2017-10-26, 23:01
  #14461
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
är lite nybörjare på sub, tog 1 mg (i näsan) för nästan en timme sen men känner väldigt lite, ska man vänta eller ta mer? jag har lite tolerans på tramadol tagit 400 mg om dagen några veckor men inte idag.

Du borde absolut känna av 1 mg sub även fast du tagit Tramadol några veckor. Testa öka på med 0,5 mg sub... funkar inte det då vette fan vad som är fel
Citera
2017-10-27, 07:13
  #14462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Du borde absolut känna av 1 mg sub även fast du tagit Tramadol några veckor. Testa öka på med 0,5 mg sub... funkar inte det då vette fan vad som är fel

Tack för svaret det kom igång sen tog 0,5-1 mg till... och lite benso (hög tolerans på det) sen jävlar, jag är fortfarande helt sänkt.
Det blev nog för mycket egentligen fick spy en del och var rätt borta, men ingen fara har haft de sköönt inatt.
Det varsegt i starten bara. 1 blir lagom nästa gång
__________________
Senast redigerad av kenozoikum 2017-10-27 kl. 07:20.
Citera
2017-10-27, 09:26
  #14463
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Tack för svaret det kom igång sen tog 0,5-1 mg till... och lite benso (hög tolerans på det) sen jävlar, jag är fortfarande helt sänkt.
Det blev nog för mycket egentligen fick spy en del och var rätt borta, men ingen fara har haft de sköönt inatt.
Det varsegt i starten bara. 1 blir lagom nästa gång

Bra att du fick det att funka Men du går på 400 mg tram varje dag? hur länge ska du göra det?
Kom ihåg att bara använda sub Högst en gång i veckan för att undvika toleransökning. Jag blir lite osäker på hur eller om ditt Tramadolbruk kommer att förstöra din subtolerans.
Citera
2017-10-27, 09:51
  #14464
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Att trappa ner sitt beroende av buprenorfin, bra eller anus? Alltså att minska dosen i X antal veckor för att sedan bli helt clean. Någon som har erfarenhet med det vs. att sluta cold turkey?
Det beror på vilka doser du tar och hur länge du har varit igång. Men jag tycker att det är bäst att trappa ned ganska snabbt, minska dosen ordentligt för varje dag i typ 2-3 dagar och sen ta benso/lyrica/cannabis för att stå ut. Lyrica dagtid för att ta bort de värsta fysiska at-känslorna samt få ned ångest, benso på kvällen för att få sömn och cannabis lite då och då när du känner för det. Glöm inte att röra på dig och att äta ordentligt! Det räcker med att ta en promenad, försök gå så långt du pallar. Kom ihåg att 10 min promenad är mycket bättre än 0 minuter! Just kost och att röra på sig tycker jag underlättar at väldigt mycket, det blir dessutom enklare att sova då.

Så skulle jag gjort om du inte gått på monsterdoser i flera år, men jag antar att det är ett mindre missbruk eftersom att du frågar här. Lycka till
Citera
2017-10-28, 11:09
  #14465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Bra att du fick det att funka Men du går på 400 mg tram varje dag? hur länge ska du göra det?
Kom ihåg att bara använda sub Högst en gång i veckan för att undvika toleransökning. Jag blir lite osäker på hur eller om ditt Tramadolbruk kommer att förstöra din subtolerans.

Nej det var en tillfällig grej. Egentligen var det nog bara ca 2 v som jag åt det dagligen, ska ta paus nu. Jag är ju medveten om tolerans och beroende. Har redan bensoberoende som är omöjligt att ta sig ur så det här är dumt men måste bara få lite paus från mig själ ibland.
Citera
2017-10-28, 16:10
  #14466
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
är lite nybörjare på sub, tog 1 mg (i näsan) för nästan en timme sen men känner väldigt lite, ska man vänta eller ta mer? jag har lite tolerans på tramadol tagit 400 mg om dagen några veckor men inte idag.


Hur snortar du suben? Man ska snorta löst så det hamnar i näsan/näsgången så det tas upp där. Snortar man för hårt åker det mesta i magen och då behöver man mycket mer för att känna av.


EDIT: Fast om du tagit Tramadol ofta så ökas toleransen, men klart du ska känna av 1mg.
Citera
2017-10-28, 16:49
  #14467
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag lider något fruktansvärt av mardrömmar av Subutex. Och ännu värre blir drömmarna de få gånger jag tar Suboxone. Det är en ganska vanlig biverkningar med mardrömmar av opiater.
Det enda som botar för mig är om jag tar en benso innan jag lägger mig, då sover jag väldigt bra.
Det är den enda och värsta biverkningen jag får av Buprenorfin

Läste för några årsen om en indianstam i Sydamerika som använde Kamomill mot mardrömmar. Så testa å köp hem lite te. Vet inte om det funkar då jag nästan aldrig har mardrömmar.

