2012-02-29, 23:55
  #7525
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jspaceman
Det är lugnt bara där van med suben. Blir du inte super bäng på den så är det lugnt. För en van användare på sub så är det lugnt att stoppa i sig iaf en benso.
Men tar du de lite då och då och blir riktigt vriden på 2mg så är det väl bäst att du avstår. Men jag tror att i ditt fall så är de lugnt.
Jag använder nästan alltid benso till sub, så slipper jag dosera subben så högt så jag börjar må illa men ändå ligga på gränsen till att nodda förut räckte de med 1mg och några benso länge, men nu får jag köra som idag tex 2mg sub och 3mg alprazolam och en liten whiskey så jag märker ändå att de går rätt fort att gå in sig så man inte spyr på sub, kan till och med äta och dricka normalt på 1/4 sub nu, och jag tar långt ifrån dagligen, fast de har blivit en 3-4 dagar i rad nu.

Ett tips, kombinera med lyrica, förhöjer subutex ruset till en helt ny nivå! blev frälst.
Citera
2012-03-01, 11:00
  #7526
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Tack för svaret! Jag har hållt på i nästan ett år nu (tidigare tog jag det bara ibland), märkte i juni att jag var hooked. I dag har jag tagit nästan 6 mg, men brukar hålla mig till 2. Jag klarar mig på 1 mg också. Får ju inget rus av så små doser men jag fungerar.

Dimor vet jag att det hjälper. Men den där jävla värken i kroppen - alvedon gör ju ingen som helst nytta - är hemsk. Vad är det för fysiska symtom du har förutom att magen kraschar?
Nu efter ett par veckor har jag bara lite myrkrypningar (träningsvärk är värre) och svettningar/sömnproblem.
Men första tiden är hemsk, finns massa bra trådar i rehabdelen med massa info.

Men första tiden så skulle jag inte klarat mig utan Benz/Lyrica/Röka. Typ första 2 veckorna och inte allt på en gång då.
Citera
2012-03-01, 15:03
  #7527
Medlem
Ovcharkas avatar
Kan man ta sub några dagar efter en mild cs-ot? Hör av er.

PS. Tagit sub mången gång förut DS.
Citera
2012-03-01, 15:17
  #7528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kan man ta sub några dagar efter en mild cs-ot? Hör av er.

PS. Tagit sub mången gång förut DS.

Ja helt lungt. men kanske finns någon risk om du har dåligt hjärta etc. Men om det nu va fallet så hade du någon inte levt om du nu tagit tjack
Citera
2012-03-01, 15:20
  #7529
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kan man ta sub några dagar efter en mild cs-ot? Hör av er.

PS. Tagit sub mången gång förut DS.

Hur resonerar du kring att det inte skulle gå? Jag är intresserad av å veta hur du resonerar i din hjärna.
Citera
2012-03-01, 15:26
  #7530
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Ja helt lungt. men kanske finns någon risk om du har dåligt hjärta etc. Men om det nu va fallet så hade du någon inte levt om du nu tagit tjack

Väljer att lägga enorm tyngd vid första meningen och en lite lättare vid andra och vid tredje tar jag lite tyngd igen. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Hur resonerar du kring att det inte skulle gå? Jag är intresserad av å veta hur du resonerar i din hjärna.

Inte vet jag. Huuuur ska jag veta, när jag inte vet? Ingen vet.
Citera
2012-03-01, 18:25
  #7531
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Beror helt hur länge du varit på och hur höga doser (även om det ska spela in mindre).

Själv börjar den fysiska delen av min AT gå över nu, och jag är väl inne på tredje eller fjärde veckan.

Oavsett så skaffa dig Dimor eller liknande (Imodium) hjälper många som fan. Börja med att peta i dig en hel ask.

Är det likvärdigt lipodium eller vad det hette som några rekommenderade för magen och så när man kliver av subben?
Citera
2012-03-02, 18:37
  #7532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeRebelle
Är det likvärdigt lipodium eller vad det hette som några rekommenderade för magen och så när man kliver av subben?
Dimor och Imodium är samma sak. Mot diarré, så det hjälper ju mot en av de jobbigaste abstinenssymtomen.

Nån skrev här för ett tag sedan att Imodium var en opiat. Det hade ju varit bra... receptfritt och billigt. Men knappast sant förstås.
Citera
2012-03-02, 19:39
  #7533
Bannlyst
Tja.

Nu verkar jag ha fått tolerans på Temgesic. Kör det dagligen och kört runt 0.5-0.6mg i typ 2mån.

Nu vill jag bli lite skön i holken, så det är väl okej att ta 1.2mg utan problem?

Kanske blir mer än så, men dö kommer jag väl knappast.. Och ska tillägga att jag inte blandar det med någonting
Citera
2012-03-02, 20:02
  #7534
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Dimor och Imodium är samma sak. Mot diarré, så det hjälper ju mot en av de jobbigaste abstinenssymtomen.

Nån skrev här för ett tag sedan att Imodium var en opiat. Det hade ju varit bra... receptfritt och billigt. Men knappast sant förstås.

Jo de innehåller en opiod, loperamid heter substansen.
Problemet är att loperamid inte passerar blod/hjärn-barriären så den kan således inte knarkas på.
Citera
2012-03-03, 12:50
  #7535
Medlem
Hur svårt är det att komma in i ett Sub-program?? Jag vet ju att det är alldeles för få platser,och att den svarta marknaden är ganska stor... Alla opiatmissbrukare borde få sub om dom vill..! Jag menar,kan man rädda 1%,så är det ju värt det.
Citera
2012-03-03, 12:51
  #7536
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Tja.

Nu verkar jag ha fått tolerans på Temgesic. Kör det dagligen och kört runt 0.5-0.6mg i typ 2mån.

Nu vill jag bli lite skön i holken, så det är väl okej att ta 1.2mg utan problem?

Kanske blir mer än så, men dö kommer jag väl knappast.. Och ska tillägga att jag inte blandar det med någonting

Ska nog gå fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in