2008-03-19, 10:07
  #673
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Då man snortar skall man komma ihåg att inte dra in de krossade tabletterna för hårt, eftersom de då åker ner för halsen i magen; man skall istället "andas in" sina linor, så att allt fastnar i näsan.
En grej jag funderade på är huruvida man bör applicera denna metod på andra preparat. Vad jag förstått så när an snortar, exempelvis kola, så tar man i för kung och fosterland och trycker upp det hela så långt det bara går. Vilka andra droger ska man egentligen "andas" in? Framförallt undrar jag om det gäller på brunt/vitt (om det gör någon sillnad) heroin.

Tacksam för svar.

P.S
Lista gärna lite andra droger som man andas eller drar in hårt, tror de skulle vara uppskattat för de som inte vet. Känns ju inte så bra att prova sig fram
Citera
2008-03-19, 11:40
  #674
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldenelektro
En grej jag funderade på är huruvida man bör applicera denna metod på andra preparat. Vad jag förstått så när an snortar, exempelvis kola, så tar man i för kung och fosterland och trycker upp det hela så långt det bara går. Vilka andra droger ska man egentligen "andas" in? Framförallt undrar jag om det gäller på brunt/vitt (om det gör någon sillnad) heroin.

Tacksam för svar.

P.S
Lista gärna lite andra droger som man andas eller drar in hårt, tror de skulle vara uppskattat för de som inte vet. Känns ju inte så bra att prova sig fram
Det beror ju på vad drogen har för oral biotillgänglighet... Snortar du heroin måste du också försäkra dig om att få så mycket som möjligt att fastna i nässlemhinnorna, med amfetamin är det dock ingen skillnad... Jag vet inte hur bra kokain tas upp i magen, så det får någon annan svara på...
Citera
2008-03-19, 14:11
  #675
Bannlyst
När jag intar sub under en tid jag mår psykiskt dåigt, så drar suben upp mig till toppen igen. Inte tagit någon drog på 3dgr och pissar frivilligt. Men idag tänkte jag avfyra en subutex snok 1mg
Citera
2008-03-19, 14:34
  #676
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det beror ju på vad drogen har för oral biotillgänglighet... Snortar du heroin måste du också försäkra dig om att få så mycket som möjligt att fastna i nässlemhinnorna, med amfetamin är det dock ingen skillnad... Jag vet inte hur bra kokain tas upp i magen, så det får någon annan svara på...
Ah, glöm det. Tackar för svaret men du var lite sen, jag fick svaret från en annan källa. Var en dum fråga märkte jag dessutom såhär i efterhand, glömde helt bort att halsen är sammankopplad med näsan
Citera
2008-03-21, 14:37
  #677
Bannlyst
Jag undrar om ruset som man får intravenöst är dubbelt så bra som man får nasalt? är lite sugen på att testa för att få se skillnaden.
Citera
2008-03-21, 16:28
  #678
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Jag undrar om ruset som man får intravenöst är dubbelt så bra som man får nasalt? är lite sugen på att testa för att få se skillnaden.
Jag har inte testat buprenorfin intravenöst och tänker nog inte göra det heller, såvida jag inte får tag på medicinska IV-lösningar... Att skjuta krossade Subutex-piller kan leda både till försämrad syn och kallbrand (vilket kan leda till förlorade lemmar!) p.g.a. att de är väldigt svårlösliga... Om man bara gör det vid enstaka tillfällen och filtrerar borde det ju inte vara någon fara, det är väl främst såna som filtrerar slarvigt eller injicerar dagligen som råkat ut för såna saker, men jag tycker ändå ens armar, ben och ögon är lite väl värdefulla för att ens löpa 0,01% risk att förlora... Dessutom får man ju inte bättre rus av att injicera, man får bara större effekt på mindre mängd buprenorfin... Och nån speciell kick lär man inte heller få eftersom buprenorfin verkar mycket långsammare än heroin, morfin, oxykodon, etc...
Citera
2008-03-21, 20:21
  #679
Medlem
Cudas avatar
Pris subbar

Kan skrt söka men jag ber om ursäkt för jag orkar inte hoppas ni har överseende. Som ni ser på rubriken vill jag ha reda på pris för subb 8r
Citera
2008-03-21, 20:26
  #680
Bannlyst
Här i västerås, går dom på 200-250kr.
Citera
2008-03-21, 22:37
  #681
Medlem
fentssons avatar
Allt beror på vart du bor i landet, hur väl du känner kranen, hur många du köper, beståndet av sub i din stad/region och hur ny du är i drogvärlden. Jag har sett priser på allt mellan 100 till 500kr, skulle tro att om du köper 1stycket så blir priset normalt 300kr. Köper du två och slår på charmen lite så kanske du kan få 2 stycket subb förr 500kronor.


Så för att summera tycker jag standardpriset på en sub är 300 kronor, då kostar en normal dos för en med låg tolerans eller till en som håller sig till en dag i veckan och bara ett intag den dagen till 37.5kr dosen.

Vaf tycker Ts normalpriset skulle vara?(så lågt som möjligt kanske, problem med tolerans höjning?)
Citera
2008-03-21, 22:46
  #682
Medlem
Promo._s avatar
Om du köper få så kan det vara allt från 100-400 kr per styck. Beror som sagt helt på vart i landet du bor och om du känner kranen eller inte.

Köper du ett större antal så kan du få ner priset en hel del, då är det bara att sälja en större del vidare till det högre priset, såklart. Så har du gått plus..
Citera
2008-03-22, 01:01
  #683
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag har inte testat buprenorfin intravenöst och tänker nog inte göra det heller, såvida jag inte får tag på medicinska IV-lösningar... Att skjuta krossade Subutex-piller kan leda både till försämrad syn och kallbrand (vilket kan leda till förlorade lemmar!) p.g.a. att de är väldigt svårlösliga... Om man bara gör det vid enstaka tillfällen och filtrerar borde det ju inte vara någon fara, det är väl främst såna som filtrerar slarvigt eller injicerar dagligen som råkat ut för såna saker, men jag tycker ändå ens armar, ben och ögon är lite väl värdefulla för att ens löpa 0,01% risk att förlora... Dessutom får man ju inte bättre rus av att injicera, man får bara större effekt på mindre mängd buprenorfin... Och nån speciell kick lär man inte heller få eftersom buprenorfin verkar mycket långsammare än heroin, morfin, oxykodon, etc...


Nu minskades min lust betydligt, om det inte ger mig någon "rush" eller annorlunda effekt. Känns det meningslöst, så jag stannar med nasalt
Citera
2008-03-22, 01:49
  #684
Medlem
Okejj.

Citat:
Ursprungligen postat av Promo._
Om du köper få så kan det vara allt från 100-400 kr per styck. Beror som sagt helt på vart i landet du bor och om du känner kranen eller inte.

Köper du ett större antal så kan du få ner priset en hel del, då är det bara att sälja en större del vidare till det högre priset, såklart. Så har du gått plus..
om alla gick med i brukarföreningen. som platsar där! hade priset på gatan sjunkit till ungerfär 50-100 beroende på lokala iglar.. legalisrea mera..(på kåken lär väl aldrig priset gå ner det finns för många mellanhänder)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in