2007-03-29, 12:14
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglekid
Har gjort mitt första sub-försök i förrgår, ganska najs men tyvärr dominerades
min upplevelse av fruktansvärt illamående.. Snortade ca 1mg, svårt att uppskatta men ganska nära 1mg, runt kl 11 på fm.,det började kännas bra ca 40 min senare, låg på min säng å gled in å ut ur en hel del dagdrömmeri.. Men plötsligt börjar jag må sjukt dåligt, springer ut å in från toaletten å spryr med 30-40 min intervall fram till ca 20-21 på kvällen! Jag måste ju vara väldigt lättpåverkad av sub:en eller vad kan problemet vara? Det är mycket möjligt, då jag tidigare bara testat kodein bland opiaterna.. Blir min upplevelse bättre nästa gång om jag provar en mindre mängd eller är det bara så att min kropp inte tål sub?
Det är opioidillamående du upplever, olika människor drabbas olika mycket... Själv blir jag inte särskilt illamående alls, bara om jag röker eller äter för mycket/för snabbt under ruset...

Vad du kan göra är att testa mindre doser och ta Postafen nån timme innan du intar drogen... Låt också bli cigaretter och mat, och ansträng dig inte så mycket under ruset...
Citera
2007-03-29, 15:57
Medlem
buckleys avatar
Tänkte det vore bra att ha lite info om när effekten "peakar" i FAQ:en kanske.
Bara ett förslag.
Citera
2007-03-29, 16:22
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buckley
Tänkte det vore bra att ha lite info om när effekten "peakar" i FAQ:en kanske.
Bara ett förslag.
Efter en halvtimme börjar man väl bli måttligt hög om man snorar och efter ytterligare ett tag så peakar man... Om man injicerar kommer effekten snabbare...
Citera
2007-03-31, 04:15
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
min upplevelse av fruktansvärt illamående.. Snortade ca 1mg, svårt att uppskatta men ganska nära 1mg, runt kl 11 på fm.,det började kännas bra ca 40 min senare, låg på min säng å gled in å ut ur en hel del dagdrömmeri.. Men plötsligt börjar jag må sjukt dåligt, springer ut å in från toaletten å spryr med 30-40 min intervall fram till ca 20-21 på kvällen! Jag måste ju vara väldigt lättpåverkad av sub:en eller vad kan problemet vara? Det är mycket möjligt, då jag tidigare bara testat kodein bland opiaterna.. Blir min upplevelse bättre nästa gång om jag provar en mindre mängd eller är det bara så att min kropp inte tål sub?
Det krävs otroligt lite Sub för att få en bra effekt till en början, när jag var grön och ny på Subutex så räckte det med runt 0.5mg
i en stöt för att bli grann utan illamående.
Jag brukar rekomendera förstagångare att börja med lite mindre än 1mg då dom flesta brukar spy på mer.
Citera
2007-03-31, 17:59
Medlem
Nemesis1

när du kör på 1 mg klarar du dig en hel fredag på den dosen eller fyller du på efter hand?
Citera
2007-04-01, 17:45
Medlem
hur lång tid efter sub rus kan man ta andra opiater/opioider och få rus på dem?
Citera
2007-04-01, 17:47
Medlem
beatstreets avatar
Går det att röka subutex? ja på folie då dvs..
Citera
2007-04-01, 22:29
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:

Första gången jag tog sub mådde jag också sjukt illa, och det var på en extremt liten dos. Men bara gången efter så hade allt illamående försvunnit i pricnip.
Vad jag läst om metadon så är det så att många mår illa första gången de testar det, men sen så släpper det. Eftersom metadon verkar likna subutex i effekt så är det mycket möjligt att debutillamåendet är densamma för sub.
Citera
2007-04-03, 21:29
Medlem
Unoerros avatar
Har inte riktigt lyckats få tag på något konkret svar i tråden så jag frågar alt igen.

Kan man ta sub efter man tagit kodein? vad händer? Tolerans?

Kan man ta sub efter man tagit tramadol? vad händer? Tolerans?

Tacksam för svar.

/Unoerroooo
Citera
2007-04-03, 21:47
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoerro
Har inte riktigt lyckats få tag på något konkret svar i tråden så jag frågar alt igen.

Kan man ta sub efter man tagit kodein? vad händer? Tolerans?

Kan man ta sub efter man tagit tramadol? vad händer? Tolerans?

Tacksam för svar.

/Unoerroooo
Buprenorfin blockerar kodein men inte tramadol...
Citera
2007-04-03, 22:09
Medlem
Unoerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Buprenorfin blockerar kodein men inte tramadol...

Okej, så slås kodeinet ut men suben funkar då? eller slås båda ut?
Citera
2007-04-03, 22:38
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoerro
Okej, så slås kodeinet ut men suben funkar då? eller slås båda ut?
De båda drogerna tar ut varann... Om du har mycket mindre av en drog så slår den ju inte ut allt av den andra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in