Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Förmodligen för att heroinberoendet är tyngre och suget större.
Suget för sin drug of choice är nog lika stark vad det än gäller? jag vet bara hur starkt sug jag har efter gobbe när jag har uppehåll och tex bensoberoende (självmedicinering = missbruk = inget utskrivet) där finns inget sorts program heller förutom KBT och nålar i öron och skit.
Men visst , horse är ju ett dyrt missbruk att upprätthålla på daglig basis och samhället tjänar förmodligen in summan på det viset trots att det sticker i ögona på vissa , antar att det är större andel tjackisar som arbetar eller iaf har en hyfsat laglig inkomstkälla som inte är stölder utan kanske mer ljusskygga affärer (iaf runt min krets) trots allt kanske det finns horsare som också sköter sig så klart men det känns mindre vanligt? eller är det jag är som är fördomsfull nu?
Just för att folk blir så sjuka på opi avisar så är det ju ett välkänt faktum att många men inte alla gör i princip vad som helst för att bli friska..
Har dock hört någon berätta om enstaka fall där folk utan opiat/opioid beroende (minns inte exakt vilka droger det gällde) har kommit in på på subprogrammet , hur vida detta påstående stämmer vet jag inte hörde det bara i förbifarten i någon annan diskution om programmen.