2012-07-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -iQ-
Du får lämna pissprov i mins 2 mån innan du kommer in i ett program
Att lämna prov som är positiva på buprenotex i 2 mänader är nog inga problem.
Citera
2012-07-11, 22:26
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Och det här är så sinnessjukt i Sverige. I Schweiz så pumpas du full med statligt heroin på en gång om du är tung missbrukare. Väldigt många människor i Sverige är blandmissbrukare, och är därför inte önskvärda inom programmen.

VARFÖR förstår inte människor att det är som att beröva en diabetessjuk människa sitt insulin, bara för att människan visar symptom på sin sjukdom?

Partier, olika företrädare, ja privatpersoner borde "rasa" i media över detta. Men detta sker inte?
Har alltid undrat varför opiat/opioid missbrukare säger sig ha Rätt till sin "medicin" mer än en som missbrukar tjack ska ha rätt till sin medicin?

Är ju knappast som att ta insulinet från en diabetiker eftersom dom dör då , aldrig hört någon som dött av en opiat/opioid AT förutom självmord då i enstaka fall.
Citera
2012-07-11, 22:55
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Det är ingen fara för dig eftersom du inte är helt novis. Men hade min syster dragit i sig en sub8 hade jag kört henne till akuten på en gång. Dock vet jag inte om hur LD50 ligger på buprenorfin, sökte men det hittade endast för råttor. Men du kan känna dig lugn med att bara dubbla ditt dagliga intag. Dock rekommenderar jag dig att ta ett uppehåll istället då din tolerans har ökat till den grad då ett beroende inte ligger långt borta. En annan orsak är att om du inte tar ett uppehåll så den sköna trötta mysiga känslan man får att ett subrus försvinna mer och mer.

BTW så är subutex en utav de droger jag har testat med största toleransökningen. Man kan ju liksom dubbla sin dos 48 gånger (om man börjar på 0,5mg) väldigt snabbt om man ligger i.

Jag tar ungefär subutex var 3:e månad, ibland mer sällan, var 5:e till 6:e månad. I snitt har jag tagit subutex vid ungefär 6 ggr tillfällen i hela mitt liv. Första gångerna blev jag helt sänkt, fullkomligt sängliggande och 1 mg kunde räcka i 3 dygn för mig. Nu för tiden skulle jag som sagt kunna dra i mig 8 mg under loppet av 3 dygn utan problem. Skulle kunna dra i mig 8 mg under ett dygn. You do the the math. Jag är ett levande bevis på att den toleransutvecklingen är fullt möjlig. Jag är inte i närheten av att bli beroende (då jag tar det så sällan) men toleransen har skjutit i höjden, uppenbarligen trots att det dröjer flera månader mellan intagen. Tycker själv det är mystiskt, därav frågeställningen. Kan det ha något med att göra att jag brukat tramadol innan? Iof inte heller det på "missbrukarnivå", då jag inte varit beroende av det heller, men tilll slut skjöt det så pass i höjden att jag var uppe i 1200 mg.
Citera
2012-07-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Har alltid undrat varför opiat/opioid missbrukare säger sig ha Rätt till sin "medicin" mer än en som missbrukar tjack ska ha rätt till sin medicin?

Är ju knappast som att ta insulinet från en diabetiker eftersom dom dör då , aldrig hört någon som dött av en opiat/opioid AT förutom självmord då i enstaka fall.

Förmodligen för att heroinberoendet är tyngre och suget större.
Citera
2012-07-12, 01:02
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Förmodligen för att heroinberoendet är tyngre och suget större.
Suget för sin drug of choice är nog lika stark vad det än gäller? jag vet bara hur starkt sug jag har efter gobbe när jag har uppehåll och tex bensoberoende (självmedicinering = missbruk = inget utskrivet) där finns inget sorts program heller förutom KBT och nålar i öron och skit.

Men visst , horse är ju ett dyrt missbruk att upprätthålla på daglig basis och samhället tjänar förmodligen in summan på det viset trots att det sticker i ögona på vissa , antar att det är större andel tjackisar som arbetar eller iaf har en hyfsat laglig inkomstkälla som inte är stölder utan kanske mer ljusskygga affärer (iaf runt min krets) trots allt kanske det finns horsare som också sköter sig så klart men det känns mindre vanligt? eller är det jag är som är fördomsfull nu?

