Vid CS at föredrar jag helt klart, om man får välja helt fritt, äkta opiater!
Opioider duger utmärkt men jag föredrar opiater alla gånger, dock är metadon en personlig favorit bland andra opiater i toppen, benso är inget jag föredrar längre dels för att de knappt biter på mig längre och dels för att effekten inte är lika påtaglig samt stark jämfört med valfri benso.
T.ex. vill jag ha åtminstonde 10-15st xanor 1mg för att bli någorlunda nöjd, med ett pris på 10-15kr/st blir det mellan 100-225kr, oftast ligger det i det högre intervallet. Då mår jag bara "okej" alltså inte på top!
Medans det går åt 60mg metadon för att bli nöjd, med ett pris på 2,5kr/mg blir det 150kr. Då mår jag riktigt bra och desutom i två dagar mot xanorens 6-8timmar...
Så, oftast, är det mer ekonomiskt med opioider VS benso samt att jag mår jäkligt mycket bättre på opioider än på benso. Plus att det är inte fullt lika jävligt att tända av från opioider än benso...
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Är buprenorfin, enligt dig, den bästa opioiden för en AT? Eller är det helt enkelt för att det är bland den mest ekonomiska opioiden eller något i den stilen som gör att du använder den?
Vore intressant att höra om detta, speciellt om du har använt andra starka opioider i samband med en AT men att du ändå, trots det, föredrar buprenorfin. Ser självklart inte något fel eller problem i att någon skulle föredra buprenorfin på något sätt men jag tror de flesta som gör det inte har provat på så många fler starka opioider. Annars gissar jag på att ekonomin bara tillåter en B8 då ibland.
Sen undrar jag, vid en AT, föredrar du alltid en valfri opioid före en valfri benso?
Jag själv väljer nog i det allra flesta fall en valfri opioid då jag gillar att på riktigt känna av drogens effekt, vilket är något jag tycker kan vara lite lurigt ibland på benso...
Ovanstående är inte bara en frågeställning till limE86 utan alla andra här som kan relatera till det jag skriver får väldigt gärna flika in också!