2012-07-15, 17:35
Medlem
papaversomniferums avatar
Aldrig skjutit buprenorfin, men tänkte göra det nästa gång jag kommer över det.

Hur går man tillväga? Hörde en i Reenderspotting säga att man ska filtrera det, för annars kan man få skador på ögonen bl.a. En bra beskrivning, steg för steg, önskas!
Citera
2012-07-15, 20:19
Medlem
kothics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papaversomniferum

Hur går man tillväga? Hörde en i Reenderspotting säga att man ska filtrera det, för annars kan man få skador på ögonen bl.a. En bra beskrivning, steg för steg, önskas!

1. lägg önskad mängd Buprenorfin i en liten kopp. Typ äggkopp eller shotglas.
2. Slå på önskad mängd vatten, 2meter brukar funka bra.
3. Rör om tills tabletten helt löst upp sig i vattnet.
4. Lägg i ett filter (helst micronfilter, men en liten boll av bomull eller en top från en topps funkar utmärkt) tryck toppen på pumpen mot filtret och dra upp lösningen genom filtret.

Har du nu en någorlunda klar vätska i pumpen är det bara att köra, finns det fortfarande partiklar i lösningen så upprepa steg 4.
Citera
2012-07-15, 22:54
Medlem
Indos avatar
Tjena alla vänner!!
jag är tillbaks på flashen och jag lever hahaha

Tog tyvär ett återfall nu i min nykterhet.. men men shit happens!!¨

Jag vill önska alla kära vänner en trevlig sommar!!
kärlek!
Citera
2012-07-15, 22:54
Medlem
Indos avatar
Tjena alla vänner!!
jag är tillbaks på flashen och jag lever hahaha

Tog tyvär ett återfall nu i min nykterhet.. men men shit happens!!¨

Jag vill önska alla kära vänner en trevlig sommar!!
kärlek!
Citera
2012-07-16, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Har dock hört någon berätta om enstaka fall där folk utan opiat/opioid beroende (minns inte exakt vilka droger det gällde) har kommit in på på subprogrammet , hur vida detta påstående stämmer vet jag inte hörde det bara i förbifarten i någon annan diskution om programmen.

Jo, jag vet iaf en bekant amfetamist som fick pröva och behålla - och han är ren än. Sen har någon annan sagt att det fanns amfetamister i progget. Själv räckte subben att bryta både amf och h - samtidigt. Men jag mår inte bra.
Citera
2012-07-16, 05:47
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papaversomniferum

Oftast så lägger jag bara biten i pumpen fyller med vatten och skakar tills den är upplöst , men då tar jag inte sub speciellt kontinuerligt , fast än det blivit mycket på senare tid. filtrerar gör jag egentligen bara då jag är rädd för smuts eller om jag fått en bit utan blisterförpackningen. men nog bör man egentligen alltid filtrera då det är bindningsmedel för säkerhetsskull?

många som missbrukat sub länge som har kassa vener ju.

Buprenotex lär vara nyttigast att injicera dock eftersom dom är så mini små jämfört med uxone eller b8 , sen får jag ont i huvudet när jag iv:ar subuxone också.

Men det är ju ingen 'rush' tar typ 3-4 minuter innan jag har full effekt ändå , men tar ju över 1 timma i snoken så det är den enda anledningen jag ser i att iv:a subben får varken starkare effekt eller något sånt.
Citera
2012-07-16, 12:55
Medlem
A-llusions avatar
Nu brukar jag sub till och från.
För några månadesen och tillbaka var det stora mängder,minst en 8:a om dagen men sänkt dosen så nu kan jag snorta en 4mg på 2 dagar och sist var nu i lördags kväll och några dagar innan.
Jag kanske tar 3-5 dagar i streck och sen håller uppe kanske i 4-5 dagar.
Nu är det som så att jag skall till ett ställe där dom kräver pisseprov (psykologmottagning) och vet inte om dom skickar pisset till labb eller om det är stickor dom använder sig av.
Så om jag inte tar något idag eller imorgon,kommer det att synas att jag tagit isf?
Vet inte riktigt hur det funkar då det var längesen jag fick göra urinprov sist.

Min AT har fortfarande inte hunnit komma ännu efter långt över ett år av missbruk då jag nästan alltid hinner ta en liten lina eller 2 innan den kommer...

Tacksam för svar!
Senast redigerad av A-llusion 2012-07-16 kl. 13:24.
Citera
2012-07-18, 08:42
Medlem
Ovcharkas avatar
Har tagit lite Sub i dagarna och ska snart ta i dag med. Frågan är om jag kan äta Stilnoct ikväll runt 00.00? Hade bara tänkt ta en, för sömnen. Har aldrig tagit Stilnoct innan så jag är ute på okänd mark...

I förr-förrgår tog jag ~2mg sub.
I förrgår tog jag ~2mg sub.
I går rökte jag cannabis.
I dag ska jag ta 2mg sub... och 1st (5mg) Stilnoct?

Borde väl vara lugnt. Är ju tämligen små doser av båda.
Citera
2012-07-18, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Har tagit lite Sub i dagarna och ska snart ta i dag med. Frågan är om jag kan äta Stilnoct ikväll runt 00.00? Hade bara tänkt ta en, för sömnen. Har aldrig tagit Stilnoct innan så jag är ute på okänd mark...

I förr-förrgår tog jag ~2mg sub.
I förrgår tog jag ~2mg sub.
I går rökte jag cannabis.
I dag ska jag ta 2mg sub... och 1st (5mg) Stilnoct?

Borde väl vara lugnt. Är ju tämligen små doser av båda.

hellungt
Citera
2012-07-18, 13:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Ingen som vill reflektera lite över det jag skrev tidigare i tråden? Vill inte "visa mig på styva linan" eller nåt i den stilen. Bara höra lite reflektioner och spontana tankar.

Inlägget i fråga:

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Nåväl. Jag och bruden har två Sub-one att dela på. Vi petar i oss lite grann då och då, sublingualt. Fanns inte några andra alternativ när man gick runt bland folk på stan.

Iaf så slutade med att jag drog i mig typ 10mg. Har aldrig varit så så subbad i hela mitt liv...! Jag var tvungen att jogga fram, för om jag gick så noddade/somnade jag. Tur jag hade tjejen bredvid mig som kunde väcka mig när jag höll på att krasha...

Jag mådde jävligt bra (hon också) och eh... Jag överlevde! Slutet gott, allting gott.

Citat:
Ursprungligen postat av HalvTress
hellungt

Cool. Misstänkte det. Och ni andra instämmer?
Citera
2012-07-18, 15:57
Medlem
Instämmer. Ingen fara. (som om jag visste allt)
Citera
2012-07-18, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Instämmer. Ingen fara. (som om jag visste allt)

Ja, det gör du väl nästan, haha. Du ska ju bli bibliotekarie. Har inte du hamnat i AT förresten nu? Du har tidigare nämt att du har MS och behöver opiater för att stå ut med livet. Har du sagt detta till läkaren? De tar in alla möjliga idag på programmet. Egentligen tycker jag inte det skulle vara konstigt om du givit detta fick komma in på programmet - på din nivå, eller fick starka opiater eller åtminstone benso. Eftersom du har en terminal sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in