Just för att folk blir så sjuka på opi avisar så är det ju ett välkänt faktum att många men inte alla gör i princip vad som helst för att bli friska..

Har dock hört någon berätta om enstaka fall där folk utan opiat/opioid beroende (minns inte exakt vilka droger det gällde) har kommit in på på subprogrammet , hur vida detta påstående stämmer vet jag inte hörde det bara i förbifarten i någon annan diskution om programmen.
Citera
2012-07-13, 00:31
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Läste inte riktigt det inlägget jag citerade, men om det är så att h*n endast har tagit subben en gång och sedan väntat 3 månader så är det helt galet. Då är toleransökningen nästintill omöjlig.

Då är jag verkligen en udda fågel i detta sammanhang. Otroligt ovanligt, men sant, finns ju ingen mening för mig att sitta här och ljuga om det.
Citera
2012-07-13, 00:53
Bannlyst
Min flickvän har fått subutex av min i flera år när jag har/haft det - som en del av behandling eller inte. Och hon har aldrig fattat att man kan använda den som drog. Hon är väldigt söndrig psykiatriskt, sen barndomen. Hon är livrädd för benso, vilket är något som verkligen skulle vara bra i hennes liv. Nej, hennes morgon består minst varannan dag av att äta fruktost, och sen 2 feta liner på toan innan hon går till jobbet. Ngon AT får hon inte heller.

Så hon verkar ju bli beroende direkt...
Skumt.
Citera
2012-07-13, 13:02
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTress
Min flickvän har fått subutex av min i flera år när jag har/haft det - som en del av behandling eller inte. Och hon har aldrig fattat att man kan använda den som drog. Hon är väldigt söndrig psykiatriskt, sen barndomen. Hon är livrädd för benso, vilket är något som verkligen skulle vara bra i hennes liv. Nej, hennes morgon består minst varannan dag av att äta fruktost, och sen 2 feta liner på toan innan hon går till jobbet. Ngon AT får hon inte heller.

Så hon verkar ju bli beroende direkt...
Skumt.

Har hon fåttt det kontinuerligt då?
Citera
2012-07-13, 19:32
Bannlyst
Svider FÖRBANNAT när jag drar upp 2-4mg i näsan på en gång. Har tagit 2mg nu och tänkte ta 2mg till nu strax, men känns som att näsan sprängs och att snoret rinner rakt ner. vaffan ska jag jag göra?!
Citera
2012-07-14, 00:42
Medlem
Bara jag som tycker dom här små bupronetex(stavning) är mke sämre en tex b8? Av b8 får jag en skön känsla även i kroppen vilket jag inte alls får av dom små. En vanlig dos för mig brukar vara 1mg sen fyller jag på tills jag e uppe i 2-3mg och är asskön.

HAr nu tagit halva bupen och känner iprincip 0. Lite småskön i skallen men det är allt. Har under kvällen tagit 2mg xanor.

Vad beror detta på?
Citera
2012-07-14, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Bara jag som tycker dom här små bupronetex(stavning) är mke sämre en tex b8? Av b8 får jag en skön känsla även i kroppen vilket jag inte alls får av dom små. En vanlig dos för mig brukar vara 1mg sen fyller jag på tills jag e uppe i 2-3mg och är asskön.

HAr nu tagit halva bupen och känner iprincip 0. Lite småskön i skallen men det är allt. Har under kvällen tagit 2mg xanor.

Vad beror detta på?

bupparna är bättre oxone, med riktig subb - som e aktuellt för mig är bäst
oxone och bupp är när ödfall bara, dvs aldrig...
Citera
2012-07-14, 03:10
Medlem
Psychoramas avatar
Tagit endel 2-3mg suboxone tidigare dag och ikväll, har även ätit runt 6-7 Etizolam under dagen/kvällen. Är lite rädd för anddepp bör det vara lugnt? Suboxone har ju Naloxon som ska förhindra anddeprisken betydligt om jag minns rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in