2012-10-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Om jag snortar Subutex eller Buprenotex tar det runt 45 min innan det slagit på rejält. Med Suboxone däremot känns det som det tar uppåt 1.5 h. Likadant för någon annan?

Har aldrig tagit suboxone, det är ju en försämrad version av vanliga subutex. Men för mig tar det nästan alltid exakt 1 timme innan det slår fullt.
Citera
2012-10-12, 15:05
Medlem
affemelikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TequilaBoy
Det är alltså okej att köra suboxone iv? Inte blivit riktigt klok på det.

Japp det går fint att skjuta suboxone men se till att du inte har några andra opiater i kroppen bara för då får du ingen effekt... Tog själv 1mg suboxone för 1 timme sedan i.v och mår ganska gött faktiskt
Citera
2012-10-12, 15:19
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TequilaBoy
Det är alltså okej att köra suboxone iv? Inte blivit riktigt klok på det.

Ja men det är inte rekommenderat pga allt bindemedel, var rädd om dina vener.

Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Löser sig bra i vatten ja

Älskar när man tar sub första gången på flera veckor och känner av det dagen efter, skiiiiitmysigt

Testade precis rektalt, funkar bra och nu slipper min stackars näsa få mer stryk.
Citera
2012-10-12, 17:03
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
EN FRÅGESTÄLLNING:

Tände av från sub för typ 2.5 veckor sen, tog alltså min senaste lina för 2.5 vecka sen, förutom det jag tog igår och idag, efter att ha kört dagligen ett halvår och innan det ett halvår där jag var subbad 70-80 procent av tiden.

Tänkte höra om ni tror jag får en grov AT om jag kör på det igen nu under helgen? Jag tog igen igår kväll, lågg o nodda nu imorse/förmiddag och tog igen nu. Det blir fyra dagar isf. Eventuellt tar jag inget på söndag. Alltså, senast jag körde sub var efter att jag varit utan i fem dagar av med hjälp av lyrica, benso och imovane, sen körde jag sex dagar igen och slutade då återigen efter men utan hjälpmedel. Jag fick en riktig helvetes-AT då. Sov 4-5 h totalt under den första veckan. Hade massa andra grova AT-problem med. Måste även lägga till att jag slutade med benson då också, efter att ha kört det dagligen i 4 månader ungefär (10-40 mg diazepam, 0.5-4 mg alprazolam, dagligen) och innan det kört benso flera dagar i veckan i det i ungefär ett halvår så det gjorde väl sitt det med.

Här är lite jag skrev om ATn i ett annat inlägg för att beskriva ungefär vilken nivå den var på:

"Först slutade jag i 5 dagar med hjälp av Lyrica, benso (Valium, Xanor) samt Imovane och det gick helt OK då. Kunde sova 3-4 h varje natt till och med, röra på mig en del om dagarna. Sen tog alla hjälpmedel slut och jag hade min första rena dag sen evigheter tillbaka i tiden och då kände jag ATn extremt mycket hårdare. Började med sub igen dagen efter, körde 5 dagar, slutade igen och fick börja om ATn i princip, men denna gång utan hjälpmedel, vilket gör allt mycket mycket värre. Blev runt max 5h sömn totalt under första veckan i jämförelse, sov som längst 30 min i sträck, diverse andra symptom både fysiskt och psykiskt, etc. Ångest och panikångest, dissociativa/nästan psykotiska epioder, depression, apati, totalt orkeslöshet, extrem frusenhet med gåshud, kallsvettningar och ibland kraftiga temperatursvängningar åt det motsatta hållet, nollad smärttröskel, diverse krämpor, ingen aptit, och kanske det värsta, känslan av vara totalt uppskruvad men samtidigt lika trött och kraftlös, men helt oförmögen att slappna av det minsta, etc."

Vad tror ni, kan jag ta sub några dagar nu utan att få en helvetisk AT igen? En liten mini-at klarar jag av, men en full AT igen, då skippar jag.
Citera
2012-10-12, 17:12
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
EN FRÅGESTÄLLNING:

Tände av från sub för typ 2.5 veckor sen, tog alltså min senaste lina för 2.5 vecka sen, förutom det jag tog igår och idag, efter att ha kört dagligen ett halvår och innan det ett halvår där jag var subbad 70-80 procent av tiden.

Tänkte höra om ni tror jag får en grov AT om jag kör på det igen nu under helgen? Jag tog igen igår kväll, lågg o nodda nu imorse/förmiddag och tog igen nu. Det blir fyra dagar isf. Eventuellt tar jag inget på söndag. Alltså, senast jag körde sub var efter att jag varit utan i fem dagar av med hjälp av lyrica, benso och imovane, sen körde jag sex dagar igen och slutade då återigen efter men utan hjälpmedel. Jag fick en riktig helvetes-AT då. Sov 4-5 h totalt under den första veckan. Hade massa andra grova AT-problem med. Måste även lägga till att jag slutade med benson då också, efter att ha kört det dagligen i 4 månader ungefär (10-40 mg diazepam, 0.5-4 mg alprazolam, dagligen) och innan det kört benso flera dagar i veckan i det i ungefär ett halvår så det gjorde väl sitt det med.