Edit: Oj quota fel va coopcola jag tänkte quota.
__________________
Senast redigerad av NioLiv 2017-10-28 kl. 17:09.
Citera
2017-10-29, 14:45
  #14468
Bannlyst
Någon mer som tycker att subutex i små doser är en sjukt bra anti-depp medicin? Har sett att det funnits lite snack om det online och att det ska släppas en antidepp som delvis innehåller bup. En hel dag går ju i underbart flyt om man snortar en liten mini dos med morgon kaffet.
Citera
2017-10-29, 15:13
  #14469
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Någon mer som tycker att subutex i små doser är en sjukt bra anti-depp medicin? Har sett att det funnits lite snack om det online och att det ska släppas en antidepp som delvis innehåller bup. En hel dag går ju i underbart flyt om man snortar en liten mini dos med morgon kaffet.

Jag läste en artikel ur en amerkansk läkartidning (hittade ingen länk nu när jag snabbsökte) där det stod att Buprenorfin visade god effekt som antidepressivt.
Personligen tror jag aldrig att det kommer att slå igenom.
Dessutom ökar ju toleransen så snabbt på Buprenorfin så den skulle nog bara fungera som medicin i några veckor.
Jag tar den som antidepp dom allra flesta mornar (ganska höga doser ca 2 mg) och är på bra humör några timmar.
Jag tror inte att vi kommer att få se en opiat som antidepp-medicin i Sverige någonsin tyvärr
Citera
2017-10-29, 16:23
  #14470
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag läste en artikel ur en amerkansk läkartidning (hittade ingen länk nu när jag snabbsökte) där det stod att Buprenorfin visade god effekt som antidepressivt.
Personligen tror jag aldrig att det kommer att slå igenom.
Dessutom ökar ju toleransen så snabbt på Buprenorfin så den skulle nog bara fungera som medicin i några veckor.
Jag tar den som antidepp dom allra flesta mornar (ganska höga doser ca 2 mg) och är på bra humör några timmar.
Jag tror inte att vi kommer att få se en opiat som antidepp-medicin i Sverige någonsin tyvärr

Det vore riktigt synd då Bup verkligen är en substans med potential, och det säger jag uppriktigt efter att ha provat allt möjligt. Jag har inte riktig depression men som alla människor går det upp och ner ibland. Känner att riktig antidepp medicin "tränger" för djupt in i personligheten på nåt sätt, alltså benzos och SSRI preperat, har ej erfarenhet med dom förutom benzos rekreationellt men efter vad jag sett och hört. Buppen förändrar inte min personlighet utan gör mig ungefär bara glad och välmående typ. Den sitter i länge också, och till skillnad ifrån andra opiater verkar den fungera mycket bra "vardagligt" och har lite det är "energiska". Har märkt att välmåendet sitter i ett tag efter att det slutat funka också.. Så fan det har verkligen medicinsk potential mot mer än bara heroin substitut! Men toleransen höjjs snabbt tyvärr på det, därför måste man vänja sig vid små doser, max 1-2 mg säger jag, bättre om det är mindre t.om. Sen om man vil får lite extra skjuts kan man krydda på lite extra nångång.

http://mentalhealthdaily.com/2014/03/19/suboxone-buprenorphine-for-treatment-resistant-depression-partial-mu-opioid-agonist/
Citera
2017-10-29, 17:18
  #14471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Någon mer som tycker att subutex i små doser är en sjukt bra anti-depp medicin? Har sett att det funnits lite snack om det online och att det ska släppas en antidepp som delvis innehåller bup. En hel dag går ju i underbart flyt om man snortar en liten mini dos med morgon kaffet.

Funkar jätte bra som anti-depp för mej. Lättare att få saker gjort oxå, typ diska och städa och vara social.
Citera
2017-10-29, 18:26
  #14472
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Funkar jätte bra som anti-depp för mej. Lättare att få saker gjort oxå, typ diska och städa och vara social.

Yes! Sub är definitivt den opiat jag föredrar bäst när jag måste få saker gjorda, t.ex städa eller diska. Ofta blir jag manisk och kan bli sittandes och skruva i en Linuxserver eller sortera LP-skivor långt in på morgonen. Timmarna bara flyter iväg. Dock gör ju detta att det är totalt omöjligt att få normala saker gjorda när man är utan, and "feelin sick and dirty" för att citera The Velvet Underground.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in