2012-05-15, 17:04
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Näspray är mitt tips

Det använder jag dagligen.
Citera
2012-05-15, 17:11
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Har nu kört sub i en vecka i streck, min näsa är känslig och jag är totalt igentäppt nu och har lite feber som säkert beror på den igentäppta näsan, täppt i näsan blev jag redan dag 2 så detta kan inte vara bra att göra i längden, sedan får jag sämre o sämre rus också för var dag som går, antagligen pga näsan inte tar upp det som det ska.

Jag vill ju väldigt gärna använda sub så gott som dagligen med pauser då o då, men detta håller inte med näsan, det som återstår är väll då att bara använda det under tungan men då krävs det väll dubbla doser som är lite drygt och får man rus överhuvudtaget på att ta sub under tungan?

Vad ska jag göra? IV är uteslutet.

Tror inte faktiskt det ska vara så fruktansvärt dålig upptagning av att sätta den under tungan, visst lite sämmre upptagning+tar lite längre tid för ruset, men det är inte som skillnaden mellan natt och dag och ruset får du även om du tar under tungan.
Frågan är om du inte tjänar på det ändå i nuläget iom att du är täppt och du beskriver sämmre och sämmre effekt av snortning, ta samma dos som du brukar snorta men lägg den under tungan. Tänk på att låta den ligga där ett tag även efter den smält så du inte dricker något så det som inte hunnit tagist upp åker ner i magen får där gör den ingen nytta.
Citera
2012-05-15, 18:13
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Tror inte faktiskt det ska vara så fruktansvärt dålig upptagning av att sätta den under tungan, visst lite sämmre upptagning+tar lite längre tid för ruset, men det är inte som skillnaden mellan natt och dag och ruset får du även om du tar under tungan.
Frågan är om du inte tjänar på det ändå i nuläget iom att du är täppt och du beskriver sämmre och sämmre effekt av snortning, ta samma dos som du brukar snorta men lägg den under tungan. Tänk på att låta den ligga där ett tag även efter den smält så du inte dricker något så det som inte hunnit tagist upp åker ner i magen får där gör den ingen nytta.

Testade nu att ta 4 mg under tungan och visst är jag påverkad, inte lika mkt som om jag skulle snortat det men det fungerar helt klart och det krävdes en rätt större mängd. Kan ju göra så att jag varvar med att köra vissa dagar under tungan o vissa dagar genom att snorta det så att jag sparar på näsan.
Citera
2012-05-15, 18:28
Medlem
200kgs avatar
Okej, jag och en polare hade tänkt att skaffa Subutex och testa det, enbart för att "experimentera" och testa hur det är att vara påverkad av Buprenorfin. Vi hade tänkt att köpa en 8mg-tablett, eller är det möjligt att skaffa tabletter med mindre mängder Subutex i? Som sagt är detta en engångsgrej.

Vi hade tänkt att börja med att dra 0.5mg i vardera näsborre, andas in det som sagt i FAQ'en och inte snorta för kung och fosterland. Hur lång tid tar det att få påslag, om man snortar det? Har även testat Tramadol en hel del gånger och dessutom byggt upp tolerans till det, men inte rört opioider alls på månader nu. Men jag vet ungefär vad jag kan förvänta mig från ruset, har ingenting emot att bli yr och dåsig heller, som vissa spyr av och blir dåliga av. Är det att man blir yr och liknande som gör att folk spyr överhuvudtaget av Subutex?
Citera
2012-05-15, 18:34
Medlem
kothics avatar
Citat:
Har nu kört sub i en vecka i streck, min näsa är känslig och jag är totalt igentäppt nu och har lite feber som säkert beror på den igentäppta näsan, täppt i näsan blev jag redan dag 2 så detta kan inte vara bra att göra i längden, sedan får jag sämre o sämre rus också för var dag som går, antagligen pga näsan inte tar upp det som det ska.

