Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Jag undrar om ruset som man får intravenöst är dubbelt så bra som man får nasalt? är lite sugen på att testa för att få se skillnaden.
Jag har inte testat buprenorfin intravenöst och tänker nog inte göra det heller, såvida jag inte får tag på medicinska IV-lösningar... Att skjuta krossade Subutex-piller kan leda både till försämrad syn och kallbrand (vilket kan leda till förlorade lemmar!) p.g.a. att de är väldigt svårlösliga... Om man bara gör det vid enstaka tillfällen och filtrerar borde det ju inte vara någon fara, det är väl främst såna som filtrerar slarvigt eller injicerar dagligen som råkat ut för såna saker, men jag tycker ändå ens armar, ben och ögon är lite väl värdefulla för att ens löpa 0,01% risk att förlora... Dessutom får man ju inte bättre rus av att injicera, man får bara större effekt på mindre mängd buprenorfin... Och nån speciell kick lär man inte heller få eftersom buprenorfin verkar mycket långsammare än heroin, morfin, oxykodon, etc...