2008-05-16, 17:11
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Tjenare!! Joo det går skit bra att röka sub, men ruset avtar snabbare en om man använder det som man ska (snorta)....*L*

hur mkt lägger man på foliet isf ? 2-3mg?
Citera
2008-05-16, 19:55
Medlem
att röka subb är vansinnigt såvida man inte har gott om det och vill testa ,det smakar skit och ger ingen bättre effekt
Citera
2008-05-16, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abunai
Okiedokie. Tack för svaret. Men ungefär hur snabbt slår Sub då?

Ca 40min för mig!
Citera
2008-05-17, 21:50
Medlem
T-noyas avatar
Drar du skiten i näsan, så kommer det igång på 15-60 min beroende på om du har tagit sub inan, för mig tar det ungefär 15-20 min max, men jag har snortat skiten i 2 år, men efter 2 timmar så är ruset på max effekt asså och håller sig där nån timma. och rök inte skiten snorta det såvida du inte slår i dig skiten.
Citera
2008-05-18, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-noya
Drar du skiten i näsan, så kommer det igång på 15-60 min beroende på om du har tagit sub inan, för mig tar det ungefär 15-20 min max, men jag har snortat skiten i 2 år, men efter 2 timmar så är ruset på max effekt asså och håller sig där nån timma. och rök inte skiten snorta det såvida du inte slår i dig skiten.

Bara en timmes peakande? Stackare där.. Jag klarar mig rätt bra i säkert 8 timmar!
Mvh
Citera
2008-05-22, 05:28
Medlem
Ska man inte lägga sub under tungan? Fungerar det bra då? Borde funka bättre än att snorta.
Citera
2008-05-22, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Ska man inte lägga sub under tungan? Fungerar det bra då? Borde funka bättre än att snorta.

Varför borde det funka bättre än att snorta? Jo men det funkar, enligt mig lite sämre än näsan bara!
Citera
2008-05-22, 15:01
Medlem
Hur mycket sprit är det säkert att dricka när man har dratt några linor sub då? Kanske 1-2mg. Gör ett par öl att man blir helt väck?
Citera
2008-05-22, 15:20
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Hur mycket sprit är det säkert att dricka när man har dratt några linor sub då? Kanske 1-2mg. Gör ett par öl att man blir helt väck?

Helst skall du inte dricka alls men en öl brukar gå bra...
1-2mg är ingen jättemängd så som sagt en öl.

Det viktigaste är inte mängden öl/alkohol utan att du känner efter och dricker mycket långsamt, känner du att du dåsar till/andningen blir tyngre så är det dags att sluta helt enkelt!

Dessutom så tycker jag själv att alkohol bara eliminerar eller minimerar ruset ändå, ett tag.

OffTopic: Är det någon annan, som jag, som känner av direkt vid opioid-påslag att andningen reduceras rätt rejält?

Peace
Citera
2008-05-22, 23:27
Medlem
pappabears avatar
Har tagit subutex en gång innan och tänkte köra lite igen, var dock ett bra tag sedan. Jag har druckit 3st 3,5or och rökte lite cannabis tidigare idag. Är det ofarligt att blanda sub med det? tänkte ta 1mg, kommer jag bete mig normalt och se normal ut imorrn vid 16.00 ?
Citera
2008-05-23, 11:22
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappabear
Har tagit subutex en gång innan och tänkte köra lite igen, var dock ett bra tag sedan. Jag har druckit 3st 3,5or och rökte lite cannabis tidigare idag. Är det ofarligt att blanda sub med det? tänkte ta 1mg, kommer jag bete mig normalt och se normal ut imorrn vid 16.00 ?

Buprenorfin har en relativt lång halveringstid, så räkna alltid på 2-3 dagar ledigt när du är oerfaren med substansen i fråga.
En viss trötthet (ibland tillochmed extrem utmattning) kan ske efter ruset, detta brukar nämnas som "bak-rus" inom opiat/opioid katagorin.

Men normal är man i regel aldrig innan man vet hur drogen beteer sig, utan det bästa alternativet är att ha några dagar för sig själv eller i sällskap med människor som vet om brukandet.

Alkoholen skall inte vara några problem nu när jag skriver detta, den har förmodligen drivits ur kroppen vid detta laget.

Hoppas du får lite mer visdom av mitt inlägg.

Peace
Citera
2008-05-23, 13:53
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666FaceBreaker*
(Text &...) OffTopic: Är det någon annan, som jag, som känner av direkt vid opioid-påslag att andningen reduceras rätt rejält?

Peace

Jo, jag har lite skumma andningsproblem ibland faktiskt. Vete 17 vad det är & varför, men det sker när jag har sänkt tolen eller om jag tar lite för mycket. Det som sker är att jag, när jag håller på att somna, slutar att andas Eller så håller jag bara andan. Vet inte riktigt vad jag gör faktiskt...

Jag slutar iaf att andas efter en utandning, alltså då jag tömt lungorna. Det brukar inte ske (inte vad jag kan minnas nu iaf) när jag väl sover... utan det sker precis när jag är på väg att somna. Jag är i det stadiet så jag inte vet att jag är vaken ens... precis lallat in i drömlandet. Då vaknar jag helt plötsligt till... lätt panikslagen eftersom jag känner att jag inte har något syre i systemet. Det tar någon sekund innan jag kommer igång med andningen igen.

Skumt som satan är det... Det är ju inte andningsdep eftersom jag inte är avsvimmad eller något. Sover ju bara Sedan tar jag så små mängder ju... Iofs så är jag grymt mottaglig för Opi så små doser är ju stora för mig... Men det är inte så stora så det ska bli så här tycker jag

När jag väl börjat andas igen så är det lugnt då. Kom på... Innan jag gått in i "precis somnat-stadiet"... då jag fortfarande är vaken alltså... Då känner jag att jag måste tänka "andas... andas... andas" efter varje utandning. Andningen är väldigt ryckig och sker inte automatiskt. Men det är inget som gör mig rädd heller... Bara jag tänker till rejält... att jag ska andas... då andas jag ju. Varje inandning tar bara ca 1 sekund extra.

En annan grej, som bara händer med Sub, är att jag om jag tar mycket blir som tjock i halsen. Det är jag just nu... bara för att min tolerans är nere. Känns som jag är lite svullen. Det brukar vara ett tecken på att andningen kommer att påverkas till natten.

När jag tagit mycket Sub eller Dolc så får jag även svårt att svälja och det känns som om det hör ihop med det här tjocka i halsen. Jag har som ingen sväljreflex. Det är väldigt svårt att dricka t. ex. Kan ta lång tid innan jag ens får ner en klunk Och desto mer jag försöker koncentrera mig på att svälja... ju svårare blir det.

Lägger till att "tagit mycket" inte innebär att jag är väck. det jag kallar mycket är... normalt Jag har precis tagit "mycket" efter nästan en veckas uppehåll & jag har det här problemet med halsen just nu. Men ingen skulle ens se på mig att jag är påverkad om jag blir tvungen att skärpa till mig. Det är vad jag tror själv iaf, men vad vet jag. Lägger till det bara så du får en bild av hur problemen med andningen förhåller sig till "berusning".

Förutom andningsproblem vid opiatintag så får jag allvarliga svammelproblem också Men jag mår som en Drottning just nu... Så lite svammel är värt det. Ska fylla på lite igen också... bara för att jag kan Och jag måste passa på medan toleransen fortfarande är nere. Om några dagar är jag åter i verkligheten med "hålla mig frisk utan rus-doser"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in