Citat:
Ursprungligen postat av
BroderQuetzalcoatl
Någon mer som tycker att subutex i små doser är en sjukt bra anti-depp medicin? Har sett att det funnits lite snack om det online och att det ska släppas en antidepp som delvis innehåller bup. En hel dag går ju i underbart flyt om man snortar en liten mini dos med morgon kaffet.
Jag läste en artikel ur en amerkansk läkartidning (hittade ingen länk nu när jag snabbsökte) där det stod att Buprenorfin visade god effekt som antidepressivt.
Personligen tror jag aldrig att det kommer att slå igenom.
Dessutom ökar ju toleransen så snabbt på Buprenorfin så den skulle nog bara fungera som medicin i några veckor.
Jag tar den som antidepp dom allra flesta mornar (ganska höga doser ca 2 mg) och är på bra humör några timmar.
Jag tror inte att vi kommer att få se en opiat som antidepp-medicin i Sverige någonsin tyvärr