30 min i sträck, diverse andra symptom både fysiskt och psykiskt, etc. Ångest och panikångest, dissociativa/nästan psykotiska epioder, depression, apati, totalt orkeslöshet, extrem frusenhet med gåshud, kallsvettningar och ibland kraftiga temperatursvängningar åt det motsatta hållet, nollad smärttröskel, diverse krämpor, ingen aptit, och kanske det värsta, känslan av vara totalt uppskruvad men samtidigt lika trött och kraftlös, men helt oförmögen att slappna av det minsta, etc."
Vad tror ni, kan jag ta sub några dagar nu utan att få en helvetisk AT igen? En liten mini-at klarar jag av, men en full AT igen, då skippar jag.