2009-08-23, 23:24
Medlem
Är det okej och köra sub när jag äter mirtazapin?
Citera
2009-08-24, 00:36
Medlem
NotBobHarriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exogen
Nejdå, är som jag redan sagt inte påläst på opiater så ursäkta mina noobfrågor.

MVH

Vet att temgesic finns på nätet att beställa. Sub finns säkert, dock inte från någon sida kan jag gissa.. Mailkranar isf..
Citera
2009-08-24, 00:38
Medlem
Kapillärs avatar
Det påstås i tråden att det är väldigt onyttigt att skjuta Subutex. Bland annat rönas det om att man kan tvingas amputera lemmar till följd av detta.

Finns här folk som har någon form av källa på detta? De enda fall jag känner till är sådana där man skjutit rakt i en artär och på så vis framkallat kallbrand och därigenom tvingats amputera. Frågan är alltså om det finns något liknande dokumenterat vid enkelt intravenöst bruk.
Citera
2009-08-24, 01:15
Medlem
lowerCases avatar
Är det ordentligt korstolerans mellan oxykodon och subutex?
Citera
2009-08-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j0el
Är det okej och köra sub när jag äter mirtazapin?

bump
Citera
2009-08-24, 12:04
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0el
bump

Det tror jag. Jag har sub dagligen och går sen typ 2004 på Remeron/Mirtazapin ... Det är väl bara Tramadol man ska vara försiktig med när man äter antidepp då det ökar kramptröskeln...
Citera
2009-08-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Det tror jag. Jag har sub dagligen och går sen typ 2004 på Remeron/Mirtazapin ... Det är väl bara Tramadol man ska vara försiktig med när man äter antidepp då det ökar kramptröskeln...

Okej härligt! Tack så mycket
Citera
2009-08-24, 13:51
Medlem
När man snortar eller skjuter sub så är "taket" på ruset mycket lägre. Så man kan inte jämföra 2mg sub upp till en hel åtta som att dricka en klunk vodka jämfört med en hel sjuttis.

Jag tror att taket på att sniffa sub inte ligger högre än 4-8 mg beroende på person. Sen kan man inte få ett starkare rus. Bäst är att dra 2mg och efter några timmar dra 2mg till. Har man inte tolerans så räcker det med 1mg, fyll på med 1mg till.

förbi den dosen så upplever jag att man blir mindre bäng desto mera man snortar. Det beror på att subutexets uppåt-effekter blir riktigt starka efter 4 mg.. så uppåteffekten sabbar allt i opiatkänsla. Snortar man mera än en halva så känns det som man blir nyktrare och nyktrare i längden desto mera man tar. Så fungerar det för mig varje gång man kör ett race iallafall.

/mvh
Citera
2009-08-24, 14:31
Medlem
lowerCases avatar
Har äntligen fått chansen att prova subutex (tack till den som fixat det, du vet vem du är! ) och undrar vilken skillnad på ruset är i jämförelse med suboxone när man snortar.

Går det att käka om man krossar? Hur många mer mg behövs isåfall för att t.ex jämföra med 1mg snortat?
Citera
2009-08-24, 19:25
Medlem
cannabinols avatar
Hej.

Om man tar 1mg subutex, hur lång tid tar det innan man blir ren från det, att det inte slår ut på test?
Citera
2009-08-24, 19:43
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabinol
Hej.

Om man tar 1mg subutex, hur lång tid tar det innan man blir ren från det, att det inte slår ut på test?

Halveringstiden är runt 37 timmar, så det är bara att börja räkna
Citera
2009-08-24, 21:38
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrorbin
Halveringstiden är runt 37 timmar, så det är bara att börja räkna
http://www.heroinhelper.com/curious/pharmacology/strength.shtml#

Vad jag förstått är halveringstiden 2.2 timmar, men man kan spåra metaboliter av drogen längre? Om halveringstiden av drogen vore 37 timmar skulle man vara påverkad bra länge!

Författaren av sidan skriver att det tar 72h att bli ren från heroin och heroin har en halveringstid på 2h. Om det går att jämföra halveringstiden med spårningstiden mellan olika droger så borde subutex försvinna efter ungefär 80 timmar?
Senast redigerad av skogsbäret 2009-08-24 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in