Citat:
Ursprungligen postat av mini72
Tack för uppbackningen. Dom hajjar inte vad dom ger sig in på. Hälften av dom står på plattan å letar varor om några år. Å det är ännu värre. Sub är guds gåva. Till en som mej. Som har varit heronist å får det utskrivet. Men djävulens till den som inte och kör själv.
Bara för att ni som blir höga på ett mg sub ska få en uppfattnig om hur starkt H är kan jag tala om att när jag skull kliva av så fick jag 16mg sub om dan plus högsta doserna av stilnoct/propavan/imovan. Låg å skrek å krampa i 5 dygn utan sömn i princip innan subben sakta, lite dag för dag börja ta över at:n. Men det tog nog 3 veckor innan jag mådde normalt. Då kan ni tänka hur jag mått utan all medicdin.
Fast det finns ju faktiskt människor som använder opioider som njutningsmedel utan att vara beroende också, som gjort det länge och som inte visar minsta tecken på att bli missbrukare... Jag talar inte bara om mig själv, utan även om andra personer i min omgivning...
Sen så kan du ju inte säga att man behöver 16 mg Subutex om man använt heroin, för det stämmer inte alls... Om man har byggt upp en tolerans mot heroin, ja, då kan man behöva 16 mg, men man kan också bygga upp en tolerans bara genom att ta buprenorfin som gör att man behöver 16 mg för att hålla sig frisk... Men har man långa mellanrum mellan varje gång man tar sin drog så är ger varken buprenorfin eller heroin någon tolerans...
Och visst är det bra att man kan använda en opioid som substitut för en annan om man blivit beroende, men jag håller inte med dig om att Subutex bara är menat för heroinberoende... Subutex är också ett väldigt bra njutningsmedel och en smärtstillande medicin...