Här är lite jag skrev om ATn i ett annat inlägg för att beskriva ungefär vilken nivå den var på:

"Först slutade jag i 5 dagar med hjälp av Lyrica, benso (Valium, Xanor) samt Imovane och det gick helt OK då. Kunde sova 3-4 h varje natt till och med, röra på mig en del om dagarna. Sen tog alla hjälpmedel slut och jag hade min första rena dag sen evigheter tillbaka i tiden och då kände jag ATn extremt mycket hårdare. Började med sub igen dagen efter, körde 5 dagar, slutade igen och fick börja om ATn i princip, men denna gång utan hjälpmedel, vilket gör allt mycket mycket värre. Blev runt max 5h sömn totalt under första veckan i jämförelse, sov som längst 30 min i sträck, diverse andra symptom både fysiskt och psykiskt, etc. Ångest och panikångest, dissociativa/nästan psykotiska epioder, depression, apati, totalt orkeslöshet, extrem frusenhet med gåshud, kallsvettningar och ibland kraftiga temperatursvängningar åt det motsatta hållet, nollad smärttröskel, diverse krämpor, ingen aptit, och kanske det värsta, känslan av vara totalt uppskruvad men samtidigt lika trött och kraftlös, men helt oförmögen att slappna av det minsta, etc."

Vad tror ni, kan jag ta sub några dagar nu utan att få en helvetisk AT igen? En liten mini-at klarar jag av, men en full AT igen, då skippar jag.

Jag hade inte börjat redan utan hade försökt att satsa på att vara utan sub en månad i alla fall, desto längre desto bättre.
Citera
2012-10-12, 22:04
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Hur länge/hur mycket/hur ofta körde du innan dom där två intagen du nämner längst ner?

Började köra bup 1-2ggr varje vecka för lite mindre än tre år, sen har det funnits undantag vissa veckor då jag varit utan och sen några då det blivit fler än 1-2 ggr åer vecka. Men jag skulle säga att det är sen i början av det här året som det eskalerat och jag ofta kört 3-5 ggr varje vecka. Har dock aldrig kört några hästdoser, berusar mig med norspan (bup plåster) och använder mig nästan alltid av 2.5mg under tungan, vet dock ej hur det är om jag får i mig hela den mängden då eller ej.

Har dock de senaste 4 veckorna bara tagit bup en gång i veckan och sen tram någon gång istället.

Lite luddigt svar kanske, men när man befinner sig i opidimman för ofta har man ju lite dålig koll på tid, datum osv.
Senast redigerad av bumbaclot. 2012-10-12 kl. 22:28.
Citera
2012-10-17, 01:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag tog en halv subuxone igår (måndag) och kände inte skit av det. Det enda som hände var att jag kliade och hade ont i skallen dagen efter. Jag känner mer rus på citodon än vad jag gör på subuxone.

Men idag(tisdag) fick jag en 1/4 subutex av en polare. Och jävlar vad skönt det var. Jag noddade och kände mig euforisk. Att de är en sådan stor skillnad på subuxone och subutex. Det är som natt och dag.
Citera
2012-10-17, 10:48
Medlem
Klangspiels avatar
/\/\
schack matt, hm.. nej.
beroendet är en sjukdom, när man väl fått den blir man aldrig av med den.
så tyvärr kan jag säga att spelet kommer fortsätta hela livet ut.
dock kan man parera sitt beroende och ligga några steg före (för att använda schacktermer).

att sluta med drogerna är "lätt"..
det är att INTE plocka upp igen som är det svåra.
Senast redigerad av Klangspiel 2012-10-17 kl. 11:28.
Citera
2012-10-17, 11:10
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag tog en halv subuxone igår (måndag) och kände inte skit av det. Det enda som hände var att jag kliade och hade ont i skallen dagen efter. Jag känner mer rus på citodon än vad jag gör på subuxone.

Men idag(tisdag) fick jag en 1/4 subutex av en polare. Och jävlar vad skönt det var. Jag noddade och kände mig euforisk. Att de är en sådan stor skillnad på subuxone och subutex. Det är som natt och dag.

Det krävs en större mängd suboxone för att få samma rus som på subutex, sedan är det många som får huvudvärk utav suboxone tack vare naloxonet.
Citera
2012-10-17, 11:21
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det krävs en större mängd suboxone för att få samma rus som på subutex, sedan är det många som får huvudvärk utav suboxone tack vare naloxonet.
Jag började få huvudvärk efter jag gått in mig på subutex sen började köpa subuxone av folk på programmet men fick det inte innan när ajg tog det mer sällan, köper bara buprenotex nästan nu känner många som får det fortfarande
Citera
2012-10-17, 23:32
Medlem
undervattenfisks avatar
Kan jag använda subutex ihop med betablock? skulle behöva få ner pulsen efter jag klivit av gobbe.
Citera
2012-10-18, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klangspiel
/\/\
schack matt, hm.. nej.
beroendet är en sjukdom, när man väl fått den blir man aldrig av med den.
så tyvärr kan jag säga att spelet kommer fortsätta hela livet ut.
dock kan man parera sitt beroende och ligga några steg före (för att använda schacktermer).

att sluta med drogerna är "lätt"..
det är att INTE plocka upp igen som är det svåra.

Vet inte om jag håller med om det. Det beror på vilken sätt man slutar på. Klipper man helt så så har man ju kraftigt sug i ett halvår iaf minst. Som man inte klarar av...
Så vad är "sluta" egentligen? Det är att vänja kroppen och själ vid mindre och mindre doser, och till slut inget. Enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in