Jag vill ju väldigt gärna använda sub så gott som dagligen med pauser då o då, men detta håller inte med näsan, det som återstår är väll då att bara använda det under tungan men då krävs det väll dubbla doser som är lite drygt och får man rus överhuvudtaget på att ta sub under tungan?

Vad ska jag göra? IV är uteslutet.

Jag kan garantera dig att det inte beror på att du är täppt i näsan, det du upplever är toleransökning.
Fortsätter du ta Buprenorfin kommer du få mindre och mindre effekt, till slut får du inget rus alls av det.
Det är dock ganska individuellt hur fort toleransen ökar men tyvärr går det ganska fort...
Citera
2012-05-15, 19:29
Medlem
Pqps avatar
felpost
Citera
2012-05-15, 19:47
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kothic
Jag kan garantera dig att det inte beror på att du är täppt i näsan, det du upplever är toleransökning.
Fortsätter du ta Buprenorfin kommer du få mindre och mindre effekt, till slut får du inget rus alls av det.
Det är dock ganska individuellt hur fort toleransen ökar men tyvärr går det ganska fort...

Det går så pass fort alltså, och ändå har jag bara kört varje dag i en vecka nu, men det kanske räcker, aja kör upp det sista idag sedan tar jag uppehåll, hur länge brukar man få hålla uppe för att få ner toleransen så att man i alla fall känner av 2 mg i snoken?
Citera
2012-05-15, 21:43
Medlem
kothics avatar
Citat:
Det går så pass fort alltså, och ändå har jag bara kört varje dag i en vecka nu, men det kanske räcker, aja kör upp det sista idag sedan tar jag uppehåll, hur länge brukar man få hålla uppe för att få ner toleransen så att man i alla fall känner av 2 mg i snoken?

Är du helt novis på Buprenorfin sedan innan skulle jag säga 10-14 dagar för att få ner toleransen tillräckligt mycket. Men passa dig för att gå in dig för mycket som sagt. Jag kan troligtvis aldrig få ett riktigt "rus" på Subutex igen efter att ha gått på det för länge.
Citera
2012-05-15, 22:36
Medlem
Norrens avatar
någon som känner igen dessa?

http://imageshack.us/photo/my-images/443/bildma.jpg/

MVH
Citera
2012-05-16, 15:12
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Är du helt novis på Buprenorfin sedan innan skulle jag säga 10-14 dagar för att få ner toleransen tillräckligt mycket. Men passa dig för att gå in dig för mycket som sagt. Jag kan troligtvis aldrig få ett riktigt "rus" på Subutex igen efter att ha gått på det för länge.

14 dagar får det bli då.
Citera
2012-05-16, 19:56
Bannlyst
Citat:
14 dagar får det bli då.

Jag är lite orolig för dig. När man börjar köra dagligen, även om det bara är 14 dar. Så har man brytit en norm, gått över en gräns. Du som verkar så klok och intelligent. Vi får hoppas att detta inte är en negativ milstolpe i din knarkarkarriär.

För min egna del, så finns det ju ett tillfälle då jag plötsligt "bara tog" nästa dag, och sen nästa igen, och sen stoppade aldrig. Förrän nu. Men priset har varit högt, sabbat mycket av mitt liv. Men jag lever.
Citera
2012-05-16, 20:12
Medlem
Xalterads avatar
Citat:

+1 på den, opioid tolleransen går aldrig riktigt ner helt utan man får en viss tollerans för livet, en grundtollerans, sedan försvinner tjusningen med sub rätt fort redan efter några veckor får man inte längre ett rus utan det handlar bara om att hålla sig frisk. Det är inget liv att leva, hoppas verkligen inte du blir opioidtorsk Slingshot.

Om du vill ha något preparat som håller i sig länge men som man får fördelarna av betydligt längre är metadon ett alternativ. I början håller ruset i sig i två dagar men själva huvuddelen av ruset håller i sig en dag under flera månader av konstant brukande. Metadon har även god biotillgänglighet oralt så man behöver inte injicera och hålla på för att inte slösa på varan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in